Als er een 75 TS cup komt doe je dan mee ?

Peiling eindigde op zo mar 07, 2010 20:15

Ja, zonder twijfel
15%
8
Hangt af van de kosten
28%
15
Hangt af van het aantal deelnemers
11%
6
Hangt af van het regelement ivm bestaande auto
45%
24
 
Totaal aantal stemmen: 53
Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 14:54

Een Squadra haalt dat ook makkelijk (ik dwaal af)
yep is aangetoond in laatste race 2009! Bertjes komen er ook aan dit jaar... :roll: :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 16:26

Bert rijd toch in een squadra en haalt die tijd makkelijk.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 17:05

op slicks, niet op toyo. wel benieuwd wat ie dan doet trouwens (zal vermoed ik niet zo veel schelen....).

maar nu weer on topic over die modernere meuk, 75`s...in would-be-racer-trim voor de puberale mannen (en vrouwen) onder ons die ter vergroting van al niet gering ego ook nog stoere verhalen over rondjes rijden op een afgesloten stukje asfalt over de borreltafel willen gooien.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

Re: RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 18:21

wel benieuwd wat ie dan doet trouwens .
Ben benieuwd wat hij in jouw bertje aan tijden zou kunnen doen 8)
maar nu weer on topic over die modernere meuk, 75`s...in would-be-racer-trim voor de puberale mannen (en vrouwen) onder ons die ter vergroting van al niet gering ego ook nog stoere verhalen over rondjes rijden op een afgesloten stukje asfalt over de borreltafel willen gooien.
De 75 is nagenoeg een oldtimer...Zelfs als je een 147 moderne meuk noemt, dan zet ik daar nog vraagtekens bij.
De TS cup is niets " would be" aan, dat is gewoon een erg leuke instapklasse! Gezien de opzet/prijs van de 75TS zullen jij en Bj, maar ook de minder luxe getunde Squadra's er ruim voor moeten kunnen rijden, ik ben benieuwd :twisted:

Maar Regelement: doen we nou wat met de benzinedruk?? Leg gelijk de timing van de BDPsensor vast en de maten/onderdeelnummers van de LHM (met de opmerking moet standaard zijn)
Hou er rekening mee dat 160pk leuk is maar de snelheid ve auto ook uit Nm komt. (ik denk hierbij aan de compressie)
De opmerking van Lenz is ook een goede! De aandrijfassen ve V6 maken de auto niet sneller, wel betrouwbaarder dus dat zou ik gewoon toestaan.
Dichtlassen van deuren? en carrosserie ongewijzigd, maar interieur mag je leeghalen? Mag je nou wel of niet je deuren leeg zagen? Later ook een fotootje van het dashboard?
(allemaal opbouwend/aanvullend bedoeld he!!)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5614
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 19:28

Ben benieuwd wat hij in jouw bertje aan tijden zou kunnen doen
ik eigenlijk ook... ken wel een paar jongens die in mijn bertje, en eigenlijk in elke Si auto, er probleemloos meerdere secondes afrijden. Heb al eens overwogen om de bouwers een zetje onder de kont te geven dat dikke remmen, wielophangingen etc allemaal erg relatief is bv Peter Popeyus en Tom Coronel of zo eens te laten rijden in een paar auto`s.. even om met beide beentjes op de grond te komen zeg maar. Ik denk dat Peter P probleemloos 2.06-2.07 rijdt op Toyo`s met de mijne namelijk.

de diverse regelement gerichte opmerkingen vind ik wel erg goed trouwens, maar verwerking ervan is aan Marc en Richard.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 19:39

Hou er rekening mee dat 160pk leuk is maar de snelheid ve auto ook uit Nm komt. (ik denk hierbij aan de compressie)
Ik vind 160 pk nogal wat voor een standaard TS.
Een standaard 75 TS motor geeft ongeveer 125 pk en 180 nm.

Wanneer je 160 pk en bv 210 nm wilt hebben moet je aan een motor die "standaard "moet blijven, veel geld uitgeven.

Als je een type nokkenas en een type zuiger verplicht stelt dan heb je wel dat vermogen en hoef je niet zoveel geld uit te geven aan de draaiende delen van een motor.Die slorpen het meeste van het budget op.

Koop de zuigers en nokkenassen in een "groupbuy "en je bent dan nog goedkoper uit.

Of je legt de lat lager en zegt max 140 pk.

Pak een standaard motor en zet hem op een vermogensbank (geen rollenbank) dan weet je ongeveer waar de lat ligt.

suc6

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 19:48

Heren,

Alleereerst gaat het erom een competatieve klasse neer te zetten.
Als er straks auto's zijn die enkele sekonden harder gaan dan de rest, dan gaan we politie spelen.
Michel75 wordt onze hoofdagent en aan hem te taak de wetten te handhaven. (dus hou hem te vriend :wink: )

- benzinedruk?? vraag: Gaat een auto harder, meer koppel door de druk te verhogen? Verbruikt wel meer?
- timing van de BDPsensor vast ( is dit te meten?) maten/onderdeelnummers van de LHM (zullen we definieren dan!)
- prototype gaat op de rollenbank, zal een richtlijn geven op pk en Nm met een bepaalde marge. Geen enkele 20 jarige 75 heeft nog dezelfde compressie waardes denk ik?

