Gebruikersavatar
Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 661
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:53
Locatie: Gaanderen
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo dec 07, 2008 14:16

Nu is het nog zo dat voor auto's van 25 jaar of ouder geen belasting hoeft te worden betaald. Straks geldt dat alleen nog voor auto's van voor 1987
[-o< Net door de mazen van de wet met mijn '86-er...
Ik probeer me al een tijdje niet meer druk te maken over dit soort dingen. Bij de meeste maatregelen is het gewoon een kwestie van handel:

- Km-heffing: bron van variabele beprijzing op de wegen en voornamelijk ten gunste van de lobby van slimme kastjes en controlesystemen
- Spitsstroken: leuk maar permanente extra banen erbij is wel zo goedkoop (gewoon kwestie van de banen allemaal even breed maken met de belijning, kortom ook een leuke melkkoe voor de bedrijven van camerasystemen, signaleringssystemen enz.
- ...
Sorry ik maar me toch weer druk.. :oops: :evil:

Wat oldtimers betreft: heeft er iemand al eens uitgerekend wat het scheelt om een auto niet te hoeven ontwerpen en bouwen? Voor iemand die met zijn 25-jarig bakkie naar het werk gaat betekent dat er minimaal 6 auto's niet gemaakt hoefden te worden. :^o Ahaaaa, daar komt de aap uit de mouw, we moeten natuurlijk wel blijven kopen, en moderne auto's bereiken veel te gemakkelijk :blue_confused: de 25 jaar... Dat moet je vooral afremmen (natuurlijk niet te doorzichtig en vooral wel met oneigenlijke argumenten).

En nu ff afkoelen... :driving:
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1331
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

zo dec 07, 2008 15:07

Kunnen we niet als toch impossant groot SCARB club gezamelijk protest aantekenen?

Ik lees hier dat er weinig mensen mee eens zijn en velen getroffen worden, wellicht kunnen we samen woord bij daad stellen? Misschien kan er vanuit het secretariaat een protest-actie gestart worden tegen dit besluit voor de grote young-classic groep die deze club kent. Of het wat uithaalt is een 2e, maar kunnen wij elk geval zeggen dat we iets geprobeerd hebben.

Handig is om met sluitende argumenten te komen/alternatief plan:
- Volledig behoud van de 25 jaar oud regeling voor de huidige klassieker af 2012 dus tot bj. 1987
Klassiekers van jonger dan 1987 uitsluitend in dezelfde regeling te krijgen zodra leeftijd 25 bereikt wordt indien:
- Eigenaar is betalend lid van een autoclub
- Max. aantal km-ers per jaar 5000
- er een oldtimer verzekering op is afgesloten
- Verplichte APK 'km' regsitratie en melding zodra tellers worden vervangen
( Steekproefgewijs controle km-standen oldtimers)

Hiermee zou je toch km-vreters in een vervuilende oldtimer puur om kosten te besparen moeten kunnen uitsluiten.
Daar zit wel iets in..........voor verzekeringen zijn er wel zulke regels.......wrom niet voor wel of geen wegenbelasting betalen........

Helemaal de eerste zin,We laten ons al mopperend naar de slachtbank brengen omdat den Haag toch niet te bereiken is...
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo jan 28, 2009 11:48

En er komt weer iets nieuws bij. Indien Uw auto ouder is dan 9 jaar kunt u een slooppremie krijgen van 2500 euro, maar dan moet je wel een nieuwe kopen. Waar halen de doorsnee burgers het geld vandaan om een nieuwe auto te kopen.? Ik heb het niet, en ik ga mijn 156, uit 2001, volgend jaar ook niet laten slopen voor 2500, want daar is hij nog veel; te mooi voor en mijn 33 sw uit 92 al helemaal niet. Maar akls dit echt doorgaat dan komt er straks geen klassieker meer bij want dan worden ze allemaal gesloopt. En dit onder het mom dat de autoindustrie weer aangezwengeld dient te worden. En niet te vergeten het milieu. Waar zijn we mee bezig. :evil:
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo jan 28, 2009 12:20

En er komt weer iets nieuws bij. Indien Uw auto ouder is dan 9 jaar kunt u een slooppremie krijgen van 2500 euro, maar dan moet je wel een nieuwe kopen. Waar halen de doorsnee burgers het geld vandaan om een nieuwe auto te kopen.? Ik heb het niet, en ik ga mijn 156, uit 2001, volgend jaar ook niet laten slopen voor 2500, want daar is hij nog veel; te mooi voor en mijn 33 sw uit 92 al helemaal niet. Maar akls dit echt doorgaat dan komt er straks geen klassieker meer bij want dan worden ze allemaal gesloopt. En dit onder het mom dat de autoindustrie weer aangezwengeld dient te worden. En niet te vergeten het milieu. Waar zijn we mee bezig. :evil:
Den Haag is heeft geen enkele interesse in klassiekers, dat brengt immers niks op, je zei het zelf al.
Elk land krijgt de regering die het verdient!

