Zo weer een zaterdag voorbij, vanochtend eerst even een Volvo gerepareerd en toen weer snel verder gegaan met de QO. Zowel de rechter als de links dorpel, stukjes bij de achterwielen, waren matig. Stukken eruit geslepen en alles schoon gemaakt. Las apparaat weer te voorschijn gehaald en begonnen met rechtsachter te herstellen. Aangezien ik alweer een tijdje niet had gelast aan plaatwerk (alleen af en toe een uitlaat). Kwam het las apparaat en vooral ik moeilijk op gang. 1x met de ogen knipperen en je bent door het plaatwerk heen. Ook weet ik het antwoord op de vraag die in dit topic werd gesteld: ‘’waarom deze Sud nog zo hard is’’. Nou ik weet het! Overal ligt een laag tectyl van 3-4 mm over het plaatwerk en zelfs in de dorpels. Dit tesamen met een las apparaat geeft een fijn vuurtje, rook en druppelende hete tectyl!
Viel best wel weer tegen maar hoe later het werd hoe beter het ging. Tevens had mijn vader de smaak ook lekker te pakken, hij heeft het plaatwerk uitgeslepen en schoongemaakt. Daarna de inzetstukjes gemaakt, zo kon ik in 1 ruk door met lassen.
Eerste foto is de rechterzijde en twee de linker zijde. Ook is de linkerachter schermrand onderaan slecht, zie foto. Een tijd geleden heb ik een keer een motor gekocht in Noord Groningen en heb ik dit inzet stuk cadeau gekregen. Dit komt nu erg goed van pas! Dit gaan we volgende week fixen. Tevens zijn er onderdelen binnen gekomen van Fa. Tuynder, distributieriemen en revisie rubber voor de schakelstandgvan de versnellingspook. Dus ook hier kunnen we mee aan de slag, dus kan wel weer wat extra tijd gebruiken!
Oja foto's zijn deze keer niet van een geweldige kwaliteit, excuses daarvoor!