Einde topic:
http://www.italie.nl/Italie+verbiedt+ro ... fault.html
+10Neopatentati oftewel mensen die pas hun rijbewijs hebben, mogen geen druppel alcohol meer drinken achter het stuur. Tolleranza zero dus. Ook een minieme hoeveelheid alcohol wordt bestraft met een sactie van 155 euro. Hetzelfde geldt trouwens voor buschauffeurs. Voor overige bestuurders geldt een limiet van 0,5 promille.
Heel italie is toch een grote grap, politiek, auto-industie dus ook dit is gewoon serieus hoor, omrijden dusEven serieus, het moet een grapje zijn.
En zo niet, dan maar via het voormalige Joegoslavie naar Zakynthos!
Doet me denken aan een berichtje in de krant enkele jaren geleden, over een eenzijdig ongeluk. Deze chauffeur was de macht over het stuur kwijtgeraakt omdat hij tijdens het rijden zijn schoenveter zat te strikken....
Maar er zijn ook mensen die dit overkomt met het afstellen van hun radio onderweg, of al rijdende een duik nemen in hun
handschoenenkastje.
....
Kortom, verbiedt het auto rijden...Nou, ik ben het er anders gloeiend mee eens. Geeft allemaal veel te veel afleiding bij het besturen. Deze maatregel moet hier ook komen! En als we dan toch bezig zijn, tegelijk maar aangevuld met de volgende maatregelen om het besturen echt veilig te maken:
- verbod op eten en drinken in de auto
- verbod op scheren in de auto
- verbod op opmaken in de auto
- verbod op autoradio's
- verbod op gesprekken in de auto
- verbod op objecten aan de binnenspiegel
- verbod op het openen en sluiten van de zijruiten tijdens het rijden
- verbod op auto's met meer dan 30 pk
- verbod op de weg zoeken
- verbod op reclameborden langs de weg
- verbod op (mooi) uitzicht lags de weg
- verbod op mooie vrouwen in andere auto's en op de stoep
- verbod op rijden met een koutje onder de leden
- verbod op kriebel aan de neus (of op andere plekken)
- verbod op fietsers in het algemeen
- verbod op brommers in het algemeen
- verbod op inhalen in het algemeen
- verbod op autorijden zonder schriftelijke bevestiging van de huisarts van minimaal 8 uur nachtrust
- verbod op snelheden hoger dan 40 km/uur in heel Nederland
- verbod op idioten op de weg
Kijk, het KAN allemaal wel veiliger, als we het maar WILLEN
Precies! En ja, dan gaat de economie natuurlijk wel onderuit, maar ja, dan hebben we ook geen auto meer nodig en dat scheelt weer behoorlijk in de kosten.Kortom, verbiedt het auto rijden...
Makelijk te handhaven, CO uitstoot plannen binnen één klap binnen handbereik, verkeersslachtoffers dalen drastisch, geen file problemen meer, beter voor het millieu, enz enz.
Ik heb een tijdje terug "Traffic" gelezen van Tom Vanderbilt. Echt een geweldig boek, dat veel inzicht geeft in hoe we ons gedragen in de auto en in de (vaak onverwachte) gevolgen van maatregelen in het verkeer. Ik kan het iedereen aanraden!In plaats van deze betuttelende maatreglen, kan men beter investeren in een gedegen/verbeterde rijopleiding met een herhalingstraject van x tijd.
Probeer vooral de automobilist dom te houden in zijn deelname aan het verkeer...... daar gaan we het mee halen ......