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
rednal
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 903
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 21:37
Locatie: Hardenberg
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 08:23

Citaat blik op Nieuws:

ANWB leden bepalen of de kilometerheffing er komt
vrijdag 22 januari 2010 19:37


Den Haag - De ledenpeiling die de ANWB gaat houden zal bepalend zijn voor de vraag of de kilometerheffing er komt. Minister Eurlings heeft vrijdag laten weten dat de uitkomst van de peiling bindend zal zijn. "Als er geen draagvlak is komt de heffing er niet"

Met de ledenpeiling wil de bond zijn leden de gelegenheid bieden om een bijdrage te leveren aan de besluitvorming in de Kamer. De bond heeft daarom uitdrukkelijk gekozen voor een peiling boven een referendum omdat de bond van de leden de argumenten wil weten, waarom zij voor of tegen de kilometerheffing stemmen. De argumenten die de leden aanvoeren in hun beoordeling vormen voor de Kamer belangrijke aanknopingspunten, voor concrete verbeteringen van de wet, maar ook voor de gehele besluitvorming erover. Het wordt dus geen ja/nee enquette.

Mochten de leden unaniem of in grote meerderheid negatief zijn over de heffing dan komt die er dus niet, aldus Eurlings vrijdag. De peiling is representatief als 300.000 leden hun stem uitbrengen. Begin maart hoopt de ANWB een eerste uitslag te hebben.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 11:34

Dus Dre zeg maar is ff waar ik die NEEEEEEEEEEEEEEEE in kan vullen :twisted: ........... :wink:

gtr rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1145
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 12:50

die nee wil ik ook even neerzetten, waarzo??
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 15:04

Je zou eens www.anwb.nl kunnen aanklikken...

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 15:13

die nee wil ik ook even neerzetten, waarzo??
Je zou eens www.anwb.nl kunnen aanklikken...
was pas later beschikbaar. nu dus wel.


invullen allemaal!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 15:19

Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.

Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?

Excuses voor de overlast.
pfff... dat is toch te verwachten??? )*&%# pannekoeken, regel dan wat extra server kracht...
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 15:28

Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.

Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?

Excuses voor de overlast.
pfff... dat is toch te verwachten??? )*&%# pannekoeken, regel dan wat extra server kracht...

De meest Nederlandse reactie mogelijk. Wees blij dat er misschien een organisatie sterk genoeg is om de kilometerheffing in de voorgestelde vorm tegen te houden in plaats van meteen commentaar te leveren.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 15:42

Helaas is de vragenlijst op dit moment niet toegankelijk.

Zou u het op een later moment nog een keer willen proberen?

Excuses voor de overlast.
pfff... dat is toch te verwachten??? )*&%# pannekoeken, regel dan wat extra server kracht...

De meest Nederlandse reactie mogelijk. Wees blij dat er misschien een organisatie sterk genoeg is om de kilometerheffing in de voorgestelde vorm tegen te houden in plaats van meteen commentaar te leveren.
hèhè, waar je mee omgaat... maar je hebt wel gelijk. ik neem het terug :wink:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

za jan 23, 2010 18:38

Net de enquete ingevuld. Ik vind het eigenlijk best wel goed inelkaar steken, alleen bluijkt er niet echt duidelijk uit of je nu uiteindelijk voor- of tegen bent.

Ik denk:: Ja, maar met 1 tarief voor alle personenauto's ongeacht of het een hybride of "slotracer" is.
Het gaat naar mijn mening, als het dan toch over milieu moet gaan, om wat een auto vanaf geboorte tot het graf vervuilt en dus niet alleen tijdens het gebruik ervan.

Verder dienen er garanties te worden ingbouwd opdat de prijzen per km niet na de invoering gaan exploderen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”