Lijst aandachtspunten....
is me wat
Komkom, niet zo somber
, er staat een hoop informatie, maar veel is kleinigheid en er staan ook tips onderaan hoe je je auto het best kan behandelen. Okee, het lijkt wat veel, maar ik kan zulke lijsten voor ieder type auto maken en als je als 145 club handelt dan wil je graag de mensen zoveel als mogelijk informatie geven, ook als het om kleinigheden of enkel irritaties gaat zoals bijvoorbeeld hitteschildjes. Je kan je kop wel in het zand steken of net doen of een auto onverwoestbaar is, maar dan kom je echt wel van de koude kermis thuis. En iedereen weet dat een Alfist een kritisch automobilist is en kritische mensen hebben graag een volledigheid aan informatie, nietwaar?
Overigens stond enkele jaren geleden in een betrouwbaarheids en tevredenheidsonderzoek de Alfa 145/6 wel op een gedeelde, ik meen 6e plek, met de Opel Astra en VW Golf (bron helaas niet meer bekend bij ondergeketende, maar ik meende dat het een consumentenbond-blaadje was). Okee, misschien niet iets om trots op te zijn maar het betekent eens en te meer dat het verschil tussen Duits en Italiaans als het gaat om degelijkheid steeds kleiner wordt (al wil men in de media dit punt nog maar al te graag blijven handhaven).
Check trouwens voor de gein eens de aankoopadviezen in de jaargangen Auto & Tuning (voorheen GTI Tuning & Design geheten) en je zal versteld staan wat er bij allerlei automerken staat aan aandachtspunten.
Grtz,
Aad