Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

do jan 14, 2010 12:37

Aardig filmpje, jammer dat ze je niet even mee naar binnen nemen.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

extaxi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 08, 2005 22:52
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: ICQ Website

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

vr jan 15, 2010 21:57

hmmmmm als ze opschieten met de leveringen etc etc dan zie ik me er nog wel in rijden... zoals zoveel persoonlijk is, vind ik deze " persoonlijk" toch wel meer geslaagd dan de Mito...
Uiteindelijk is de prijs wel de doorslaggevende factor. Zowie zo 20% bijtelling max.
Nog een paar maanden en dan " moet" ik echt bestellen.
Dit jaar komt er ook een facelift voor de Mito, maar daar kan je dan vast niet meer op wachten?
Nee die facelift van de Mito komt pas in 2011

extaxi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 08, 2005 22:52
Locatie: Nieuwegein
Contacteer: ICQ Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

vr jan 15, 2010 22:00

Toch jammer dat ze niet meteen met de 135 pk Multi air komen.........maar met die 120 pk

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

vr jan 15, 2010 22:38


Nee die facelift van de Mito komt pas in 2011
Idd, zie hieronder het productplan met in 2011 de MiTo Fl,, in 2012 zal de 'Giulia' arriveren.

Afbeelding
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

vr jan 29, 2010 14:49

Even een update voor de mensen die net als ik zitten te wachten tot ze eeeiindelijk iets meer weten over bestelmogelijkheden, prijzen e.d.

2 weken geleden bij het Motorhuis in Gouda geweest nadat we moesten concluderen dat er in Delft en omgeving nu bijna helemaal geen Alfadealers meer te vinden zijn.
Daar geïnformeerd naar wat zij wisten over de Giulietta en ook eindelijk eens proefgereden in een MiTo.

De verkoper kon toen ook niet meer vertellen dan we via de links in dit topic al wisten. Maar:
Eergisteren werd ik door hem gebeld met de mededeling dat de importeur intussen Giulietta's heeft besteld voor de Nederlandse showrooms, en dat deze in april in de showroom zullen staan. Vanaf mei kunnen ze worden geleverd. Helaas hebben ze zelf dus nog geen mogelijkheid tot bestellen gekregen en weten ze ook nog niks over de prijzen.
Maar goed, ik heb goede hoop dat ik de komende weken op de hoogte zal worden gehouden...

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 01:43

Afbeelding

Van de volgende plan is het eenvoudig te zien dat FGA op het moment meer toekomst plannen hebben voor Lancia en Fiat, en de badge-engineering (of spin-offs) van Chrysler modellen.

Vorige week zei John Elkann: "Fiat to Turin is a life together and Turin to Fiat is the place where we are and will be. This is where our mind operates and our heart beats."

Voor Alfa Romeo is dat locatie in Milaan. Dat is te lezen op de logo van alle Alfa Romeo's dat worden geproduceerd. Inderdaad zijn de tijden veranderd en Arese is verlaten, maar tenminste moet Centro Stile in Milaan blijven! Zou mooi zijn als de museum en de styling studio een nieuwe gebouw krijgen.

Overigens hoeven we de auto's niet als Milano te noemen, want de stempel van Milaan zit prominent op de motorkap!
Laatst gewijzigd door flyingstar op zo jan 31, 2010 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 09:46

De Giulietta staat reeds in nederland en ik ga deze week alvast een kijkje nemen :shock: :D

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 10:44

2 weken geleden bij het Motorhuis in Gouda geweest nadat we moesten concluderen dat er in Delft en omgeving nu bijna helemaal geen Alfadealers meer te vinden zijn.
Daar geïnformeerd naar wat zij wisten over de Giulietta en ook eindelijk eens proefgereden in een MiTo.
Fa. Preuninger :!: 4 vestigingen in die omgeving.
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

maarten_smid

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 11:41

De Giulietta staat reeds in nederland en ik ga deze week alvast een kijkje nemen :shock: :D
Foto's! (en prijzen! ;))

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 13:49

Fa. Preuninger 4 vestigingen in die omgeving.
Los van het feit dat ik nooit meer naar een vestiging van Preuninger zou gaan, heeft dat ook niet zoveel zin meer: ze doen (volgens de website) niet meer aan verkoop van Alfa's. In Delft en Zoetermeer nog wel aan onderhoud.

Bij Preuninger moet ik altijd denken aan:
- halverwege jaren 90 met de Spider (1983): komt de medewerker met een computeruitlezer aan en zoekt naar de plek waar hij deze kan aansluiten :shock:
- meerdere keren telefoonnummer achtergelaten voor proefritten en zoektochten naar moderne occasions. Nooit teruggebeld, terwijl we in de krant wel degelijk advertenties van mogelijke auto's langskwamen. Maar wel elk jaar weer twee keer gebeld voor de apk van de modernere Alfa's. Tsja, blijkbaar viel daar wel geld aan te verdienen...

