Henk156
Newbie
Newbie

RE: Het grote Roken Achter Het Stuur Topic

do dec 10, 2009 22:46

Dus ook de passagiers mogen niet meer roken?
Hmzzz, dus nooit meer in een auto stappen waar je de hele rit last hebt van een droge bek van de oude rooklucht.
FF Camiel een belletje geven.....

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do dec 10, 2009 22:53

+1 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Patrick
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 00:20

Roken is goed voor je. Gerookt vlees blijft langer goed :blue_cool:
Ik voel hier het grote donkere raamfolie-topic ontstaan.......

Even serieus, het moet een grapje zijn.
En zo niet, dan maar via het voormalige Joegoslavië naar Zakynthos!

Patrick.
Laatst gewijzigd door Patrick op vr dec 11, 2009 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

schummi
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 11, 2009 04:40

ik vindt het zo wie zo smerig in de auto roken maar dat moet iedereen zelf weten alleen zal ik nooit een auto kopen waar in gerookt is .
Maar die gene die wilt roken laat lekker roken nog even dan beslissen ze wanneer we adem mogen halen .

Hylke
Moderator
Moderator

vr dec 11, 2009 09:12

Neopatentati oftewel mensen die pas hun rijbewijs hebben, mogen geen druppel alcohol meer drinken achter het stuur. Tolleranza zero dus. Ook een minieme hoeveelheid alcohol wordt bestraft met een sactie van 155 euro. Hetzelfde geldt trouwens voor buschauffeurs. Voor overige bestuurders geldt een limiet van 0,5 promille.
+10
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 11, 2009 09:32

Even serieus, het moet een grapje zijn.
En zo niet, dan maar via het voormalige Joegoslavie naar Zakynthos!
Heel italie is toch een grote grap, politiek, auto-industie dus ook dit is gewoon serieus hoor, omrijden dus :thumbs:

Patrick
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 10:51

Ja, daar zit ook wel wat in. De Italiaanse politiek zit vaak vrij dicht tegen slapstick aan.
Al vindt ik die Berlusconi wel veel meer charisma hebben dan ons opperhoofd.
Stiekum tovert hij elke keer een lachje op mijn gezicht als er weer eens wat om hem heen te doen is.
Quote van het jaar 2009 van Berlusconi na weer een dames-schandaal:
"Nee mevrouw, ik heb vrijwel elke vrouw gehad, u zat daar zeker niet bij..... " :blue_lol:

Ik vindt het eng dat na Nederland nu ook de rest van Europa met van die betuttelende
onzin-wetjes komt.
Roken is vies, niks tegen in te brengen, maar met de prijs van 5 Euro voor 22 stuks kun je
toch niet zeggen dat er échte politieke sancties in stelling worden gebracht.
Maak er dan 25 Euro per pakje van, dan sterft het roken vanzelf uit.
Dat durft de politiek dus niet, want ze verdienen er leuk aan.
Schaf het roken totaal af en de benzineprijzen stijgen met 50 Eurocent per liter.
Iemand moet het tenslotte betalen.....
Dan wil ik wel eens zien hoe stevig de autorijdende-anti-rook-lobby in zijn of haar schoenen staat.

Alcohol en verkeer gaat inderdaad niet samen, geen discussie mogelijk.

@ Schummi: Heb jij in de automaterialenzaak wel eens die spuitbussen "nieuwe auto geur"gezien? :wink:
Mijn bedrijfsauto is onlangs van binnen en buiten professioneel gepoetst en je ziet op het hemeltje
geen enkel spoortje nicotine meer. M.a.w., als je niet nieuw koopt kun je nooit weten of je in een
rokersauto rondrijdt. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 11, 2009 10:54

Nou, ik ben het er anders gloeiend mee eens. Geeft allemaal veel te veel afleiding bij het besturen. Deze maatregel moet hier ook komen! En als we dan toch bezig zijn, tegelijk maar aangevuld met de volgende maatregelen om het besturen echt veilig te maken:

