stefgtv6
Full Member
Full Member

RE: SZ discussie op Audi-forum

za dec 12, 2009 00:49

Volgens mij komt de SZ er gezegend af op dat forum! Keurige, zij het wat gezapige, discussie. Ik vermoed dat een Audi Quattro uit de jaren 80 er hier minder goed vanaf zou komen...

Poging?
Deze:

Afbeelding

Tja, de Alfa liefhebber is net als zijn/haar auto ook met zijn/haar mening wat emotioneler. :mrgreen:
Toevallig kwam exact zo'n rode Ur Quattro mij aan het begin van de middag tegemoet rijden in de buurt van Kampen. Ik weet alleen niet of die ook witte velgen had. Maar wat een brute bak met dito bruut geluid...... :thumbs:
Net als hierboven al wordt gemeld is dit een zeldzame short wheelbase en die zie je niet vaak rijden hoor. (understatement :-)
De kans is groter dat je een 'normale' (ook gave!) Quattro hebt gezien.
Ja dat lijkt me dan wel waarschijnlijker. Kon het ook niet zo snel zien in het voorbij rijden.
De wagen had 'gewoon' een NL kenteken. Maar hij viel wel extra op omdat hij wat lager en breder leek dan een standaard Quattro en omdat hij ook het rood/zwarte kleurcontrast had door de zwarte grill en achterspoiler.
Even dit oude topic weer opgeduikeld want ik kwam zojuist dit filmpje tegen;

Testrun van een Audi S1 Sportquattro replica.
http://vimeo.com/3238090

Ik ben er nog niet helemaal zeker van maar waarschijnlijk is dit de audi die ik toen tegen kwam.
Niet slecht voor een replica lijkt mij. Dit is toch wel een serieus getuned blokje.

Zouden ze daar bij JD Engineering in Lochem geen zin hebben in een Alfa GTV6 projectje...... :lol:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 12, 2009 11:26

Zo'n ingekorte Quattro is gaaf. In Veghel bij Coen Donkers ( Audiparts) maken ze ook van die ingekorte Quattro's. Er zit daar een Pool met gouden handjes en die kort zo een oude Quattro 32cm in waarna er een setje polyester omheen kan. :shock: Hebben er al een paar gemaakt en er nog een stel in bestelling staan. 8)
Afbeelding
Afbeelding

Het begon allemaal met zijn eigen Quattro... erg gaaf, oa ook door de dikke v8 die erin ligt. :D
Afbeelding
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dominic
Guru
Guru

za dec 12, 2009 13:23

Uber audi 8) puur gemaakt voor prestatie, bijna net zo gaaf als een 75 imsa.

Alleen daar kan je dit ; http://www.youtube.com/watch?v=PUL6jFvCk8A maar een keer mee doen, de sportquattro van Hans Dahlback heeft al heel wat donuts gedaan, en is nog steeds heel.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 12, 2009 13:36

James Bond zou jaloers zijn op dat rookgordijn :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 12, 2009 15:16

dat kan met een kadettje ook...

vriend van mij, dat soort dingen is echt iets voor hem :lol: . Zijn kadett zijn we overigens zo'n Audi RS2 motor aan het inbouwen. 8)

Dominic
Guru
Guru

za dec 12, 2009 19:02

Hahaha mooi man , als hij een schottentank zoekt heb ik er nog een voor hem.

kompleet in alu met dash aansluiting en retourleiding.ongeveer 100 liter dus voor een turboradius :wink:

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 12, 2009 21:22

Tank is al opgelost. :wink:

We hebben een vriend die is lasser en die gaat een mooie alu tank op maat in de auto maken. :) met schotten en catch tank...

Terug naar “Het Forum Café”