CC
Full Member
Full Member

Re: RE: GT of 159

do dec 24, 2009 10:11

.... en in 2008 is de JTS ingeruild op een V6. Optisch vrijwel identiek maar dat is ook alles.
Als we dan met plaatjes gaan smijten: links de oude, rechts de nieuwe:

Afbeelding

Denk dat je dan wel kunt stellen dat je niet geheel ontvreden bent over de looks van een auto waar je al vier jaar mee rijdt?! :mrgreen:

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

do dec 24, 2009 10:26

[quote=Denk dat je dan wel kunt stellen dat je niet geheel ontvreden bent over de looks van een auto waar je al vier jaar mee rijdt?! :mrgreen:[/quote]

Met de looks is inderdaad niks mis en ik weet ook geen alternatief ,ik heb in een mito tb gereden en was van plan op de GTA te wachten maar daar kwam ik snel van terug.

walfa
Member
Member

RE: GT of 159

di jan 05, 2010 09:59

Ik had vorig jaar (feb 2009) hetzelfde dilemma (GT vs 159 berlina). Allebei met de 1.8 (TS en MPI)
Om de keuze te bepalen heb ik met allebei gereden en gekozen voor de GT, ook al was deze veel duurder in de lease.
De GT geeft veel sportiever gevoel met rijden, exclusiever model. Wel een minder mooi dashboard dan de 159.
Neus van de 159 vindt ik ook mooier. Maar de lijn van de GT is weer mooer dan die van de 159.

De GT is uiteindelijk niet afgeleverd door de perikelen met Kroymans en heb ik aug 2009 opnieuw de keuze gemaakt.
Op de een of andere manier was de GT nu helemaal onbetaalbaar in de lease en heb ik voor een 159 gekozen.
Deze is op 6 nov afgeleverd. En tot op de dag van vandaag geen spijt.

Als ik een GT zie rijden dan denk ik "mooie auto" en heb ik geen spijt van mijn keuze voor de 159.
Al was die keuze ingegeven door financien. Als ik de keuze "budgetneutraal" zou kunnen maken, dan ging ik voor de GT.
Maar nogmaals, ben superblij met de 159.

Bovenstaande helpt je niet echt met de keuze :-).
Smaken en situaties verschilen nu eenmaal. Maar als ik jouw relaas zo lees is de GT de meest voor hand liggende keuze.

Foto van mijn bella :-)
Afbeelding
Afbeelding
Nu:
Giulia Super 1.3 ('73)

Gehad:
GT 1300 Junior (’72); Spider 1600 Junior ('73)
156 1.8 TS ('00); 159 1.8 ('09); Giulia 2.2 JTDm ('16)
Spider 2.2 JTS Exclusive ('07)
Fiat Stilo Abarth ('03); Abarth 500C 595 Turismo ('13)

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 05, 2010 11:11

Hier nog iemand die met dit dilemma heeft geworsteld...maar dan de keus tussen 156 en GTV (916).
Bij mij was in eerste instantie de bruikbaarheid (of gebrek daaraan) van de GTV een belangrijk argument ook naar een 156 te kijken. Benzine of diesel was voor mij geen issue. Tenminste, daar heb ik geen issue van gemaakt. Met 100 km/dag had ik daar misschien wel naar moeten kijken, als ik verstandig zou zijn geweest. Maar dat heb ik dan weer opgelost door een 75 als daily driver kado te krijgen. :lol:
Ik heb een tijd naar de 3.0 V6, 2.0 V6 TB van de GTV gekeken/gezocht en als alternatief naar de 2.5 V6 van de 156. Zo vaak stonden die echter niet te koop. En ik was toen in de veronderstelling dat de GTA vér boven mijn budget ging.

Tot ik per ongeluk een GTA tegen kwam die niet eens zo ver boven mijn budget zat! Na wat verder zoeken bleken er 3 GTA's in Nederland te koop te staan die in mijn selectie (berlina, km stand, bekende historie, originaliteit) pasten. Ik ben toen een proefrit met de "mooiste" gaan maken...en was meteen verkocht!! Na wat gesteggel over de inruil van mijn Volvo V40 T4 een tweede keer naar zuid Limburg gereden om de GTA op te halen...en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Een heerlijke en prachtige auto!

Oké, elke keer dat ik een GTV zie rijden zit er nog een klein twijfel-kriebeltje in mijn achterhoofd (of onderbuik). Maar dat heb ik bij wel meer Alfa's. :oops: En ach, wat niet is, kan nog komen. :wink:

Je hebt er weer niks aan natuurlijk. Heel veel wijsheid gewenst bij dit luxe-probleem!! :twisted:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

ItalBelg
Newbie
Newbie

ma jan 11, 2010 00:17

Update na een paar weken stilte:
De kogel is door de kerk: de bestelbon voor een zilvergrijze Alfa GT met zwart leder sportzetels (met die prachtige rode stiksels) is gisteren getekend! :banana:
Na een bezoek aan een dealer die iets verder uit mijn buurt ligt om eens te gaan kijken naar een paar andere uitvoeringen dan deze die bij mijn dealer staan, heeft de emotie toch de bovenhand gehaald van de ratio. Ik was verkocht toen ik in een GT heb gezeten met dat prachtige zwart leder interieur met rode stiksels.
Nu, dat van die emotie boven ratio is ook niet helemaal waar: het nakende autosalon in Brussel heeft het lot een handje toegestoken, want de speciale bedrijfskorting voor een GT is zomaar eventjes van 18% naar 30% gestegen: dit kon ik echt niet meer laten schieten!
Dus voor mij is dit topic afgesloten en ben ik vanaf eind maart trotse bezitter van mijn eerste Alfa (en wat voor één)!
Bedankt aan iedereen die geantwoord heeft op mijn oproep en zodra ik mijn GT heb, kom ik terug met een paar foto's.
La vita e bella!
GT 1.9 JTDm
75 2.0 TS

CC
Full Member
Full Member

ma jan 11, 2010 00:25

Ik was verkocht toen ik in een GT heb gezeten
Het zijn ook stoelen die fantastisch zitten!!

Had in mijn vorige GT dezelfde combi; zilvergrijs met zwart. Je ziet het niet vaak maar het is wel erg mooi vind ik.

GEFELICITEERD!! En nu maar hopen dat de tijd een beetje snel gaat, wachten op zoiets duurt altijd te lang...

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 11, 2010 10:32

Felies met deze emotioneel rationele beslissing (of is 't rationeel emotioneel?) !!! =D>

Heel veel plezier van de Bella, maar dat gaat vast wel goed komen. En nu maar met spanning op de foto's wachten!! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Bialbero1962
Member
Member

vr feb 12, 2010 23:19

Gefeliciteerd! Rijd nu een jaar met een GT 2.o JTS (sterling grey) met altijd een enorme grijns! Geen oliegebruik en geen rare dingen laat staan spookverhalen! Behalve de airbaglamp die wel es aangaat maar net zo snel weer uitgaat. Wel es een kraakje als het zeer koud is en te hard over een drempel ga maar vergeleken met een Audi a6 2006 waar ik in zat laatst is dat niks.. Rijdt lichtvoetiger dan een 159 ofwel meer als een Alfa . Goede keuze met alle respect voor de zeer fraaie 159!!
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”