wouter75
Full Member
Full Member

RE: 75 TS grigio medio dedion rubber vervangen

do dec 10, 2009 21:54

Zo er zit een nieuw dedion rubber in ik heb alles op de bokjes moeten doen aangezien de autoclub geen voldoende beheerders had ivm met ziekte. Dus weer een dag op mijn rug gelegen :lol: . Op zich was het goed te doen allen twee imbusjes van de v-bak steunen zijn lastig te berijken. Het is gelukt met de aandrijflijn op zijn plek 8) Ik heb nog een paar foto's gemaakt echter kan ik bij ziggo momenteel niet uploaden dus die volgen nog. Wel een volgend klusje ondekt namelijk de tank die ziet er niet meer helemaal jofel uit.

Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

wouter75
Full Member
Full Member

RE: 75 TS grigio medio dedionas kogel ?

ma dec 21, 2009 20:23

Aangezien ik wat problemen heb met het borgen van het dedionas rubber overweeg ik het centraal unibolt alla sz aangezien dit wel goed te borgen is. Echter vraag ik mij af of dit niet wat te hardcore is voor op straat, dit ivm trillingen, herrie. heeft iemand hier ervaring mee?

Gr Wouter

bakkebaard
Member
Member

di dec 22, 2009 09:13

Je hebt twee types, een moet geborgd worden en de andere niet. De nieuwere hebben geen borgringen.

Netfinity
Member
Member

di dec 22, 2009 12:33

Na 1 drempel kwam hij alweer los.
Hoe was het ook alweer? 6 uur sleutelen per drempel Wouter? Dan zou van jouw huis naar de parkeerplaats/sneeuwvlakte bij de Mac 12 uur sleutelen enkele reis zijn... :lol:
Wordt ook wel Erik genoemd

75 Imola 2.0ie 1991
Fiat Punto 1.2 2001

wouter75
Full Member
Full Member

di dec 22, 2009 22:35

Ja zoiets :roll: . maar de mooiste uitspraak was wel op het nieuws tijdens het spelen in de sneeuw "veel verkeer hinder wegens slipgevaar" En dat terwijl er een handje vol auto's al slippend door de sneeuw heen geen op de zomerbandjes :lol: . achter de ikea. Maar goed is een dionaskogel goed te doen voor een dailydriver?

Gr Wouter

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 22, 2009 22:42

ik neem aan van wel!

Ik ga de kogel iig wel monteren op mijn Ex-AB/Ex-EA 75TS. Hokkie stuurt strak maar die achteras gaat alle kanten op in bochten, echt een minpunt dat rubber op die plek...

Als je de kogel gewoon invet is er vrij weinig aan de hand. Zal wel meer geluid geven maar tis geen gehorige auto van zichzelf. Trillingen en geruis zal meer worden van je diff en bak en cardan. En af en toe zal de kogel piepen alhoewel die niet in direct opspattend vuil zit. En comfort komt uit je veren en dempers...

Kortom: als het te hardcore voor je is doe je er een frisse rubbere in of een powerflexje.

Ik ga iig voor hardcore, ik ben dol op strak en dat het dan wat geluid geeft neem ik er op de koop toe bij 8) :twisted: .

wouter75
Full Member
Full Member

di dec 22, 2009 23:16

Ik heb er een nieuw rubber ingedaan maar deze blijft zich er uitwerken ook met borgring :( ik denk dat ik het maar ga proberen.

Gr Wouter

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 23, 2009 18:47

Morgen ga ik proberen om er de kogel in te maken, wat is de beste methode om erbij te kunnen komen, het oude rubber te verwijderen en de kogel erin te zetten?? Voordat ik dingen loshaal die niet hoeven...

AG
Full Member
Full Member

do dec 24, 2009 06:15

Als je een rubber monteert druk de borgring aan met een lijmtang en geef hem een paar hechtlasjes stinkt wel maar gaat niet meer los.

AG

wouter75
Full Member
Full Member

za dec 26, 2009 16:07

@sieger hoe heb je de dionaskogel er in gekregen? ik neem aan dat de buitenste bus in de axiale richting opengevreesd is? Zodat deze samen te drukken is en langs de 7 gestandste randjes gedrukt kan worden?

Gr Wouter

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 26, 2009 19:45

miste een bus voor de bakstaatstuk, die wil ik ook gelijk vervangen. Heb daar een dikke plastic bus voor gekocht. Als die binnen is kan ik bezig gaan!

Zal wel foto's maken van de kogel. Is een SZ kogel gekocht bij prinsbredevoort.

Heb de kogel in de vriezer gelegd, en de huls waar je de kogel in moet drukken heb ik verhit. Daarna kon ik de kogel er zo in laten vallen, daarna wat gesis en zatie vast. Toen de borgring erin gedaan. Ik zal hem wel weer in de vriezer leggen als ik hem in de dionas moet persen.

Keep u posted!

Maarrr over de montage, cardanas en uitlaat los en die balk tegen de carrosserie lossen en dan de as laten zakken vooraan?

wouter75
Full Member
Full Member

za dec 26, 2009 20:15

Ik heb het nu 2 keer gedaan een keer op de bokjes en toen heb ik aandrijfas vast laten zitten aan de v-bak ging goed maar zat wel spanning op. Tweede keer op de brug uitlaat er onderweg net als de eerste keer achterste cardanas rubber los van v-bak. Dan dwarsbalklos en (versnellings-stang bij de pook ook even los) dan gewicht op de dedion-as zettem zodat je ruimte krijgt om de vier imbus boutjes los te maken. V-bak omhoog drukken en de dwarsbalk er af halen.

maar het probleem zit volgens mij in het deel dat in dedionas moet. Ik bedoel dat een bus van 60 mm niet door een gat kan van 59.5mm kan. Dus eerst die bus in de dionas en dan de kogel zodat het geheel masief is en er niet uit kan werken.

gr Wouter

Ps pb

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 27, 2009 13:40

gewoon een SZ kogel erin zetten de hardcore valt goed mee maar het gevoel en handeling maakt zeker het verschil!!!!

is een absolute verbetering zeker als je er gelijk powerflex in de watt stangen zet en de voor stabi een upgrade geeft :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 31, 2009 01:25

zal morgen wel een projectpagina openen over mijn 75 ofzo, maar de kogel zit eronder en dit is echt wat je wil, wát een verbetering!!

Heb maar 10km gereden (naar huis) en rustig aan gedaan ivm koude motor, maar het zoekerige is eruit, hell yeah!

Vibraties/trillingen/herrie nauwelijks meer geworden.

Kortom: Doen!!

wouter75
Full Member
Full Member

do dec 31, 2009 19:19

moooi goed nieuws ben benieuwd hoe je het geplaats hebt.

Gr Wouter

Terug naar “Projecten”