MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Zooitje in technische vragen

do jan 28, 2010 20:35

Ok:
Twee belangrijke "verbeter punten" staan mi nog steeds:
1) Indeling
2) Technische moderator

indeling "Algemene Technische vragen"

- Motorisch (incl. brandstof/ontstekingssysteem)
- onderstel (inclusief remmen aandrijflijn)
- elektronica (alles excl motormanagement )
- exterieur
- interieur

Een technische moderator die mi alleen in techniek modereert en echt nutteloze opmerkingen verwijderd.
De inhoud zuiver technisch probeert te houden en evt de topic koppen aanpast om leesbaarheid en zoeken te vergemakelijken.
Tevens houdt hij de sticky en inhoudsopgave bij.
Hij krijgt de "!" binnen van techniek en uiteindelijk legt hij verantwoordelijkheid af aan de oppermod. (m/v natuurlijk)
.....misschien nog wat omschrijven wat hij/zij niet mag?
verder aanvullingen cq ben ik nog wat vergeten?
+1

:thumbs:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Andretti Molletti

RE: Zooitje in technische vragen

do jan 28, 2010 20:43

:idea:
zou een testperiode mogelijk zijn?
Dus een maandje of twee dit testen en dan evalueren?
Bevalt het niet dan alles in "technische vragen" terugzetten en bevalt het wel dan simpel zo laten.
Is maar een idee...

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

do jan 28, 2010 21:04

Misschien is het een idee bij elk gedeelte " "how to" toe te voegen hoe je b.v. wiellagers vervangt of b.v. een bak reviseerd.
Moeten dan natuurlijk wel goed en veilig zijn uiteraard en niet over onzinnige dingen gaan.
Tis maar een suggestie.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do jan 28, 2010 21:07

Bevalt het niet dan alles in "technische vragen" terugzetten en bevalt het wel dan simpel zo laten.
Is maar een idee...
:jumping:
Molletti twee maanden proeftijd??? Hou je dat vol... :jumping:

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

rednal
Advanced Member
Advanced Member

do jan 28, 2010 21:28

Goed plan :thumbs:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

do jan 28, 2010 21:45

Is maar een idee...
:jumping:
Molletti twee maanden proeftijd??? Hou je dat vol... :jumping:

:wink:
Wie? wij of Dré?

:mrgreen:

Andretti Molletti

do jan 28, 2010 21:46

Molletti twee maanden proeftijd??? Hou je dat vol... :wink:
Grapjas ;)

Ik citeer uit de kwartaal bijbel: (KB) :lol:

Profiel:
Lid vd SCARB
Volgt het forum minimaal 1 jaar
Heeft indien actief op het forum een goede reputatie
Onderschrijft en handelt vauit SCARB beleid
Is zich bewust dat het forum mede de uitstraling van de SCARB bepaalt
Staat boven de partijen
Reageert objectief en feitenlijk
Kan helder en correct formuleren
Oordeelt genuanceerd maar is niet bang knopen door te hakken
Handelt zelfstandig maar niet solitair: overlegt bij probleemsituaties
Is frequent beschikbaar om moderator taken uit te voeren

Moderators kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. Bij ingrepen volgt er soms kritiek én waardering. etc daar moet je tegen kunnen.

Taken:
Handhaven vastgestelde voorwaarde
Toezien van plaatsing berichten in juiste rubriek
Wegwijs maken van gebruikers
Beantwoorden mails
Deelnemen aan moderator afstemming per mail
Minimaal één keer per jaar deelnemen aan moderatoroverleg

ik zie er wel een paar die geen probleem zijn idd ;)

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

do jan 28, 2010 21:57

Ik vind het geen zooitje, het is niet zo dat er honderden vragen per dag gesteld worden zodat een opsplitsing mij niet nodig lijkt. Als nou iedereen gewoon in de onderwerpregel aangeeft wat de vraag is en welk model het betreft, kan eenieder die er niet in geinteresseerd is dit overslaan, voor mijn part vraagt iemand wat de luchtsnelheid van een ongeladen zwaluw is, als dat maar duidelijk in de onderwerpregel staat klik ik er gewoon niet op, behalve als ik denk dat er wat te lachen valt. Dus niet vragen, "Probleem 156" of "Hulp nodig" mmar in de onderwerpregel duidelijk maken waar het over gaat.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 28, 2010 22:00

