Welkom op dit forum web. Uebercool zo'n 540, heb ik ook ooit stiekum naar gegluurd, maar de kosten die verband houden met gewicht en vermogen weerhielden me.
En waar zeil je mee? Vanuit FlevoMarina, Deko of Houtrib?
groetz, wims
Ja, een veel betere trekauto voor een trailer met een QV'tje erop kun je niet bedenkenDie Beemer komt me bekend voor.
Geen van die drie ; bootje ligt aan het Markermeer.En waar zeil je mee? Vanuit FlevoMarina, Deko of Houtrib?
Na dit onderhoud reed het weer helemaal top, ik heb er nu zo'n 16.000km opzitten.TODO:
- bijgeluiden in z'n vijf lokaliseren Losgelopen moeren, rotte splines op de 5e versnelling. Het zaakje heeft zich losgewerkt en kauwt de splines op. Tandwielen omgedraaid op de splines, strak aangedraaid en geborgd. Gaat alweer zo'n 15.000km goed maar een reservebak ligt klaar. Ook op de reservebak zat de moer niet meer zo strak, maar de splines zijn nog prima, dus de moer aangelierd en geborgd. Als de compleet opgekauwde splines van m'n originele bak het nog minstens 15.000km doen, zal deze 'nieuwe' ook wel een tonnetje meegaan. Nog te vervangen dus, maar nog niet direct nijpend.
- Distributie (leeftijd onbekend) done
- de radio doet het alleen als je de deur open doet (echt!!!). Het is tenslotte een echte Alfa. Gefixed, draadbreuk portierdraadboom Alle kapotte en enigszins dubieuze draden vernieuwd.
- wielkuip RA loopt iets aan (doordat een vorige eigenaar een keer weggereden is met de gasslang er nog aan)Krijg ik niet goed, vulslang lijkt te kort. Een keer vervangen misschien.
- veertje remklauw RA monteren done
- dopje sideskirt RV
- stuk ondertapijt halen voor rechtsvoor (vergaan door de kachelkraan lekkage) Laat maar, ik mis het niet.
- vloeistoffen verversen, bougies controleren done, bougies ook vervangen
- nieuwe schijven en blokken rondom. done
Het Xantiaforum......Welkom, ik was net klaar met je Pekelbakkie verhaal op het Xantiaforum, kom ik je hier opeens tegen.
Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!Ik vind die BMW wel gaaf, handgeschakelde 540 is een hartstikke fijne auto. Kan geen moderne Alfa tegenop, ik zou er met liefde en plezier mijn dagelijkse kilometers in maken! PB.