Afgelopen week heb ik me gemeld bij de lasser die zich via SCARB heeft aangeboden (waarvoor dank). De staat van het bodywork en chassis is me/ons 100% meegevallen. 1 Bumpersteun is rot, dat wist ik, die moest sowieso vervangen worden. De bumpersteun bijrijderskant is niet rot, maar ook niet helemaal jofel dus die wordt direct ook gedaan. De wielkuipen bevatten oppervlakkige roest, dit gaan we nader bekijken zodra de 146 weg gaat ter reparatie. Gekeken naar het project van Web, verwacht ik hier nog het één en ander aan laswerk. De bodemplaats is keihard en voor de rest heeft de 146 heel weinig punten. De krikpunten bevatten wat oppervlakkige aanslag, deze worden schoongeslepen en gespoten om roestvorming te voorkomen. Veerpootschotels zijn ook niet meer wat het geweest zijn, deze laat ik t.z.t samen met de radiator vervangen (deze mag vervangen worden, absoluut geen must ofzo).Voor de rest heb ik direct een nieuw logo besteld, voor de achterklep. Die van mij begint slecht te worden dus om het Alfa-onwaardige voor te zijn laat ik een nieuwe plaatsen. Voor de rest zijn we niks schokkends tegengekomen op een losse uitlaatklem na.
Ook heeft de RVS soundpipe plaats moeten maken voor een wat subtieler geluid (CSC). Gekozen is voor een eindstuk die het dichtste bij orgineel komt (plat-ovaal).
Als het laswerk voltooid is, kan de 146 er weer een paar jaar tegen.