Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Jens' 90 QO

ma okt 26, 2009 20:55

Euh Jens... als het gaat om dat lampje op je ARC... dat is dus het "te laag olieniveau lampje", de sensor daarvoor zit op de zijkant van het blok, links voor. Net achter de dynamo. :wink:

Dus eigenlijk 3 sensoren. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Jens' 90 QO

ma okt 26, 2009 21:23

De middendemper is er al niet meer. Die is vervangen. Maar het moment is nu daar, dat mijn flexibele stukken er onder gaan lijden. Eentje is al een beetje gescheurd. En zo'n auto is echt niet minder als ie niet meer verlaagd is! Mijn 75 was ook nooit verlaagd, en ik heb ook nooit de behoefte gehad om een auto te verlagen.

Dus dat is een project voor de het voorjaar, als ik weer even een poosje GTV ga rijden.

Maar alleen binnenkort een van de 2 (denk ik) oliedruksensoren vervangen. Ik denk dat er eens is voor de meter en een voor het lampje
Tjah Jens en daarom kwam jij uit de test als een Scenic en ik als een jaaag XF :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 26, 2009 22:33

Euh Jens... als het gaat om dat lampje op je ARC... dat is dus het "te laag olieniveau lampje", de sensor daarvoor zit op de zijkant van het blok, links voor. Net achter de dynamo. :wink:

Dus eigenlijk 3 sensoren. :lol:
Ow, fack!

Dus het rode lampje achter de oliedrukmeter en het rode lampje in de alfacontrol hebben niks met elkaar te maken? En er zit dan een olieniveau en 2 oliedruksenoren in dat blok?
''Drive tastefully''

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma okt 26, 2009 22:41

Klopt. Oliedrukzender voor het lampje zit achterop het blok, oliedruk zender voor de meter is inderdaad een soort paddestoeltje tussen de V, en de olieniveauschakelaar zit dacht ik links voor in het carter, achter de dynamo. :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

bakkebaard
Member
Member

di okt 27, 2009 18:17

Ik vraag me trouwens af waarom mij Alfa Romeo Control opeens beter aan het worden is. Zou het de goeie behandeling zijn? Dus even wachten met starten, en eerst op contact zetten. Pas als de lampjes uit zijn, starten. Dat is een wijsheid die mijn vader me vertelde toen ik een jaar of 4 was. ''Even wachten tot de lampjes uit zijn'' Hij had toen een 75 1.6 carbs. Persoonlijk denk ik dat de ''computer'' dan even de tijd heeft om op te starten. Klinkt misschien gek maar ik doe dat bij alle auto's!
Doe ik ook altijd, is wel logisch ook als ze nog aan zijn zal hij wel nog bezig zijn met zijn zelfcheck. Zeker bij de wat oudere systemen duurt dat wat langer, is ondertussen ook de brandstofpomp netjes op druk gekomen.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di okt 27, 2009 18:47

Ik vraag me trouwens af waarom mij Alfa Romeo Control opeens beter aan het worden is. Zou het de goeie behandeling zijn? Dus even wachten met starten, en eerst op contact zetten. Pas als de lampjes uit zijn, starten. Dat is een wijsheid die mijn vader me vertelde toen ik een jaar of 4 was. ''Even wachten tot de lampjes uit zijn'' Hij had toen een 75 1.6 carbs. Persoonlijk denk ik dat de ''computer'' dan even de tijd heeft om op te starten. Klinkt misschien gek maar ik doe dat bij alle auto's!
Doe ik ook altijd, is wel logisch ook als ze nog aan zijn zal hij wel nog bezig zijn met zijn zelfcheck. Zeker bij de wat oudere systemen duurt dat wat langer, is ondertussen ook de brandstofpomp netjes op druk gekomen.
Mijn procedure: instappen, contact aan, gordel aan, dakje open, starten, deur dicht. 8) Maar ook meteen starten moet gewoon kunnen en moeten de lampjes daarna doven... (komt ook wel eens voor) maar het blijft alfa electronica. :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 27, 2009 19:47

Mijn procedure: instappen, contact aan, gordel aan, dakje open, starten, deur dicht. 8) Maar ook meteen starten moet gewoon kunnen en moeten de lampjes daarna doven... (komt ook wel eens voor) maar het blijft alfa electronica. :lol:
Het blijf Alfa elektronica, klopt. Maar ik weet 100% zeker dat veel van de knipperende lampjes veroorzaakt worden door het starten tijdens de zelfcheck van de Control. Ook bij nieuwe Alfa's, denk ik!
''Drive tastefully''

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 27, 2009 20:13

Even een stomme vraag hoor.... zou een andere bandenmaat (ev met andere velgen) veel uitmaken qua hoogte?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 24, 2009 20:59

Tussentijds ben ik ook nog een poosje geteisterd door een knipperend koelvloeistof-lampje, maar die heeft zichzelf ook alweer gerepareerd.

En wat Jurian kan, kan ik ook!

Dus een ''sound-filmpje''. Uiteraard is er weer iets mee, want het is donker! Maar dat maakt niet uit, want het gaat om het geluid \:D/

Jeeeeeej!

http://www.youtube.com/watch?v=HGsdqMGZf0I
''Drive tastefully''

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 24, 2009 21:22

Lekker geluidje!! Lekker vaartje!! En ik maar denken dat jij zo zuinig bent op je Alfa's!! Hmmmm.....

Of had je haar goed warm gereden? :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 24, 2009 21:28

hmm dat geluid komt me ergens bekend voor ...... waar heb ik zo'n geluid nou eerder gehoord :roll: T klinkt wel super... nu wil ik nog meer zo'n bak

thomhoorn
Junior Member
Junior Member

ma dec 07, 2009 13:12

dat geluid wil ik ook

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 07, 2009 16:38

dat geluid wil ik ook
Later als je groot bent ...

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 10, 2009 18:36

Nu ook met kou de hele straat blauw....euh...wit. En redelijk koelvloeistofverbruik. Dat wordt dit voorjaar grote revisie :whistle:

Verder is het een heerlijke auto, natuurlijk 8)
''Drive tastefully''

B-lex
Guru
Guru

do dec 10, 2009 18:44

Damn klinkt lekker 8)

Koelvloeistof verbruik door lekker koppakking?

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Terug naar “Projecten”