- De aandrijfassen ve V6 maken de auto niet sneller, wel betrouwbaarder dus dat zou ik gewoon toestaan. (zijn ook zwaarder en slecht verkrijgbaar nog..) Komen we op terug!
- Dichtlassen van deuren? Mag. (beetje lastig instappen :shock: )
- interieur mag je leeghalen? Mag
- Mag je nou wel of niet je deuren leeg zagen? Mag
- Later ook een fotootje van het dashboard? Dashboard is het bovenste gedeelte, dus het contour.. De meters etc. mogen eruit.

(allemaal opbouwend/aanvullend bedoeld he!!) Wordt enorm gewaardeerd, dat weet je!
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 19:50

Ik vind 160 pk nogal wat voor een standaard TS.
Een standaard 75 TS motor geeft ongeveer 125 pk en 180 nm.
Chippie en spagettiespruitstukje en voila 160 pk
Gaat dus makkelijk lukken.
Niks andere nokassen en zuigers gewoon standaard laten zeker uit budgetair oogpunt.
Als ze allemaal hetzelfe zijn maakt de hoeveelheid pk's toch niks uit.

Andretti Molletti

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:14

Nog even doordenkend op compressie: misschien net als in de Squadra-tijd een minimale kophoogte definieren? (en michel een schuifmaat schenken)
Ikzelf zou echt voor die paar tientjes de kop lichten, maximaal vlakken en terugzetten.. dat zijn cheapass peekaaas :lol:
Ik bedoelde de achterdeuren bijdehandtemarc (tenslotte moet ik nu Michel75 te vriend houden :lol: :lol: )... ik zou de deurendichtlassen niet toestaan... minder veilig en voegt niet veel toe.
1050kg is wel een heel mooie waarde, dan is er nog uitdaging. Het is wel weer iets dat alleen de grootste budgetten kunnen halen: de lichtste auto.
Uit zekerheid zou ik nog een clausule toevoegen: kabelboom moet standaard zijn, alle toevoegingen verboden.
(denk aan weerstandjes om inspuiting te veranderen, schakelaars om de injectie bij max rpm aan de praat te houden, piggy backs (http://www.innovatemotorsports.com/reso ... y-back.php)


ik verzin vast nog meer... ;)
vroeger zat ik ook aan de "foute" kant van het regelement dingen te bedenken om sneller te zijn dan... is toch wel het leukst 8)
Ik hoop dat er nu gebruik van die opgedane ervaring gemaakt kan worden

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:23

Nog even doordenkend op compressie: misschien net als in de Squadra-tijd een minimale kophoogte definieren? (en michel een schuifmaat schenken)

1050kg is wel een heel mooie waarde, dan is er nog uitdaging. Het is wel weer iets dat alleen de grootste budgetten kunnen halen: de lichtste auto.
Ga ik in mee, maar dan ook een minimale cylinderblok hoogte.
Zie ook squadra daar werd ff 5 mm van het blok afgehaald,want dat stond niet in het regelement.

Ga ik weer in mee.Alles van metaal scheelt weer in het budget.
Stalen motorkap en kofferklep kun je bijna net zo licht krijgen als kunststof.

en als iedereen er mee rijdt merk je er toch nix van.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:28

Het gewicht van de auto en het maximale vermogen worden nog bepaald.
Als je te licht bent of te veel vermogen hebt val je niet in de cup klasse, keep it simple.
Dan rij je wel vooraan, maar ben je geen winnaar :evil:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Andretti Molletti

Re: RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:34

Het gewicht van de auto en het maximale vermogen worden nog bepaald.
Als je te licht bent of te veel vermogen hebt val je niet in de cup klasse, keep it simple.
Dan rij je wel vooraan, maar ben je geen winnaar :evil:
Winnaars zijn zij die meerijden... alleen de volgorde van finishen geeft kudos bij de niet 75TS cup rijders ;)

Gaat helemaal goed komen Marc, ik heb er wel vertrouwen in!

(PS iemand een nieuw opgebouwde turbomotor kopen???)

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:43

En alleen de cup rijders krijgen prijzengeld van Armando, tel uit je winst \:D/
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: 75 TS cup

wo jan 06, 2010 20:46

Niet alleen prijzengeld, ik voel een cupsponsor aankomen...........
Crisis is tenslotte helemaal voorbij :banana:

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 TS cup: www.alfa75cup.nl

wo jan 06, 2010 21:01

Even domeinnaam vastgelegd, makkelijker te onthouden voor de niet forummers.....

http://www.alfa75cup.nl
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”