Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1262
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 04, 2010 15:49

Nouja dat kleine beetje was je éven kwijt geloof ik :lol:
Alfa 75TS
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 04, 2010 17:09

Maar die 5-spaaks velgen kunnen echt niet hoor, die zou ik in de verkoop gooien ;-)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 04, 2010 18:07

Maar die 5-spaaks velgen kunnen echt niet hoor, die zou ik in de verkoop gooien ;-)


zijn al verkocht!

:D

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

wo feb 10, 2010 22:21

Inmiddels weer aardig wat gebeurt 8) ....... En nog veeel meer in de planning!!! Had uiteindelijk beter de ErwinV6 3.5L mostro kunnen kopen want ik ga uiteindelijk wel richting die prijs denk ik :shock: :roll:


Anyway, rijd nu rond met een HEEL erg fijne motor in mijn 75. Alle ontstekingsdelen en LHM vervangen inclusief de kabels (Bosch). Heeft niet HEEL veel geholpen maar het is fijn als het weer top is :) . Verder heb ik de kat eronderuit gereden dus een CSC voorpijp met vlamdover en middendempervervanger gemonteerd want het CSC spaghetti spul was nergens op voorraad :( . Lambda en kat zijn dus weg, en de voorpijpen weer geheel open! Dit heeft ernstig veel geholpen en nu loopt de motor echt als een beer, echt gaaf en de sound is ook wel oke met alleen een vlamdover en std. einddempert. Tot ~ 4300 toeren een brom, daarboven gaatie snerpen en schel klinken. Je kan dus vrij normaal rijden ermee zonder teveel op te vallen 8) :D ! Einddemper wordt nog vervangen door een Supersprint Magnum mits het geluid niet te hard wordt. enn er moet nog een spaghetti spruitstuk op komen. Is CSC voldoende of zijn er nog mooier race-spruitstukken tekoop? :)

Kortom, motorisch issie weer top. :D

Tja, verder toch maar besloten het kreng te houden want er zit al een vracht geld in en dat zie ik nooit meer terug. Beter dan maar doorpakken hè :D . Dus het wordt een dikke straatracer!! Sven heeft afgelopen zondag het interieur eruit gesloopt tot aan de stoelen en daarna zijn we gaan bituumhakken. In de kofferbak moet ik nog een mat (die in het midden) maar boven de tank is iig al weg. Kwam een (roest)gat van 10x10cm in de hoek tevoorschijn.... Ook heeft er ooit een rukpukkel onder gezeten gezien de gaten. Reservewielbak is niet te redden (vind ik) en gaat eruit. Vlakke plaat er terug in. V6 tank wordum niet aangezien het hoog gewicht is. Houd het eerst bij de std. tank, dus. Waarschijnlijk wel de pomp en filter naar binnen doen ofzo. Brandstofslangen moeten zowiezo vervangen worden nog en het filter ook.

Stootte laatst ook tegen een achterste spatbordverbreder aan, die bewoog wat. Vastgepakt en wat gewrikt en ik had hem in handen :shock: :shock: . Andere kant same story. Verrotte schermen.... Valt binnen de verbreder dus hopelijk hoeft het niet bijgespoten te worden na het lassen :cry: . Antenne weggehaalt en een dop in gedaan, ook die plek is niet erg fijn en rottig. Ook onder het achterlicht passagierskant een plek. Dan ook de kriksteunen voor (die wist ik al) moeten vervangen worden. Ik ben benieuwd wat ik aantref als ik de rest van de bekleding en bituum weghaal :shock: . Tis net een Giulia betreft het roesten.

Nouja, alles maken en blij verder rijden maar, is de enige oplossing in deze.


