Domme vraag wellicht, maar werd het type 2 al geleverd met 1.7 QV? Lijkt me deze sneller dan de type 3?Ik heb ook nog een Type 2 1.7 QV staan.
Luc33 heeft 1 16 qv en 1 type 1 qvlijstje aangepast.
type 2 QV is een 1700 8V op carbs tov type 3 QV 1700cc 16V injectie isDomme vraag wellicht, maar werd het type 2 al geleverd met 1.7 QV? Lijkt me deze sneller dan de type 3?Ik heb ook nog een Type 2 1.7 QV staan.
1 op de 80 Alfa's is een 33 in NL (1200 op de 80.000).
SCARB heeft 7300 registraties, aanname ieder heeft 1 Alfa gemiddeld, dwz zo'n 90 '33érs hier (ik betwijfel of we dat halen).
Als dit grofweg zou kloppen, dan is met 17 Qv's bijna 20% van de 33érs hier een QV. Nu wil ik veel geloven mbt Alfa's,maar 20% was nooit de verkoopratio van de QV's.
Het lijkt me sterk dat iemand nu nog een QV heeft zonder iets van liefhebber te zijn, daarvoor heb je dan teveel moeten doen voor de APK. Maw 40 QV's in NL geloof ik nog, meer lijkt me bijna niet realistisch. Zeker als er nu nog naar schatting 800 33's overblijven bij dezelfde daling van de laatste jaren.
Yip,daar zit wat in als je alle 1.7 i.e. 16V mee telt, maar van orgine QV's richt ik me effe gemakshalve op. Het aantal 16V's zal wel meer zijn, aangezien deze aan het einde meer werd verkocht, maar in het begin zeker niet. Daarnaast zullen er heel veel omgebouwd zijn naar 16V neem ik aan.Ik had mijn Qv gemeld omdat je ook in jouw lijst nu de type 1/2 had staan. Is uiteraard geen 16v maar een 8v.
Ik heb in mijn lijst al ca een stuk of 40 33 16v's staan en mijn lijst is zeker niet compleet en niet afgestemd met de lijst van Hylke, dus richting de 50 33 16v's (Qv en niet QV, maar dat onderscheid zal toch altijd wazig blijven) moeten we makkelijk kunnen halen.
Hylke, er zijn wel QV's op kenteken (bv mijn P4) maar volgens mij is dat dus niet eenduidig gebeurd. Een potentiele koper die moeite heeft met wel of niet QV op het kentekenbewijs moet gewoon verder zoeken en zich prikken aan die speld in die hooiberg .Ik heb toevallig laatst nog een discussie gehad met een geïnteresseerde voor mijn QV met airco.
Alleen omdat er geen QV logo op de achterzijde zat, geloofde hij niet dat het een originele QV is.
Later bedacht ik mij dat de afwezigheid van Alfa Control de doorslag had kunnen geven, maar toen was ik het al zat.
"Het staat niet op het kenteken en ook niet in de computer"
Naar mijn idee is de QV-uitvoering een upgrade geweest, maar nooit een eigen "serie" itt de type 1&2 die wél zo geregistreerd staan.
Ik ben ooit bij de importkeuring van een witte 33 Q4 SW geweest. Na de keuring vroeg de keurmeester aan de eigenaar hoe hij de auto exact op kenteken wilde hebben.... Volledige vrijheid dus in dat geval (omdat geen vergelijkbare auto in de database stond....).Jouw P4 valt ook niet onder de normale serie 16v's, maar is dus weer wél een eigen serie.
Daarnaast verbaasde ik mij over de "accuratesse" waarmee import auto's geregistreerd worden ("willekeurige 156"):
156 2.4 SPORT WAGON 2.4. J T D.
Tov een reguliere, nieuw geleverde:
ALFA ROMEO 156 SPORT WAGON; 2.4 JTD
Misschien details, maar ik ben nou eenmaal een liefhebber van uniformiteit daarin.