Vandaag weer bezig geweest. Heb de rotte stukken uit de bodem links geslepen en ben begonnen met het schoon/kaal maken van de linker wielkast. Foto's volgen nog. Donor stuk gaat zeker passen
Hier dan de foto's. Moet nog genoeg gedaan worden zoals te zien is.
Die bodem.
Bodem en stuk binnendorpel. Dit ga ik eerst lassen en daarna ga ik met de buitendorpel aan het stoeien. Weet iemand in mijn buurt waar ik 0,8 of 0,7 mm plaat kan kopen?
Stukje binnenspatbord,ziet er zo op de foto erger uit dan het is. Er is in het verleden al aan het binnenspatbord gelast. Dit is niet mooi vlak geslepen en dit doe ik nu ook gelijk. Wat echt niet goed is slijp ik er uit en vervang ik.
Weet iemand in mijn buurt waar ik 0,8 of 0,7 mm plaat kan kopen?
Hoeveel wenst u te hebben? ik heb het normaal gesproken wel op voorraad.
Plaatjes van 0.5 x 1 meter en platen van 1250 x 2500 mm.
Ik zou voor de bodem wel minimaal 0,8 gebruiken.
Voor versterkingsbalkjes, binnenplaat in de drempel 1 mm.
Gisteravond nog even bezig geweest met het pas maken van het donorstuk bij linkerkriksteun. Deze is nu pas en kan ingelast worden aankomende week. Ook is Twinnyspark nog geweest. Ik had een aantal vragen waar hij wel antwoord op kon geven. Gezellig aan de koffie geweest en leuke verhalen gehoord. Moeten we weer eens doen.
Volgende week wel weinig tijd,maar het komt wel goed. Als het stuk bij de linkerkriksteun er in zit ga ik met de rechter bezig. Heb ik ook een donorstuk voor liggen en ook de flexibele uitlaatdelen heb ik binnen Foto's volgen.
Nu moet het nog gelast worden,maar dit komt ook wel goed.
Alleen het lasapparaat wat ik zou lenen blijkt nu kuren te hebben
En het verschil van de flexibele delen.
Vanavond bezig geweest met lassen Viel vies tegen,maar ook mijn eigen fout. Heb de bodem niet goed schoon waarlangs gelast moet worden. Ben er voor vanavond mee gestopt,kreeg last van de knieën. Wel even voor jullie een foto gemaakt.
gewoon oefenen Jeroen...mischien moet je eerst ff op oefenmateriaal het apparaat goed afstellen en pas dan aan de gtv gaan beginnen...en idd beter schoonmaken...
zo aan de foto te zien is er iig een probleem met je beschermgas...of te weinig ,of teveel,of onjuiste afstand tov toorts en materiaal...zie nl gasinsluiting...
Hé Rob. Ja het kan bij mij van alles verkeerd zijn Maar de gasfles is ook bijna leeg kwam ik achter en ook spettert het veel bij het lassen.
Tips zijn altijd welkom en ik kan alle steun gebruiken. Als de GTV in de bok hangt maak ik de onderkant kaal en schoon en las het staande vanaf de onderkant nog eens.