- verbod op eten en drinken in de auto
- verbod op scheren in de auto
- verbod op opmaken in de auto
- verbod op autoradio's
- verbod op gesprekken in de auto
- verbod op objecten aan de binnenspiegel
- verbod op het openen en sluiten van de zijruiten tijdens het rijden
- verbod op auto's met meer dan 30 pk
- verbod op de weg zoeken
- verbod op reclameborden langs de weg
- verbod op (mooi) uitzicht lags de weg
- verbod op mooie vrouwen in andere auto's en op de stoep
- verbod op rijden met een koutje onder de leden
- verbod op kriebel aan de neus (of op andere plekken)
- verbod op fietsers in het algemeen
- verbod op brommers in het algemeen
- verbod op inhalen in het algemeen
- verbod op autorijden zonder schriftelijke bevestiging van de huisarts van minimaal 8 uur nachtrust
- verbod op snelheden hoger dan 40 km/uur in heel Nederland
- verbod op idioten op de weg

Kijk, het KAN allemaal wel veiliger, als we het maar WILLEN
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Harry Tijssen
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 11:22

Er zijn zat mensen die niet roken, laat staan in de auto. Zelfs dat kan niet voorkomen dat ze zich als hersenloze niet
oplettende geesten gedragen in het verkeer.
Ik rookte vroeger ook in de auto, was een keer al rijdende in de stad mijn peukje in de asbak aan het doven en had bijna
een frontale botsing, dat dus nooit meer.
Maar er zijn ook mensen die dit overkomt met het afstellen van hun radio onderweg, of al rijdende een duik nemen in hun
handschoenenkastje.
Ben het dus met mijn voorganger eens, hou je aandacht op de weg en bij de andere deelnemers aan het verkeer.
Deelnemen aan het verkeer is denken voor 2.

Er is trouwens bewezen dat de meeste ongelukken ontstaan in de 1e kilometers van een rit, dit puur vanwege het feit
dat men onvoorbereidt of gehaast aan de rit begint.
Laatst gewijzigd door Harry Tijssen op vr dec 11, 2009 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het grote Roken Achter Het Stuur Topic

vr dec 11, 2009 11:27

....
Maar er zijn ook mensen die dit overkomt met het afstellen van hun radio onderweg, of al rijdende een duik nemen in hun
handschoenenkastje.
....
Doet me denken aan een berichtje in de krant enkele jaren geleden, over een eenzijdig ongeluk. Deze chauffeur was de macht over het stuur kwijtgeraakt omdat hij tijdens het rijden zijn schoenveter zat te strikken :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 11, 2009 11:46

Nou, ik ben het er anders gloeiend mee eens. Geeft allemaal veel te veel afleiding bij het besturen. Deze maatregel moet hier ook komen! En als we dan toch bezig zijn, tegelijk maar aangevuld met de volgende maatregelen om het besturen echt veilig te maken:

- verbod op eten en drinken in de auto
- verbod op scheren in de auto
- verbod op opmaken in de auto
- verbod op autoradio's
- verbod op gesprekken in de auto
- verbod op objecten aan de binnenspiegel
- verbod op het openen en sluiten van de zijruiten tijdens het rijden
- verbod op auto's met meer dan 30 pk
- verbod op de weg zoeken
- verbod op reclameborden langs de weg
- verbod op (mooi) uitzicht lags de weg
- verbod op mooie vrouwen in andere auto's en op de stoep
- verbod op rijden met een koutje onder de leden
- verbod op kriebel aan de neus (of op andere plekken)
- verbod op fietsers in het algemeen
- verbod op brommers in het algemeen
- verbod op inhalen in het algemeen
- verbod op autorijden zonder schriftelijke bevestiging van de huisarts van minimaal 8 uur nachtrust
- verbod op snelheden hoger dan 40 km/uur in heel Nederland
- verbod op idioten op de weg

Kijk, het KAN allemaal wel veiliger, als we het maar WILLEN
Kortom, verbiedt het auto rijden... :shock: :twisted:
Makelijk te handhaven, CO uitstoot plannen binnen één klap binnen handbereik, verkeersslachtoffers dalen drastisch, geen file problemen meer, beter voor het millieu, enz enz.