Ik vind het geen zooitje, het is niet zo dat er honderden vragen per dag gesteld worden zodat een opsplitsing mij niet nodig lijkt. Als nou iedereen gewoon in de onderwerpregel aangeeft wat de vraag is en welk model het betreft, kan eenieder die er niet in geinteresseerd is dit overslaan, voor mijn part vraagt iemand wat de luchtsnelheid van een ongeladen zwaluw is, als dat maar duidelijk in de onderwerpregel staat klik ik er gewoon niet op, behalve als ik denk dat er wat te lachen valt. Dus niet vragen, "Probleem 156" of "Hulp nodig" mmar in de onderwerpregel duidelijk maken waar het over gaat.
Eensch (en dat terwijl ik hoegenaamd geen bal begrijp van techniek... maar wel van Nederlands).
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

do jan 28, 2010 22:00

Prima Bert, maar dat vergt ook "ingrijpen" van een enigsinds technische mod om de topictitels aan te passen, toch?

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 28, 2010 22:08

Prima Bert, maar dat vergt ook "ingrijpen" van een enigsinds technische mod om de topictitels aan te passen, toch?
Weet ik niet, misschien een virtuele tik op de vingers voor wie de vraag niet duidelijk omschrijft in de onderwerpregel.

Andretti Molletti

do jan 28, 2010 22:13

Weet ik niet, misschien een virtuele tik op de vingers voor wie de vraag niet duidelijk omschrijft in de onderwerpregel.
Sommige kunnen het wel beter, maar sommige en zeker newbies of a-technische lui kunnen het misschien niet.
Dan is hulp ve mod wel prettig.
Een kop van alfa gtv start niet kan nog zo goed bedoeldt zijn, maar een GTv kan zowat 3 basistype bevatten: 105/116/916. Niet starten of niet aanslaan is dan ook nog eens een verschil.
"Even" corrigeren zorgt dan voor een leesbaarder forum voor iedereen: 105 2000GTV bj 75 start wel maar slaat niet aan.
"Tikken" hoeft dan niet....
Toch?

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 28, 2010 22:21

Een kop van alfa gtv start niet kan nog zo goed bedoeldt zijn, maar een GTv kan zowat 3 basistype bevatten: 105/116/916. Niet starten of niet aanslaan is dan ook nog eens een verschil.
"Even" corrigeren zorgt dan voor een leesbaarder forum voor iedereen: 105 2000GTV bj 75 start wel maar slaat niet aan.
"Tikken" hoeft dan niet....
Toch?
Eerlijk gezegd, zo precies hoeft het voor mij niet maar ik laat het verder over aan de forumbeheerders of moderator overleg of wat deze discussie verder oplevert.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 29, 2010 09:21

Laat de rest maar Walter, je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen... dan kan ik er ook niks mee, sorry.

jawel , kan je echt wel wat mee, gewoon antwoord geven op een serieuze vraag. Je wil dat alleen niet. Ik heb in dat andere topic waar je mij terecht op wees aan mijn "'verplichting"' voldaan, en de nog openstaande vraag (had ik echt gemist, nogmaals excuus!) beantwoord. En inderdaad , ik begrijp iets niet hier, en ik vraag om uitleg/info op dat punt. En als door jou daaromheen gedraaid wordt en een geirriteerde reactie komt (zo komt het in ieder geval op mij over) in plaats gewoon een antwoord te geven van ga ik het ook nooit begrijpen... ligt allemaal aan mij, ik weet het! maar doe eens een serieuze poging, zonder er zaken bij te halen die er in dit topic niets mee te maken hebben...Je bent dit topic zelf gestart, blijkbaar ben ik hier ongewenst omdat ik niet netjes in je straatje meeloop, kanttekeningen plaats (wat weldegelijk, of je het wilt of niet, op een bepaalde manier constructief is, en aan het denken moet zetten of tot actie leiden).

Nee ik begrijp een aantal zaken niet...succes met je initiatief! zie de resultaten wel verschijnen hier.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 29, 2010 09:42

Afbeelding

Kan het aub weer over techniek gaan?

Terug naar “Algemene Technische vragen”