stephen
Guru
Guru

vrijrijden toer/sportklasse

zo jan 31, 2010 20:23

hallo heren racers

ben zelf geen racer, maar wel een paar keer met club op de baan geweest en wil dit jaar eigenlijk weleens gaan vrijrijden.

de vraag is in welke klasse toer of sport?
wil dit met de Alfetta TS doen die wel wat aangepast is, maar geen kooi heeft en nog op straatbanden staat.
op de site staat wel dat er mensen met kooi rijden in de sportklasse , maar niet of dit verplicht is zover ik het gelezen heb.

bij twijfel kan ik eerst wel een keertje toer doen, en zien hoe dit gaat, maar in club verband vond ik rijstijlverbetering prettiger rijden dan register, dit daar er dan beter gekeken wordt en meer op de lijn gereden wordt, en niet met 4 man naast elkaar de bocht genomen wordt :shock:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
916 spider 2.0TS
156 GTA 2002

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

RE: vrijrijden toer/sportklasse

zo jan 31, 2010 22:55

Voor wat betreft het 'netjes' rijden maakt het volgens mij weinig uit of je toer of sport doet, het kan bij beiden uitstekend gaan, er kunnen ook bij beiden een paar hersenlozen tussen zitten.
Meestal gaat het gewoon prima vind ik, de enige keer dat het niet goed ging en ik een ronde voor tijd stopte was toen de organisatie ivm tijdgebrek alles tegelijk liet rijden. Toen gingen de meer serieuze raceauto's er al flink tegenaan terwijl bij wijze van spreken de andere deelnemers nog met hun Twingo rondkachelden. Was ook gewoon gelijk erg druk toen.

Kaartjes kopen doe je per sessie van 20 minuten, je kan altijd eens wat proberen, kijken hoe het bevalt en eventueel overstappen.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member

Re: vrijrijden toer/sportklasse

ma feb 08, 2010 20:00

....maar in club verband vond ik rijstijlverbetering prettiger rijden dan register, dit daar er dan beter gekeken wordt en meer op de lijn gereden wordt, en niet met 4 man naast elkaar de bocht genomen wordt :shock:....
Je zegt het goed. Ik had dezelfde ervaring. Je was (als rookie) meer bezig met je eigen deurkrukken dan concentreren op het rijden van lijnen. Deze zomer (SSAR) sta ik mooi achteraan bij de start van de sessie in tegenstelling tot afgelopen jaar waar ik als zesde auto de baan op ging. Teveel spiegelen is voor mij zonde van die geweldige 20 minuten. En dan elk jaar een stukje naar voren opschuiven...

Terug naar “Racen - Algemeen”