Zoals sommigen reeds vernomen hebben, ben ik sinds kort de eigenaar van een Giulia Super 1300 uit 1971 (gekocht van Elio). Ik ben van plan hem binnen een jaar of twee compleet te restaureren. Dit zal mijn eerste project zijn. Aangezien ik echter eerst nog wat wil sparen (voor een huis en dergelijke), zal ik me de komende weken bezighouden met een 'low-budget' opknapbeurt. Echter wel zonder dingen te verprutsen met het oog op de komende restauratie. Even wat feiten op een rijtje:
Auto:
Giulia Super 1300 uit 1971
Troeven:
Motorisch tot op heden heel goed
Interieur compleet
Deuren/motorkap/kofferklap hebben wat beginnende plekjes maar niks onoverkomenlijk
Aan de wagen is nooit gelast (lees verprutst)
Heeft (naar mijn mening) de mooie standaardvelgen + grill voor enkele koplampen
Pijnpunten:
Reservewielbak is krokkant
Vloer heeft hier en daar wat plekjes (vooral onder de bestuurderskant, heb echter al erger gezien)
Lak dient voor het mooie overspoten te worden (is dof en gekrakeleerd)
Uiteraard kan bovenstaande nog aangevuld worden naarmate de werken vorderen.
Hierbij nog een foto:

Alvast ook een lijstje met de komende 'werken':
-reservewielbak/vloerdelen/andere roestplekjes even goed afschuren en in de roestomvormer zetten (in de hoop het proces te vertragen)
-vloerbekleding opfrissen (rubberen matten eens grondig kuisen alsook de stukken skai onder de sierlijsten vervangen)
-interieur eens met mijn stoomreiniger te lijf gaan
-zijpanelen zelf bekleden (met skai van een stoffenwinkel)
-hemel eens in het mooi wit herspuiten (zijn we van die lijmplekken verlost)
-dashbord opfrissen
-uiterlijk kan hij wel eens een volledige machinale detailbeurt gebruiken alsook alle chroom oppoetsen
-rubbers aan de achterdeuren vervangen door passende
-brulpijpje monteren
-fototoestel aanschaffen