Bedankt aan allen die tot nu toe gereageerd hebben!
Inderdaad, "Alfa is emotie", maar het dilemma om te moeten, of beter gezegd te mogen kiezen tussen 2 nogal verschillende Alfa's is op zich ook een emotionele aangelegenheid
En ja, je kunt er inderdaad niet omheen dat de 159 SW ti een zeer aantrekkelijke wagen is (anders zat ik niet met dit dilemma).
Maar als ik heel eerlijk ben met mezelf, kom ik toch tot de conclusie dat mijn hart toch meer naar een coupé-model uitgaat dan naar een SW.
Echt rationele argumentatie is dit niet, maar de wagens van andere merken die mij tot voor kort interesseerden waren ook coupés.
Bovendien dient de auto sowieso minstens 95% van de tijd om maximum 2 personen te vervoeren (geen kinderen, of toch niet van ons...). Net dat compromis dat de GT biedt om een coupé te combineren met een redelijk comfort en een relatief practische koffer (volgens mij DE definitie van Gran Turismo) trekt mij aan.
Jullie hebben het wel al begrepen: ik was oorspronkelijk dus van plan een GT aan te schaffen. Alleen heeft nu die onverwacht extra grote korting op de 159 voor dit dilemma gezorgd, want ik was er tot nu toe altijd vanuit gegaan dat een 159 SW gemakkelijk een paar duizend euro duurder zou zijn.
Op dit moment is mijn conclusie dus: rationeel moet ik eigenlijk voor de 159 gaan, maar mijn hart wil toch eerder een GT.
Laat mij het misschien zo verwoorden:
1) Ik koop een 159, ik rij erin rond - ongetwijfeld met een grote smile op mijn gezicht - en ik zie een GT rijden: ik denk dat dit toch een beetje pijn zal doen ("Had ik misschien toch niet beter...")
2) Ik koop een GT, ik rij erin rond - alweer die smile op mijn gezicht - en ik zie een 159 SW rijden: hoewel dit veel meer zal voorkomen, zal dat waarschijnlijk minder pijn doen, MAAR: bij een bezoekje aan de doe-het-zelf zaak, het meenemen van occasionele passagiers, enz... :"Had ik misschien toch niet beter..."
Dit is de keuze die ik dus zal moeten maken
Giardinetta, om als eigenaar van meer dan 70 Alfa's te stellen dat de GT veruit de slechtste was, moet je toch echt wel pech gehad hebben met jouw exemplaar. Ik kan natuurlijk nog niet uit ervaring spreken, maar van wat ik in de voorbije weken en maanden gelezen heb over de GT, heb ik toch niet de indruk dat iedereen de GT als "verreweg de slechtste" ervaart. In elk geval heel jammer voor jou... Als het maar je liefde voor het merk niet te veel aantast