Vorige week was ik trouwens bij Steverink Deventer, Erik wilde hem uitlijnen maar er bleek een fuseekogel zo ongeveer uit elkaar te vallen dus die ook vervangen, de rest was goed. Ik hoorde af en toe wel een klonk bij optrekken of remmen (heel soms) maar had de kogels niet geprobeert op speling :oops: . Dus binnekort nieuwe afspraak maken. Toen ik toch bezig was ook gelijk de Andretti Molletti aandrijfassen eronder gedaan met redline vet en nieuwe hoezen (Dré, ik hou van je! :D ) en de 50kg veren die ik mocht proberen van Bralfa. Bevalt errug goed alleen zijn ze te lang en staatie erg met zijn kont omhoog :( . Dus kortere 50kg veren achter en 115kg voorop ipv de 125kg veren die er nu onder zitten. Ook is pa bij JanM geweest voor een setje wielen, die zitten er nu onder. Van Profielloos naar Profiel banden is altijd een positief idee toch? 8)


Dashboard, middenconsole, gedeelte van het hemeltje en voorste deurpanelen wil ik laten flocken. De stof van de deurpanelen vervangen voor Alcantara en het hemeltje ook van die meuk :) . De binnenkant wil ik eigenlijk mooi rosso 130 hebben, zoals de buitenkant. Kooi Antraciet of zwart of ook rood. Zowiezo een laskooi, van wie weet ik nog niet maar denk van Messink. Zal hem eens mailen of het hemeltje mag blijven zitten maar vrees het ergste ivm lassen! :roll:

En de Compomotive's liggen nog ongebruikt in de hoek in de schuur...... :roll:


Weer een aardig verhaal, binnekort foto's en filmpjes zonder (normale) uitlaat en filmpjes met het nieuwe spul eronder.... :wink:



Tot de volgende update!

:D

Chris_Sei

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 09:00

Goed om te lezen dat je haar houdt en dat je er al veel tijd en liefde in hebt gestoken en dat je de rest ook aan gaat pakken.
Vind het een zeer mooie 75.
Ben benieuwd naar de filmpjes en geluid van de uitlaat

Keep up the good work :thumbs:

Groet,
Chris

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 09:36

reed op mijn TS met lege kat, geen tussendemper en alleen een magnum einddemper, klonk erg lekker hoor :wink:
doen dus!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 18:23

Doe mijn best Chris!!!

Ga idd de Magnum gewoon proberen en mocht het niet bevallen houd ik mijn std. einddemper wel :)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 20:27

Lekker bezig!! :thumbs:

Enne...laat maar komen dat visuele geweld!!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

ErwinV6

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 20:31

Mooi dat je hem houdt Sieger :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

do feb 11, 2010 22:03

jazeker Erwin!!


Stap toch stiekem elke keer in en uit, lachend van hell yeah, wat stuurt dat ding toch lekker!! Vooral als ik uit een andere auto stap en dan in de 75..... yummy.


Een paar kiekjes:

Afbeelding

de zilvere is van een Giulia en zit er nu in, uitlaatzijde. Inlaat komt wel een keer.

Afbeelding

nieuwe uitlaatdelen 8)

Afbeelding

waar is deze stekker voor?? Zit in de hoedenplank....... :?

Afbeelding

Rottigheid in de kofferbak, in het hoekje onder het achterlicht boven de tank........ :x

Afbeelding

En tegen de achterbankleuning/hoedenplank in de kofferruimte zit een soort zwart reservoir, is dat ontluchting van de tank ofzo? Kan het weg?

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

vr feb 12, 2010 08:44

:thumbs: Lekker doorgaan zo!

Wilde al helemaal afhaken hier op het forum maar blijf door dit soort topics stug hangen en lekker meelezen. Hier gaat het om! 8)
Dirk - Giulia2000TS

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

vr feb 12, 2010 09:42

idd Dirk.gewoon de rest mijden en niet meer lezen, blijft het leuk ;). Bijna weekend dus ff zien wat ik ga doen :). Ciao!

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

vr feb 12, 2010 09:51

En even de goeie motort steun halen,die 105 is veeels te hoog, krijg je problemen mee.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

vr feb 12, 2010 11:13

Ja, motoruitlijning klopt niet zo...

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Ex-AB/Ex-ErwinV6 75 Twinspark

vr feb 12, 2010 11:45

Op die connector zou als optie een paneel kunnen worden aangesloten voor ik dacht koptelefoon aansluitingen etc.
Ben nog geen 75 tegen gekomen waar dat paneel in zat :?

Terug naar “Projecten”