Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: 75 1.8IE - APK IS BINNEN !!!!

vr nov 27, 2009 18:28

Sommige mensen hebben ook alle geluk van de wereld, he. :roll:

Maar zo te zien heb jij er ook wel een paar uurtjes werk in zitten. Het zijn ook gewoon auto's waar je niet met je handen af kan blijven...
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: 75 1.8IE - APK IS BINNEN !!!!

za nov 28, 2009 16:41

Zo....de kwitfit heeft de wielen weer in lijn gebracht. Rijdt een heel stuk beter!! Ik schok vanmorgen weer van hoe beroerd de uitlijnen was...Jur moet doodsangsten hebben doorstaan op de snelweg met regen!!!

En nog even het 2e raam achter elektrisch gemaakt. Voorlopig was dat 't even wat klussen aan de 75 betreft, eerst maar even wat tijd maken voor de verhuizing. Vóór de kerst moet mijn huis leeg zijn. :shock:
In januari gaan we weer vrolijk verder met deze óf de 75 van Sander...hou dus ook dit topic maar in de gaten!! Ik denk dat dar binnenkort ook wel wat nieuws te melden valt. :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: 75 1.8IE - APK IS BINNEN !!!!

di dec 01, 2009 20:33

Zo....de kwitfit heeft de wielen weer in lijn gebracht. Rijdt een heel stuk beter!! Ik schok vanmorgen weer van hoe beroerd de uitlijnen was...Jur moet doodsangsten hebben doorstaan op de snelweg met regen!!!

En nog even het 2e raam achter elektrisch gemaakt. Voorlopig was dat 't even wat klussen aan de 75 betreft, eerst maar even wat tijd maken voor de verhuizing. Vóór de kerst moet mijn huis leeg zijn. :shock:
In januari gaan we weer vrolijk verder met deze óf de 75 van Sander...hou dus ook dit topic maar in de gaten!! Ik denk dat dar binnenkort ook wel wat nieuws te melden valt. :twisted:
Man ik heb stalen zenuwen ....... maar ik bedankte god ook deze keer dat alles goed was afgelopen (mijn eigen bijbel lag nog in mijn eigen 155) [-o<
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: 75 1.8IE - even rust...na de verhuizing verder.

wo feb 03, 2010 21:19

Vandaag eindelijk, na zo'n 3 weken, de 75 weer uit haar winterslaapje gehaald. Het was een gedwongen winterslaapje, want de achterdemper was finaal los gescheurd...en rondrijden zonder demper gaat snel vervelen.

Vanmiddag stonden er dus twee 1.8IE's gezusterlijk naast elkaar op de brug (Sander's verbruik liep wel heel erg hoog op...lekje...)
Afbeelding

Dit was over van de einddemper toen 't van de csc middenpijp af was
Afbeelding

Sander heeft bij Frank dus de nodige onderdelen meegenomen: een Supersprint-Magnum einddemper.....van 100mm!! :blue_shocked:
Misschien toch wat veel van 't goede?? Eerst maar "even" monteren...
Afbeelding

En aangezien ook de kat vrolijk aan het scheuren was geslagen...
Afbeelding
ook bij Frank vandaan.

Na (flink) wat gedoe, waaronder:
* twee niet passende nieuwe pakkingen
* kleine gaatjes & grote handen dus op gevoel moertjes en boutjes weer in elkaar frommelen
* uilaatdelen die alleen met gedoseerd grof geweld in elkaar passen

En Sander moest wel af en toe in de Adriaan-mode:
Afbeelding

Maat uiteindelijk zat alles uiteindelijk weer op zijn plek

voor:
Afbeelding

en achter:
Afbeelding

Met het gebruikelijke excuus voor de Nokia kwaliteit...

En het geluid?? Lekkerrrrrrrr!!!!!!!
Niet te overheersend, maar gewoon heelijk vol!



Alleen de looks...ik ben er nog niet uit. Ik denk dat 100 mm toch wat te veel van het goede is voor een 75. Maar voorlopig zit 'ie mij geramd!! Ff wennen, zal ik maar zeggen.
Ik zal morgen met daglicht nog even een fotootje maken, en deze posten voor al jullie welgemeende commentaren!! :lol:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: 75 1.8IE - even rust...na de verhuizing verder.

wo feb 03, 2010 21:33

En behalve al het knutselwerk ook weer een hoop nieuwe woorden geleerd he martijn??? :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: 75 1.8IE - even rust...na de verhuizing verder.

wo feb 03, 2010 21:48

En behalve al het knutselwerk ook weer een hoop nieuwe woorden geleerd he martijn??? :oops:
Man, ik leer zo veel bij tijdens een middagje met jou onder een 75! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: 75 1.8IE - APK IS BINNEN !!!!

wo feb 03, 2010 22:06

Ook weer even het to-do lijstje opgezocht....crap, wat moet er nog een hoop gebeuren! 8)

Uit de "bij aankoop" lijst staat nog het een en ander open:

Het interieur:
* kachel repareren (elke ochtend gefohned haar hoeft niet perse :wink: )
* buitenspiegels gangbaar maken -> links nu elektrisch binnen gekregen!!

