vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Zooitje in technische vragen

do jan 21, 2010 16:29

behalve dat de lappen tekst langer en langer worden heb ik niet echt het idee dat we hier nu iets mee opschieten. Maar dat ligt ongewtijfeld aan mij...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Zooitje in technische vragen

do jan 21, 2010 17:42

Als voorbeeld, "mijn 155 stopt er ineens mee".
Negen van tien keer is het het bezinepomprelais waar de pootjes van gecorrodeerd zijn, of
een verstopt benzinefilter die er al jaren onderhangt.
Is ook lastig om als leek over zo'n storing een vraag te stellen, hoe formuleer je zoiets het beste in de topictitel??
In zo'n geval zou een moderator de titel kunnen aanpassen, of een techneut die het beter kan formuleren kan dit
vragen aan de topicstarter.
Dan zal het probleem sneller en beter in de zoekfunctie op te zoeken zijn.
En daar heb je een goede moderator voor nodig.
Dat hoeft niet eens de meest technische persoon te zijn, gewoon iemand met wat technische kennis en voldoende interesse en ervaring in techniek.
Streng modereren hoeft ook niet negatief te zijn, denk dat de meeste (niet technische) vraagstellers zelfs blij zijn als iemand hun vraag verbeterd.

Dominic
Guru
Guru

do jan 21, 2010 22:30

behalve dat de lappen tekst langer en langer worden heb ik niet echt het idee dat we hier nu iets mee opschieten. Maar dat ligt ongewtijfeld aan mij...
Walter u is mij voor.Wie is dit gelul nu eigenlijk gestart en met welke intentie :roll:

Andretti Molletti

do jan 21, 2010 23:12

Walter u is mij voor.Wie is dit gelul nu eigenlijk gestart en met welke intentie :roll:
Sorry??
Als je geen constructieve of opbouwende inhoudelijke context kan leveren zou je dan niet beter niet kunnen posten??
Dit geld voor beiden!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 22, 2010 09:42

ik vind de kanttekening dat de discussie een kant op gaat die nergens toe lijkt te leiden behoorlijk constructief. Ik neem tenminste aan dat je uiteindelijk wilt dat alle (nu ja dat kan niet.., dus in ieder geval de belangrijkste) neuzen dezelfde kant op staan. Of wil je naar goed hollands poldermodel alleen een ronde tafeldiscussie waar alle neuzen alleen maar naar het midden wijzen, en er dus slechts een halfslachtig compromis wat uiteindelijk geen echte verbetering zal zijn uit volgt??
komt er misschien wat krom uit, maar daar schijnen meer mensen wel eens last van te hebben.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jan 22, 2010 10:02

En zo wordt het opnieuw een discussie over de discussie, dé manier om elke discussie onderuit te halen.

Alleen maar zeggen dat het nergens toe leidt en verder niets aandragen is verre van constructief.

Dominic, laat je onbeleefdheden s.v.p. achterwege.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 22, 2010 10:10

ik wil zeker geen discussie over de discussie, het werd voor mijn commentaar al een een discussie om de discussie, en daar heb je net zo veel aan (maar niet heus..), en daar een rem opzetten (wat mijn intentie was) is weldegelijk constructief. Je wilt resultaten, een echt gericht plan/idee zie ik nog steeds niet groeien, wel een paar proefballonnetjes waar niet echt op gereageerd wordt. En het begon zo goed.. jammer. Mijn voorspelling is dus dat dit in ieder geval op deze manier nergens toe leidt, aan initiatiefnemer en sitebeheer/moderatie mijn ongelijk te bewijzen.
Het constructieve hieraan is hopelijk duidelijk. En is het dat niet is het probleem nog groter dan ik al vreesde. En verder houd ik mij hier maar buiten.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jan 22, 2010 10:46

Akkoord, dan begrijp ik je (constructieve) intentie.

Als je terugleest zie je dat er her en der aannames worden gedaan en dat er middels de nodige quotes daar toelichting op wordt gegeven, gewoon om misverstanden te voorkomen. In mijn beleving is dat geen 'discussie om de discussie'.

Andretti Molletti

vr jan 22, 2010 14:12

Ok:
Twee belangrijke "verbeter punten" mi
1) Indeling
2) Technische moderator

indeling "Algemene Technische vragen"
- Motoren. alleen de mechanische delen van motorblokken
- brandstofsysteem en ontsteking alles gerelateerd aan de brandstofvoorziening en ontsteking, dus injectoren, carbs, ecu, bobines etc.
- aandrijflijn koppeling, versnellingsbak, diff en cardan
- onderstel en remmen. stuurinrichting, schokdempers, veren, draagarmen, uitlijning, remmen etc.
- elektronica alles wat mt elektronica te maken heeft zoals verlichting, dynamo etc. geen motormanagement dus...
- exterieurplaatwerk, schadeherstel, spuiten etc
- interieurdashboard, stoelen, hemeltje etc
Een technische moderator die mi alleen in techniek modereert en opmerkingen zoals bovenstaande voorbeelden :twisted: gewoon verwijderd.
De inhoud zuiver technisch probeert te houden en evt de koppen aanpast om leesbaarheid en zoeken te vergemakelijken.
Tevens houdt hij de sticky en inhoudsopgave bij.
Hij krijgt de "!" binnen van techniek en uiteindelijk legt hij verantwoordelijkheid af aan de oppermod. (m/v natuurlijk)

Aanvullingen?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 22, 2010 15:39

ik stel voor om de indeling van het Alfaspeed-forum aan te houden, dat bevalt goed, veel beter als het systeem op dit forum!!

- exterieur
- interieur
- motorisch
- onderstel en eventueel in de titel op te nemen: remmen: dus onderstel en remmen
- electriciteit

en mischien toe te voegen: - brandstofvoorziening en aansturing of dit op te nemen bij motorisch

ben geen voorstander alles uit te knauwelen, 5 technische rubrieken zijn voldoende.
156

Andretti Molletti

vr jan 22, 2010 15:44

Vind je de volgorde belangrijk? Of maakt dat niet uit?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 22, 2010 15:47

volgorde is niet belangrijk voor mij, maar ik kan me voorstellen dat de onderdelen waar de meeste vragen over komen, boven aan staan!?
156

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 22, 2010 15:47

Hij krijgt de "!" binnen van techniek en uiteindelijk legt hij verantwoordelijkheid af aan de oppermod. (m/v natuurlijk)
En als iemand nou advies opvolgt en z'n auto gaat stuk. Is die mod dan ook aansprakelijk/verantwoordelijk voor het resultaat?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 22, 2010 15:55

En als ik nou schrijf dat je GL dient te monteren ipv NGK, en die technische mod is een NGK-adept, wat gebeurt er dan ? Wordt mijn reactie dan verwijderd ???
Is maar een voorbeeld, zo kan ik talloze dingen opnoemen.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

vr jan 22, 2010 16:09

En als iemand nou advies opvolgt en z'n auto gaat stuk. Is die mod dan ook aansprakelijk/verantwoordelijk voor het resultaat?
Komkom... wat denk je zelf?

En als ik nou schrijf dat je GL dient te monteren ipv NGK, en die technische mod is een NGK-adept, wat gebeurt er dan ? Wordt mijn reactie dan verwijderd ???
Is maar een voorbeeld, zo kan ik talloze dingen opnoemen.
Tja dus we moeten een duidelijke doelstelling voor de technische mod hebben: iets van inhoudelijk niet veranderen maar wel een zooitje voorkomen :mrgreen:

Terug naar “Algemene Technische vragen”