Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: 75 TS voor Trackdays

vr aug 28, 2009 10:05

Balen man, jammer....
Maar gelukkig heb je nog een mooie 33, het was bij mij deze week ook even spannend met de 75. Afgelopen maandag op de brug bij Barend
en er dan achterkomen dat de voorste donut gescheurd is :twisted: . Gelukkig is deze gisteren vervangen..

Ik doe ook rijstijlverbetering met de 75 dus we komen elkaar vast nog wel tegen morgen.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: 75 TS voor Trackdays

do okt 15, 2009 18:52

zo na er een maandje niets meer aan gedaan te hebben ben ik deze week weer van start gegaan met het afmaken van de 75.

Vandaag aan wat details gewerkt
- vastzetten bumpers
- vastleggen kabelgoten
- spiegels gemaakt (zaten heel los)
- motor weer in elkaar schroeven. --> Na SS was een van de auto's van ons team half uitgebrand, mijn TS heeft toen als donor gedient om deze de donderdag erop weer aan de start te krijgen.

Volgende week zaterdag gaan we weer een slag maken, dan wil ik proberen de remklauwen te vervangen door die van een Giulia. Volgens de kenners zijn deze beter en omdat er toch geen handrem meer in de 75 komt levert het geen verdere problemen op.

Ik zal volgende week nog wat fototjes maken van hoe de 75 er nu bij staat.

Groet
Rogier
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 TS voor Trackdays

vr okt 16, 2009 10:47

Volgende week zaterdag gaan we weer een slag maken, dan wil ik proberen de remklauwen te vervangen door die van een Giulia.
Volgens de kenners zijn deze beter en omdat er toch geen handrem meer in de 75 komt levert het geen verdere problemen op.
Goed bezig! Idd is 105 remklauwen achter plaatsen de een zeer effectieve upgrade (zijn nl bolt-on) die je zeeeer veel ergernis gaat uitsparen.
Deze klauwen zijn zelfstellend, dus geen eindeloos ge-eikel met stellen meer, en veeel betrouwbaarder onder race omstandigheden.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: 75 TS voor Trackdays

di jan 05, 2010 22:30

zo, wanneer je naar je eigen topic moet gaan zoeken weet je dat het te lang geleden is sinds je het topic bijgewerkt hebt...

resume... inmiddels begin januari en helaas laten de eerste circuit kilometers nog op zich wachten...

wat is er ondertussen allemaal gebeurt....

achterremmen zijn voorzien van giulia klauwen

Afbeelding

Achter hebben we een diffuser geplaatst :wink:

Afbeelding

De auto is met grof geweld 5cm lager gemaakt. De achterveren zijn ingekort met een slijptol en de gehel voorzijde is er onderuit geweest om de voorkant te kunnen verlagen. maar het resultaat mag er zijn :)

Afbeelding

Bij de tank kwamen we onderin een gat tegen dat niemand kon plaatsen en dus ook niet kon dichten.. daarom maar de keuze gemaakt om een ATL tank te plaatsen..

Afbeelding

Ook meteen maar wat extra koeling naar de voorremmen gelegd. Achterremmen volgen nog

Afbeelding

De motor heeft inmiddels gelopen en ik heb gereden met de auto (rondjes met een diameter van ongeveer 15 meter)

Er is waarschijnlijk een nippeltje in de remklauw kapot waardoor de remmen niet goed ontlucht kunnen worden, daardoor reed ik de eerste meters zonder remmen... best prettig in de sneeuw...

Doel is om a.s. zaterdag de auto geheel rijdend af te maken en een planning maken voor de shakedown, de mogelijke racecursus en wie weet....
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 75 TS voor Trackdays

wo jan 06, 2010 17:28

Goed bezig! :thumbs:

Als dat een OMP schroefkooi is, is een idee om nog een paar dwarsbalken bij de portieren te plaatsen (je kunt losse pijpen kopen bij OMP met 'oortjes' om ze op te lassen). Overigens, met zo'n ATL tank kun je gelijk bij de Challenge een paar racejes meerijden, ben je van harte welkom, bijvoorbeeld Spa of Oschersleben of Nurburgring!

Let me know!
Groet,
Marc
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

RE: 75 TS voor Trackdays

wo jan 06, 2010 19:25

Hey Rogiertje

Ziet er echt GOED uit man :) :) :) :jumping:
Ben echt benieuwt. Ga zo door :D

Zie je

Groetjes Lars

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: 75 TS voor Trackdays

do jan 07, 2010 16:04

@marc7eleven:

Buizen in de deuren zal het meenemen, heeft op dit moment niet mijn eerste prio, maar is voor de veiligheid misschien wel extra goed.

ik herrinner me nog een crash tijdens het super race weekend vorig jaar waarbij een 75 vol in de deur geraakt werd...

@larini:

thnx 4 the compliment! We blijven lekker bezig. Heb jij je evo neus al op de 75 zitten?
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Larini
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 20:46
Locatie: Bemmel

Re: RE: 75 TS voor Trackdays

do jan 07, 2010 17:42

@larini:

thnx 4 the compliment! We blijven lekker bezig. Heb jij je evo neus al op de 75 zitten?[/quote]

Die licht nog bij de spuiter. dat komt goed :D We zijn ook lekker bezig.
Wat zijn jou plannen voor dit jaar met de 75 eigenlijk?

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: 75 TS voor Trackdays

do jan 07, 2010 18:13

Kijk dat schiet tenminste op bij jou !!


Grtz, Alex
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: RE: 75 TS voor Trackdays

vr jan 08, 2010 15:09

Kijk dat schiet tenminste op bij jou !!


Grtz, Alex
Beb inmiddels ook al vanaf afgelopen juni bezig en heb niets aan de koets hoeven doen. Maar de realisatie van een rijdende 75 is inderdaad bijna volbracht.
Daarna verder met de doorontwikkeling.
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

RE: 75 TS voor Trackdays

za jan 09, 2010 23:37

Zo vandaag weer een dag aan de klus geweest.

Zeer productief gebleken want de 75 is zo goed als klaar voor de circuit shakedown.

Vandaag onderere:
- remblokken in de achterklauwen gedaan. (ging niet soepel omdat de klauwen lang niet gebruikt waren)
- gaten in de kofferbak geboord om de blokken van daaruit te kunnen vervangen
- remmen ontlucht
- koppeling ontlucht
- GEREDEN MET DE 75 :) Motortje warmde goed op. NIet alle meters kloppen nog, maar dit kan nog afgesteld worden.

Dinsdagavond nog wat kleinigheidjes wegewerken en dan maar hopen dat het weer een beetje meewerkt deze week en dat we a.s. zaterdag kunnen gaan rijden op zandvoort.

(helaas geen foto's gemaakt vandaag)
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Projecten”