Graag gedaan Koen,
Het is in ieder geval een erg mooi artikel geworden,en vind het leuk dat ik een bijdrage kon leveren.
Groet,
Frank
Hello to all!
Yesterday, the postman brought one very desirable model for me. The Looksmart Alfa Romeo 2600 Sprint. Since the first time I saw it I was in love so the next step was so obvious..
Since, this is my first resin model, I love all the details and really beautiful color together with that fancy "leather" stand. I hope you like it.
Je moet de kit natuurlijk bouwen zoals je zelf wilt, maar laat me je in ieder geval de tip geven, dat hij met sprongen vooruit gaat wanneer je wat detail aanbrengt op de motor en het interieur. Al was het maar gewoon in de juiste kleurtjes verven (en denk er dan aan dat de binnenkant van zowel de motorruimte als de cockpit meestal niet in kleur waren meegeverfd). En dat hoef je echt niet zo ingewikkeld te maken. Voorbeeldje:Ja, idd plastic (A.B.S. volgens de verpakking, wat het ook moge zijn) Leuke kit van de 159 Alfetta. Enkel de body mooi spuiten, verder vrij eenvoudig te bouwen zonder teveel detailverfjes en zo, mooi om mee te beginnen. De p3 is ook onderweg. Ik heb nog 2k Rosso Alfa staan, vandaar de vraag. Primer is een goeie, dan gaan we dat ook maar doen. (heb ook hel mooie super dunne 2k washprimer) En die tip van het proberen op een reststukje is natuurlijk goud! Helemaal niet aan gedacht.... hoe simpel kan het zijn?!Ik neem aan dat het om de bodies van plastic Revival kits gaat (leuk, welke heb je?) ? Van Revival specifiek weet ik het niet en met 2K heb ik geen ervaring, maar in principe is het goed mogelijk om plastic kits met spuitbussen autolak te behandelen (je Pochers bijvoorbeeld ook). Maar er zijn wel een paar maren:
Ten eerste altijd goed gronden met autoprimer (liefst kunststofprimer lijkt me), zeer zeker niet met een hobby/modelbouwlak. De primer werkt als een beschermende laag tegen de etsende werking van de kleurlaag.
En ten tweede moet je in de gaten houden dat dit weliswaar bij de meeste kits goed gaat, maar dat er ook kits op de markt zijn die ook met de primer al problemen hebben. Gunze Sanyo is daar een voorbeeld van (dat heb ik destijds helaas door schade en schande moeten ondervinden). Altijd dus eerst testen op een reststukje van het plastic.
(en nu ben ik voor de verandering een keer slim en pak ik natuurlijk meten wat pocher afvalspul mee om te proberen.)
Een Bang is het niet, ik kwam deze foto van Frank nog tegen, de Bang heeft de luchthapper op de motorkap verder (veel te ver) naar achteren zitten. Het zou een MR Collection kunnen zijn waarvan de Looksmart een heruitgave is. Het lijkt wel alsof de wieltjes van messing zijn?Ik kom tot dezelfde conclusie. Het foto-etswerk aan de zijkanten lijkt ook wat dikker dan bij de LookSmart. Andere mogelijkheden zijn bijv. Tron of een omgebouwde Bang of MR. Een foto van de voorkant om de neus te kunnen zien zou ons misschien verder kunnen helpen. Wel apart dat er niets onderop staat, dat zou je in de meeste gevallen wel verwachten.
Sommige details komen WEL overeen en daarmee lijkt het toch verdacht veel op OF een nieuwe of oudere producent met dezelfde mallen OF een eerdere versie van dezelfde producent te zijn.Op de foto's lijken/zijn sommige details verschillend: in ieder geval de wielen en wieldoppen (zijn duidelijk anders) maar ook de vorm van het benzineklepje lijkt wat ronder. Of is dat gezichtsbedrog?