Buitenkant:
* zelf een poging doen de lak op te knappen. De lak heeft nu diverse kleuren rood, en de blanke lak schilfert er lustig op los. Geen redden aan met alleen poetsen dus. -> zal wel een deal bij een spuitert worden...
* roest bij wielkasten en kleine andere plekjes aanpakken
* nieuwere bumpers monteren
* bestuurdersdeur vervangen (trekhaakschade)

Technisch:
* bij aankoop was al bekend dat de krukaskeerringen lekken. De olie stroomt er niet uit, maar de "ingebouwde anti-roestbehandeling" is niet optimaal.
* startmotor vervangen, betere licht al achterin

En daar waren dus nog een paar dingen bijgekomen:
* electrische achterramen monteren -> done!
* typeplaatjes achter opnieuw d'r op plakken (75 1.8 IE :twisted: )
* dashboard verlichting verversen -> goed genoeg voor 't moment
* cv bestuurdersdeur opfrissen
* bezine filter & slang vervangen
* hulpkoppelingscilinder vervangen
* baksteun vervangen
* radio vervangen
* bestuurdersstoel vervangen
* krokante plekjes in wielkast LV en reservewielbak aanpakken
* CSC einddemper & spruitstuk als ze aan de beurt zijn (ziet er nu nog goed uit...) -> nu dus fris gebruikte kat & Supersprint Magnum einddemper!

En dan nog een paar nieuwe dingetjes:
* elektrische antenne monteren
* nieuwe voorbandjes
* achterlicht aquarium fixen

eeeeehhhhhh.....ik vergeet vast nog wel het een en ander.


En nee, een gereviseerde 1.8IE over een jaar vergeet ik niet. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:20

Heeft Sander ook verteld waar die kat onder vandaan komt :-({|= .... de ene zijn dood...

Het poetsen is meer mijn gebied dus laat ik je gelijk daarin vrijblijvend adviseren. Je krijgt de auto niet roder. Dit kan je bijvoorbeeld wel bij een 33 doen aangezien de bovenlaag gewoon rood is en er geen blanke laklaag overheen zit. In dat geval is het mooi op te poetsen maar komt het ook vrij snel weer terug. In het geval van jou 75 zit er wel die blanke lanklaag op dus zou je echt heeeeeeeel lang moeten gaan polijsten wil je wat effect zien. En kijk uit voor poetsbedrijven die beweren dat ze het wel kunnen. Ik heb verhalen gehoord van bedrijven die de lak gewoon nat opschuren en vervolgens vergeten de lak te beschermen (door wax o.i.d.), zit je binnen de kortste keren weer met het probleem.

Maak je trouwens nog even een filmpke van het geluid van je afvoerpijp / kinderkiller? :roll:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:23

misschien een héél gek idee hoor..
Maar als je nou met een hele lichte korrel de blanke laklaag eraf schuurt..


En daarna een nieuwe blanke laklaag eroverheen spuit ? :roll:

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:35

Ben je dan A. niet fucking lang bezig en B. heel veel bussen blanke lak kwijt wat resulteert in C. dan maar naar de spuiter wat resulteerd in D. dan kan je beter de hele auto laten spuiten (gezien je de meeste centen gaan in het opwarmen enz vanhet spuithok). Ben er ook geen expert in maar dit zou ik dan denken.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:40

@Jur: ja, we hebben gister even een paar tellen stilte gehouden bij de kat. En een traantje weggepinkt bij de herinneringen. Maar stukje bij beetje herleeft de 1.6 dus toch nog.

@Jur & Jeroen: de blanke laklaag op het dak is zo beroerd dat er inderdaad niks anders op zit dan die er af te schuren en, eventueel na een echt rood laagje, weer netjes aan te leten brengen. De motorkap is zo beroerd dat die nog meer kaal gemaakt moet worden. Daar zitten diepe groeven in (ik kan het niet eens meer krassen noemen). Een gedeeltelijke respray (boven de taille) lijkt me dus de mooiste oplossing. Dit gaat ook een ervaren poetser boven zijn pet denk ik. En anders is die er zo lang mee bezig dat overspuiten net zo duur/goedkoop is.


Beelden met geluid moet ik even proberen...zulke geavanceerde apparatuur heb ik niet, en anders schiet mijn verstand van het gebruik daarvan hopeloos te kort. Maar ik zal een poging wagen. :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:48

Ff gaan rondvragen voor de respray? Ik zou trouwens voor een volledige gaan... want er zit schade op je deur... je krijgt een prachtige tb bumpert die meegespoten moet worden als de achterbumpert vervangen gaan worden is de kans ook aanwezig dat die gepaint moet worden en de als de achterste spatbordranden erin zijn gelast (heb ik misschien ook een mooi adresje voor) moet dat ook gespoten worden ...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 10:51

"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 17:57

Zonder TE kritisch te willen zijn, zou je wel zo veel geld in een 1.8 smijten als je ook een mooiere 75 (v6, tb) kan kopen?
Het voordeel van slechte lak en deuken rondom is dat je ook met je auto naar de supermarkt kan.
Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: 75 1.8IE - de buurt kan weer doorslapen

do feb 04, 2010 18:51

Misschien is voor Martijn juist de 1.8 wel dé ultieme auto naast z'n GTA.


Ik kan alleen maar zeggen, maak m de mooiste 1.8 van Nederland :lol:
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Terug naar “Projecten”