Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6723
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

zo sep 20, 2009 16:00

Pfff, voor 140 pind kun je hem meteen meenemen.
Lijkt me geen geld voor twee motorblokken en de P4 gadgets.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
scuderia roma
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 18:58
Locatie: venhorst
Contacteer: Website

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

zo sep 20, 2009 18:24

Serge,

voor de boxerdag kunnen we wel iets regelen,we kijken wel even in de collectie :driving: .
Bel anders maar even.

groet,
Ronnie

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

zo sep 20, 2009 23:15

Leuke aanbieding inderdaad en ik zou voor dat geld (en ook el iets meer) zo'n P4 normaal gesproken meteen kopen, ook omdat ik nog 1 koplampsproeier zoek ivm een gesneuveld exemplaar. Voor het motorblok zou ik hem niet kopen, je weet nooit wat je koopt.... (ik spreek uit ervaring....).
Maar transport heh... De P4 is niet rijdbaar en dan wordt transport een relatief kostbare aangelegenheid, en ik zou zo'n wagen toch vooraf willen zien. Ophalen betekent een fatsoenlijke trekauto huren, een trailer huren en dan wordt het een dure grap, afgezien van eventueel papierwerk aan de grens??? (hoe gaat zoiets eigenlijk in de UK???)

Maar ik heb een beslissing genomen, de Permanent 4 krijgt voorlopig een schop en moet in de hoek gaan staan, jammer maar naar mening wel de meest verstandige keuze. Ik zie wel hoe het verder gaat lopen in de toekomst.

Nu schuif ik mijn prioriteiten naar Project 33 Q4 SW...: KLIK, eigenlijk mijn echte project waar ik enorm veel lol in heb gehad. Dit project had ik in de koelkast gezet om 'even snel' de Permanent 4 op te bouwen en snel een leuke 33 te kunnen gaan rijden, maar plezier in het klussen is het belangrijkste voor mij en bij het project 33 Q4 SW zal ik dat zeker weer hebben. Vandaag heb ik de eerste stappen daarvoor weer gezet, er komt weer een hele leuke 33 op de weg!

Mocht iemand in de toekomst een aantoonbaar goed motorblok of een complete P4 te koop hebben/weten, laat het mij weten!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

wo sep 30, 2009 08:48

Nu heb ik net besloten om het project 33 Permanent 4 tijdelijk stop te zetten en met de 33 Q4 SW door te gaan, vind ik in mijn eigen stalling een veer voor de bediening van de remkrachtverdeler! :shock: Ik had er dus toch nog eentje als reserve liggen.
Ik heb hem maar in de auto gelegd, binnenkort komt de boxerdokter even naar het blokje luisteren om de oorzaak van het motorprobleem te achterhalen, daarna besluit ik op welke termijn ik weer verder ga met deze wagen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

wo sep 30, 2009 09:48

Nu heb ik net besloten om het project 33 Permanent 4 tijdelijk stop te zetten en met de 33 Q4 SW door te gaan, vind ik in mijn eigen stalling een veer voor de bediening van de remkrachtverdeler! :shock: Ik had er dus toch nog eentje als reserve liggen.
Ik heb hem maar in de auto gelegd, binnenkort komt de boxerdokter even naar het blokje luisteren om de oorzaak van het motorprobleem te achterhalen, daarna besluit ik op welke termijn ik weer verder ga met deze wagen.
haha geweldig :lol:
(en met dat 16V blokkie komt het ook wel goed joh, heb je straks ineens 33x2x4x4 :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

wo sep 30, 2009 09:52

wie wat bewaart die heeft wat... moet je 't alleen wel ook onthouden. Heb ik zelf ook wel eens last van hoor en dan is mijn garage niet een fractie van die van jou... maarre toch goed nieuws al met al. Go go go! ;)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1170
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

wo sep 30, 2009 17:16

De professor?, boxerdokter?
Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :lol:
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

wo sep 30, 2009 20:29

De professor?, boxerdokter?
Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :lol:
Kom je zondag naar de boxerdag? De dokter zal ook aanwezig zijn.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

vr okt 30, 2009 11:30

idee tip 1, een mogelijkheid voor een P4 uitlaat:

Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

zo nov 01, 2009 23:21

Leuk, wiens schuur is dat? :)

Inmiddels is het blokje beluisterd. De kans is aanwezig dat het slechte lopen veroorzaakt wordt door de afstelling van het blok.
Binnenkort wordt hij in ieder geval goed afgesteld, een aantal mengselschroeven stonden onlogisch, eens kijken of hij na het afstellen met vacuummeters netjes wil gaan lopen.....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

ma nov 02, 2009 08:11

Leuk, wiens schuur is dat? :)
feen flauw idee, vond het ergens op internet :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

do dec 17, 2009 18:28

Martinos heeft inmiddels een paar weekjes geleden naar het blok geluisterd en met de vacuummeters de afstelling van het motorblok hersteld. Het bleek dat de mengselschroeven aan 1 kant van het motorblok bijna geheel dicht stonden en aan de andere kant juist helemaal open. Verder even synchroon gesteld en ik kreeg de opdracht om vooral een goed stuk te gaan rijden met de P4 om de motor en het uitlaatsystem schoon te blazen.

Nu is de P4 geschorst en niet verzekerd dus dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar afgelopen weekend was er eindelijk tijd om de P4 uit mijn schuur uit te bouwen (ik had hem helemaal achterin ingebouwd nadat ik de wagen zat was geworden na zijn laatste kuren) en op de weg voor de stalling eens goed heen en weer te laten rijden.
Als eerste heeft hij een tijd stationair gedraaid tot de motor lekker warm was, daarna volgde de rit. Het heen en weer heb ik er van gekregen.... In het begin rookte de P4 enorm, geen olierook, geen koelvloeistof maar vuil, de hele buurt kwam blauw te staan dus na een tijdje mocht het motortje weer even (stationair) bijkomen. Daarna weer een stuk gereden en het roken is inmiddels verdwenen! Waarschijnlijk dus veel vuil (en misschien vocht) in het uitlaatsysteem en motorblok (het uitlaatsysteem lag al jaaaren in mijn schuur).

het motortje loopt nu enorm mooi, maar met 1 probleem, bij warme motor danst het stationair toerental. Een typische kwaal van de 33 maar ik weet de oorzaak eigenlijk niet. het gebeurt alleen bij warme motor. Is het de lambda regeling? En zo ja, hoe kan ik dit doormeten? Graag hoor ik jullie tips.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

vr dec 18, 2009 09:54

Ik heb je project niet op de voet gevolgd, dus ik kan even wat gemist hebben, maar...

Een lambda regeling lijkt mij niet zo'n logische combinatie met mengselschroeven. :roll:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

vr dec 18, 2009 12:17

jawel, op de 16V zit op de inlaat een schroefje....(4x)

maar lambda heeft er weinig mee te maken, controleer eerst alle vacuum slangen eens goed, anders je stationiar toerental regelaar omwisselen (of schoonmaken met remmenreiniger)

maar als het erg schommelen is zet ik mijn geld op de vacuum slangen :lol:
(je kan dat overigs ook horen :wink: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1095
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Project 33 Permanent 4 - Ga direct terug naar af!

vr dec 18, 2009 13:56

OK, dan klopt het allemaal. :-)
Ik heb een 1.3 carb gehad en een 1.7IE, maar injectie met mengselschroeven was ik nog niet tegengekomen, ook weer wat geleerd.
Wat zijn dat voor schroefjes, beetje 'valse' lucht per cilinder regelen o.i.d.?
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Projecten”