Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1544
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 12:41

Welkom op dit forum web. Uebercool zo'n 540, heb ik ook ooit stiekum naar gegluurd, maar de kosten die verband houden met gewicht en vermogen weerhielden me.
En waar zeil je mee? Vanuit FlevoMarina, Deko of Houtrib?

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 12:46

Die Beemer komt me bekend voor. :wink:

Ook welkom hier, had je ook al gespot op forum van 145/146club.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

web

Re: RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 15:26

Die Beemer komt me bekend voor. :wink:
Ja, een veel betere trekauto voor een trailer met een QV'tje erop kun je niet bedenken ;)
En waar zeil je mee? Vanuit FlevoMarina, Deko of Houtrib?
Geen van die drie ; bootje ligt aan het Markermeer.

Afbeelding

Onderste dus... een kleintje in het gezelschap daar :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
wims
Guru
Guru
Berichten: 1544
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 14:33
Locatie: Flakkee

RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 17:11

De kleinste, maar wel een Maxi! Wel een type wat je niet vaak meer ziet, leuke boot. En paalhangen doe ik ook wel eens :wink: Zat in m'n hoofd dat je woonplaats Lelystad was, vandaar die 3 opties.

groetz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

web

RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 20:40

Klopt ook, maar Lelystad heeft ook een jachthaven aan het Markermeer - net ten zuiden van de sluizen dus. Kon dus uit VIER havens kiezen op 10 minuten van huis... en heb simpelweg de goedkoopste zonder wachtlijst gekozen. Heb ook de 2e serie woensdagavondwedstrijden nog meegevaren, een groot deel daarvan nota bene met een andere Alfist als bemanning ;)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Voorstellen: web

vr jan 08, 2010 21:30

Je bedoelt als ballast en bierdrager. ;)


web

Re: Voorstellen: web

di dec 21, 2010 22:15

Tijd voor een update.
TODO:
- bijgeluiden in z'n vijf lokaliseren Losgelopen moeren, rotte splines op de 5e versnelling. Het zaakje heeft zich losgewerkt en kauwt de splines op. Tandwielen omgedraaid op de splines, strak aangedraaid en geborgd. Gaat alweer zo'n 15.000km goed :shock: maar een reservebak ligt klaar. Ook op de reservebak zat de moer niet meer zo strak, maar de splines zijn nog prima, dus de moer aangelierd en geborgd. Als de compleet opgekauwde splines van m'n originele bak het nog minstens 15.000km doen, zal deze 'nieuwe' ook wel een tonnetje meegaan. Nog te vervangen dus, maar nog niet direct nijpend.
- Distributie (leeftijd onbekend) done
- de radio doet het alleen als je de deur open doet (echt!!!). Het is tenslotte een echte Alfa. Gefixed, draadbreuk portierdraadboom Alle kapotte en enigszins dubieuze draden vernieuwd.
- wielkuip RA loopt iets aan (doordat een vorige eigenaar een keer weggereden is met de gasslang er nog aan)Krijg ik niet goed, vulslang lijkt te kort. Een keer vervangen misschien.
- veertje remklauw RA monteren done
- dopje sideskirt RV
- stuk ondertapijt halen voor rechtsvoor (vergaan door de kachelkraan lekkage) Laat maar, ik mis het niet.
- vloeistoffen verversen, bougies controleren done, bougies ook vervangen
- nieuwe schijven en blokken rondom. done
Na dit onderhoud reed het weer helemaal top, ik heb er nu zo'n 16.000km opzitten.
Helaas is nu de uitlaat afgebroken (ik denk door versleten rubbers en dus niet meer spanningsvrij hangen, want roest zit er NIET op)
Verder lijkt de kachel nu verstopt (geeft wel lucht, maar vrijwel geen warmte)

Oftewel hij staat even op oprijbokkies voor de deur te wachten tot de sneeuw smelt, dan kan ik misschien die uitlaat gaan lassen. Helemaal geen zin in, maar het moet maar even, een nieuwe is nogal prijzig (de hele uitlaat van kat tot achterbumper is 1 stuk!). En het is de moeite want er is geen spatje roest op de breuk. Het vermoedelijk schuldige ophangrubber is vervangen en de rest gecontroleerd, nu nog zodanig weer aan elkaar frituren dat het spanningsvrij hangt.

Verder staat om onverklaarbare redenen SOMS de voetenbak van de rechter achterpassagier opeens vol water. Vroeger liep dat natuurlijk vanzelf weg, toen het nog een Flintstone auto was :wink: Ik kan verder eigenlijk nergens lekkagesporen vinden, het is me dus een raadsel waar het vandaan komt. Iemand een idee?

Rest dus nu als TODO lijst:
- uitlaat lassen
- kachel troubleshooten
- versnellingsbak vervangen (gezien de staat van de splines op de ingaande as kan dit onmogelijk nog veel langer goedgaan)
- gasslang vervangen zodat de wielkuip weer normaal kan.
- dopje sideskirt... echt een puntje op de i.
- lekkage achterin vinden

En binnenkort komt de APK er weer aan, maar die zie ik ditmaal wel met vertrouwen tegemoet. Zeker als de uitlaatlekkage die ik de vorige keer al vermoedde en misschien al een beetje aanwezig was, opgelost is.
Laatst gewijzigd door web op wo dec 22, 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
midas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 19:36
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: RE: Voorstellen: web

di dec 21, 2010 22:42

Welkom, ik was net klaar met je Pekelbakkie verhaal op het Xantiaforum, kom ik je hier opeens tegen. :lol:
Het Xantiaforum...... :oops:

I need :needcoffee:
(ps het scheelde overigens weinig of ik had er ook een gehad...)

Gelukkig ben je tot geloof gekomen, welkom!!
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Voorstellen: web

wo dec 22, 2010 22:21

Volgens mij staat die xantia er ook nog gewoon hoor... :D

web

RE: Voorstellen: web

wo dec 22, 2010 23:04

True, maar wel op de lange baan. Koetsje wordt zelfs weggegooid, als ik verder wil met het halfgereviseerde blok wat ik ervoor heb staan, zoek ik wel een betere basis.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Voorstellen: web

wo dec 22, 2010 23:26

Ik vind die BMW wel gaaf, handgeschakelde 540 is een hartstikke fijne auto. Kan geen moderne Alfa tegenop, ik zou er met liefde en plezier mijn dagelijkse kilometers in maken! PB.
Uh Yuri... bmw? Ik dacht dat jij een echte 75 man was?!

Welkom hier Web en succes met de 146 !
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Voorstellen: web

do dec 23, 2010 07:11

Dopjes skirt? Da's nieuw voor mij, dat mag je me laten zien. Die kachel kunnen we wel uitblazen als je weer rijdt. Of zou je gloednieuwe armpje afgebroken zijn?

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Voorstellen: web

do dec 23, 2010 11:21

Welkom, fraai 146 en beemer 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: Voorstellen: web

do dec 23, 2010 20:10

Hee Kerel.. Ik zie nu je voorstel topic pas ( in de tijd dat je het startte was ik druk aan het lassen waarschijnlijk :wink: )

Dat kachelprobleem heb ik ook gehad met de 155.. Bij mij was het kraantje kapot. Kijk daar eerst eens naar.. Dat ding zit links boven je midden console en het is een ruggenbrekertje om aan te werken.

succes..

Je hebt het niet over je projekten met het echte vermogen gehad hier :lol:

Terug naar “Het Forum Café”