In plaats van deze betuttelende maatreglen, kan men beter investeren in een gedegen/verbeterde rijopleiding met een herhalingstraject van x tijd.
Probeer vooral de automobilist dom te houden in zijn deelname aan het verkeer...... daar gaan we het mee halen ...... :?

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 11, 2009 12:19

hands-free roken is een optie 8)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 11, 2009 12:26

Kortom, verbiedt het auto rijden... :shock: :twisted:
Makelijk te handhaven, CO uitstoot plannen binnen één klap binnen handbereik, verkeersslachtoffers dalen drastisch, geen file problemen meer, beter voor het millieu, enz enz.
Precies! En ja, dan gaat de economie natuurlijk wel onderuit, maar ja, dan hebben we ook geen auto meer nodig en dat scheelt weer behoorlijk in de kosten. 8)
In plaats van deze betuttelende maatreglen, kan men beter investeren in een gedegen/verbeterde rijopleiding met een herhalingstraject van x tijd.
Probeer vooral de automobilist dom te houden in zijn deelname aan het verkeer...... daar gaan we het mee halen ...... :?
Ik heb een tijdje terug "Traffic" gelezen van Tom Vanderbilt. Echt een geweldig boek, dat veel inzicht geeft in hoe we ons gedragen in de auto en in de (vaak onverwachte) gevolgen van maatregelen in het verkeer. Ik kan het iedereen aanraden!

Eén van de dingen die daarin stond, was dat heel veel kop/staart botsingen op de snelweg veroorzaakt werden, doordat de achterliggende chaffeur voor niet meer dan 1 of 2 seconde was afgeleid. Heel kort dus, maar wel precies op het verkeerde moment. Dat kan ons allemaal overkomen. Je hebt het dan inderdaad over het opsteken of aftikken van een sigaret, maar ook over bijvoorbeeld de radio bedienen, je bijrijder even aankijken, even een blik werpen op die Ferrari in het wild, de airco bedienen, de achterruitverwarming in- of uitschakelen, kijken waar die idioot achter je mee bezig is, de wegbewijzering lezen, etc. etc. Met andere woorden: het verbieden van roken in de auto is een volkomen willekeurige maatregel, die er alleen kan komen vanwege de huidige antirook-hetze en die voor wat betreft de verkeersveiligheid niet meer is dan een druppel op een gloeiende plaat.

Inderdaad kan je dit alleen aanpakken door bewustwording te kweken bij de automobilisten. Iedereen die wel eens bijna of helemaal op z'n voorganger is geklapt, weet dat je de eerste weken daarna beter afstand houdt. Dat komt omdat je dan met je neus op de feiten bent gedrukt van wat er mis kan gaan (zie ook het verhaal van Harry). Helaas is dit effect bij de meesten van korte duur, maar het geeft wel aan wat de sleutel is voor veiliger weggedrag.
Ik zat ooit met Piet Baak in de auto (van garagae Baak in Voorschoten), die tegen me zei "Het klinkt misschien gek, maar als ik autorij zie ik in elke bocht en bij elke kruising een ongeluk gebeuren." Daarmee bedoelde hij dat hij er zich constant bewust van was, van wat er mis kan gaan. Kijk, als je zo rijdt rijd je veilig. En dat heeft niets met roken te maken,

De vraag is alleen hoe je dit bij de gemiddelde automobilist voor elkaar krijgt, wanneer het effect zelfs na een aanrijding vaak al na enkele weken weer naar de achtergrond is verdwenen. Misschien iets met rij-simulators?

Hylke
Moderator
Moderator

vr dec 11, 2009 12:28

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Het Forum Café”