Dus dat ze geen Alfa's meer verkopen vind ik niet zo erg :D . 't enige jammere is dat het Motorhuis twee vestigingen met Alfa in de buurt had (Forepark en Emerald) en daar nu dus geen Alfa's meer verkoopt.

Maar goed, back on topic. Mn werkgever begint namelijk steeds harder te zeuren wanneer ik nou eindelijk mn auto ga bestellen, en dreigt met het tijdelijk rijden in een oud barrel (een rode Fiesta uit 1999 met schimmel in de bekleding)
De Giulietta staat reeds in nederland en ik ga deze week alvast een kijkje nemen
Jaloers :!: Foto's? Kleuren? Interieurdetails?
Ben intussen bv erg nieuwsgierig naar de radio, op de foto's die er tot nu toe zijn is een radio met uitklapbaar navigatiescherm te zien, maar als je nou geen navigatie neemt, hoe ziet het er dan uit?

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 14:37

Ben net terug van Arese. Daar stonden een aantal Giulietta's nog bij FPT.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 14:41

Preuninger verkoopt binnenkort weer alfa's in ypenburg en anders kan je natuurlijk altijd nog naar voorburg, waar je met je alfa tenminste niet tussen de opels,saabs, mitsubishi etc staat.
Beide hebben heel wat meer alfa geschiedenis dan het hele motorhuis gebeuren.

Prijzen en foto zit er deze week nog niet in denk ik, alhoewel hij wel al eerder dan de introductie in mei in voorburg te bewonderen zal zijn.

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 16:49

anders kan je natuurlijk altijd nog naar voorburg, waar je met je alfa tenminste niet tussen de opels,saabs, mitsubishi etc staat.
Beide hebben heel wat meer alfa geschiedenis dan het hele motorhuis gebeuren.
:thumbs:
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 18:58

Fa. Preuninger 4 vestigingen in die omgeving.
Los van het feit dat ik nooit meer naar een vestiging van Preuninger zou gaan, heeft dat ook niet zoveel zin meer: ze doen (volgens de website) niet meer aan verkoop van Alfa's. In Delft en Zoetermeer nog wel aan onderhoud.

Bij Preuninger moet ik altijd denken aan:
- halverwege jaren 90 met de Spider (1983): komt de medewerker met een computeruitlezer aan en zoekt naar de plek waar hij deze kan aansluiten :shock:
- meerdere keren telefoonnummer achtergelaten voor proefritten en zoektochten naar moderne occasions. Nooit teruggebeld, terwijl we in de krant wel degelijk advertenties van mogelijke auto's langskwamen. Maar wel elk jaar weer twee keer gebeld voor de apk van de modernere Alfa's. Tsja, blijkbaar viel daar wel geld aan te verdienen...

Dus dat ze geen Alfa's meer verkopen vind ik niet zo erg :D . 't enige jammere is dat het Motorhuis twee vestigingen met Alfa in de buurt had (Forepark en Emerald) en daar nu dus geen Alfa's meer verkoopt.

Maar goed, back on topic. Mn werkgever begint namelijk steeds harder te zeuren wanneer ik nou eindelijk mn auto ga bestellen, en dreigt met het tijdelijk rijden in een oud barrel (een rode Fiesta uit 1999 met schimmel in de bekleding)
De Giulietta staat reeds in nederland en ik ga deze week alvast een kijkje nemen
Jaloers :!: Foto's? Kleuren? Interieurdetails?
Ben intussen bv erg nieuwsgierig naar de radio, op de foto's die er tot nu toe zijn is een radio met uitklapbaar navigatiescherm te zien, maar als je nou geen navigatie neemt, hoe ziet het er dan uit?
Vertel mij niks over de kwaliteit en service van deze b****n tent.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
0170Spider
Full Member
Full Member
Berichten: 490
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 17:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Alfa 149 / Milano . . en we noemen hem... Giulietta!

zo jan 31, 2010 22:40

LENZ schreef:
anders kan je natuurlijk altijd nog naar voorburg, waar je met je alfa tenminste niet tussen de opels,saabs, mitsubishi etc staat.
Beide hebben heel wat meer alfa geschiedenis dan het hele motorhuis gebeuren.
Tjsa, uiteraard is Voorburg een uitstekend alternatief, de Patserbak is er ook een paar keer geweest, en de keuze voor de dealer is nog niet gemaakt. Hoewel ervaring leert dat Voorburg vanuit Delft gewoon niet erg handig is als je dagelijks richting Utrecht rijdt... En daarbij krijgen nieuwe dealers bij ons ook gerust een kans, zeker als ze zo enthousiast zijn als de Alfamedewerkers bij het Motorhuis. De conclusie was ook alleen maar dat er bijna geen dealers meer in de buurt zijn.

Mij niet gezien in Ypenburg, hoeveel Alfahistorie er ook mag zijn.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”