Als ik ze nog eens goed bekijk is het inderdaad "handbouw" Jan. Nou heb ik niet echt een vaste hand hoor, maar die randjes
van de geschilderde carbondelen lijken de Himalaya wel. Slecht gedaan, lijkt mij dan inderdaad ook niets voor HPI.
De Giulia TZ Zagato is door zeer velen verkleind in die-cast en in handbouw.A.D.B. Giulia TZ 1600
Er staat momenteel nog een geinig modelletje op de bekende veiling site. (Nu kopen dus geen risico tot prijs-opdrijving.75 euro)
En het gaat om het volgende:
Deze RL TF is niet van A.D.B. maar van A&G Modelli ref.no24 (in resin-witmetaal) no28 2# in de Targa Florio 1923.Kennelijk niet het enige, of dit moet iets anders dan wit metaal zijn (zien er veel verfijnder uit):
Deze RL met nr. 28 werd door Enzo Ferrari op het Circuito di Savio bij Ravenna naar de eerste plaats overall gepiloteerd. Eén van de weinige overwinningen van de als coureur niet bovengemiddeld getalenteerde Enzo.
Kwam het model hier tegen.
Dat zeg ik!Deze RL TF is niet van A.D.B. maar van A&G Modelli ref.no24 (in resin-witmetaal) no28 2# in de Targa Florio 1923.Kennelijk niet het enige, of dit moet iets anders dan wit metaal zijn (zien er veel verfijnder uit):
Deze RL met nr. 28 werd door Enzo Ferrari op het Circuito di Savio bij Ravenna naar de eerste plaats overall gepiloteerd. Eén van de weinige overwinningen van de als coureur niet bovengemiddeld getalenteerde Enzo.
Kwam het model hier tegen.
A&G maakt ook de no13 van de TF winnaar Ugo Sivocci. en de Savio no 11 is van Enzo Ferrari.
Foutje op de website van de verkoper...Foutje in de naam van de producent kennelijk.
I built that kit 25 years ago. I was of the impression that the Politoys TZ was the base for the casting.De Giulia TZ Zagato is door zeer velen verkleind in die-cast en in handbouw.
A.D.B. is echter een zeldzame kit van A. De Bartolomeis Milaan, van 1983.
Het enige witmetaal Alfa model van zijn hand.