en waarom staat nergens bij vermeld wat voor brandstof er bij die kmstand hoort
en nee het probleem is niet dat er rubbers ofzo versleten zijn het probleem is gewoon 100% zeker dat de stuurbekrachtiging teveel gevoel weg haalt
en dat jullie dat niet vinden dat betekent niet dat het niet zo is, maar wij verwachten van een alfa een stuur gedrag waar je bij kunt voelen wat je doet zoals de ook bij die citroen was, maar in de proefrit was er niet echt een mogelijkheid om dat uit te proberen omdat het daar wel redelijk druk was
en ja voor de 5000 toeren doet een 1.8 16v het ook wel ja maar daar boven trekt hij pas echt hard door maar dat is ook niet raar want het max vermogen ligt ook pas bij 6300 rpm. Dus dat wisten we ook wel en dat is verder ook geen probleem hoor
en met doet wat hij moet doen bedoel ik dus het echt snel door gaan zoals het bij een alfa hoort, want zou je hier hetzelfde mee schakelen als met een andere auto om hard te gaan dan rijden de meeste auto's hem er uit omdat hier variabele kleptiming op zit en dat houdt in de meeste gevallen in dat ze veel pk's hebben maar in verhouding minder koppel en dus zul je wat meer in de toeren moeten rijden
Je hebt een auto gekocht zonder dat je een goede proefrit hebt gemaakt. Dat is iets wat je alleen jezelf kwalijk kan nemen. Dat je een hok hebt gekocht ligt aan jezelf, niet aan het type of de fabrikant.
De stuurbekrachtiging haalt helemaal niet te veel gevoel weg, ik heb nu ruim 600.000 km in verschillende 155s gereden en je kan als de ophanging in orde is alles prima voelen. Je geeft zelf aan dat de achterwielophanging doorslaat, zet daar eerst eens fatsoenlijke schokdempers op, je zal zien dat je dan al een boel meer wegligging en stuurgevoel krijgt. Als monteur zijnde zou je moeten weten dat zoiets bij een voorwielaandrijver belangrijk is.
Je wilt weten op wat voor brandstof mijn twinsparks rijden? Ik rijd zelf altijd op LPG, maar ik heb ook benzinewagens gezien die de 3 ton halen zonder dat er ooit iets meer aan gedaan is dan distributiewissels, bougies, en olie.
De variabele kleptiming zorgt er juist voor dat je niet alleen hoog in de toeren maar ook onderin veel koppel hebt. Misschien moet je toch eens een opfriscursusje gaan volgen hier en daar?