Koen
Klopt, ik zie nauwelijks verschillen tussen het model van Frank en mijn rode Looksmart 2000 Sprint. De onderkant fotograferen lukt niet, één van de schroeven van het sokkeltje zit vast en ik ga niet forceren.Sommige details komen WEL overeen en daarmee lijkt het toch verdacht veel op OF een nieuwe of oudere producent met dezelfde mallen OF een eerdere versie van dezelfde producent te zijn.
Kijk maar eens naar de vorm die de zijramen hebben en de regengoot die er bovenlangs loopt. De lijnvoering is boven het tochtraampje in de deur redelijk hoog en loot dan geleidelijk af naar achteren. En dat is bij beide modellen exact zo.
Ik had hem nog niet gezien, maar hij ziet er zeer fraai uit. 271 is misschien veel geld, maar absoluut niet duur voor dit model. De kit kost al 225 en deze is zo te zien echt erg mooi gebouwd. Reële waarde lijkt me eerder rond de 350-400 te liggen.Deze 33.2 stradale is toch wel een droommodel en schitterend gebouwd: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... fresh=true, maar ik vond hem met een prijs van 271 euro uiteindelijk een paar euro te duur....
Nog meer mensen die 'm hebben gevolgd toevallig?
Maak daar maar drie van, maar sommige mensen lezen wél eerst wat er al staatIk denk MR, en je achterbumper zit op z'n kop.
(*edit* zucht, reageerde zonder de laatste pagina te openen waar al twee man dat ook gezien hadden.*edit*)
Helemaal mee eens. Ik ben zelf met de plastic versie van de P3 bezig en er best wel een beetje trots op. Juist door het toepassen van verschillende tinten metaalkleurige verf en het aanbrengen van extra details gaat het meer leven.Je moet de kit natuurlijk bouwen zoals je zelf wilt, maar laat me je in ieder geval de tip geven, dat hij met sprongen vooruit gaat wanneer je wat detail aanbrengt op de motor en het interieur. Al was het maar gewoon in de juiste kleurtjes verven (en denk er dan aan dat de binnenkant van zowel de motorruimte als de cockpit meestal niet in kleur waren meegeverfd). En dat hoef je echt niet zo ingewikkeld te maken. Voorbeeldje:Ja, idd plastic (A.B.S. volgens de verpakking, wat het ook moge zijn) Leuke kit van de 159 Alfetta. Enkel de body mooi spuiten, verder vrij eenvoudig te bouwen zonder teveel detailverfjes en zo, mooi om mee te beginnen. De p3 is ook onderweg. Ik heb nog 2k Rosso Alfa staan, vandaar de vraag. Primer is een goeie, dan gaan we dat ook maar doen. (heb ook hel mooie super dunne 2k washprimer) En die tip van het proberen op een reststukje is natuurlijk goud! Helemaal niet aan gedacht.... hoe simpel kan het zijn?!Ik neem aan dat het om de bodies van plastic Revival kits gaat (leuk, welke heb je?) ? Van Revival specifiek weet ik het niet en met 2K heb ik geen ervaring, maar in principe is het goed mogelijk om plastic kits met spuitbussen autolak te behandelen (je Pochers bijvoorbeeld ook). Maar er zijn wel een paar maren:
Ten eerste altijd goed gronden met autoprimer (liefst kunststofprimer lijkt me), zeer zeker niet met een hobby/modelbouwlak. De primer werkt als een beschermende laag tegen de etsende werking van de kleurlaag.
En ten tweede moet je in de gaten houden dat dit weliswaar bij de meeste kits goed gaat, maar dat er ook kits op de markt zijn die ook met de primer al problemen hebben. Gunze Sanyo is daar een voorbeeld van (dat heb ik destijds helaas door schade en schande moeten ondervinden). Altijd dus eerst testen op een reststukje van het plastic.
(en nu ben ik voor de verandering een keer slim en pak ik natuurlijk meten wat pocher afvalspul mee om te proberen.)