de moeren bovenop de cilinderkop ( tussen kleppendeksel) zijn 19 ..Symbool is duidelijk rondje met daarin een vierkant met schuine streep.
Kan het zijn dat er nog 1.3 componenten inzitten en welke kan ik vervangen zodat hij de max pks eruithaalt .Heeft dat met toerental te maken
Mijn vraag is hoeveel toerental maakt een 2.0 ltr bij 120km /uur met een 2.0 versnellingsbak en met een 1.3 versnellingsbak.De cabs zijn dellorto 40 .
mvg carlo
Waarom vraag je of er 1300 componenten in zitten, vind je hem niet snel ofzo? Ik kan hiervandaan natuurlijk niet in je motor kijken of het blok helemaal 'fris' is. Of de algehele afstelling. Kan zijn dat de ontsteking totaal verkeerd staat. Of carburateurs met verkeerde venturi's ( horen 32 mm. in) . Wel ben ik ervan overtuigd dat het om een 2000 blok gaat (merkteken op de kop en kopmoeren maat 19).
Ook zeg je op de vorige pagina dat de motor 5000 toeren draait bij 120 km. Dan zit daar echt een te korte ( lees 1300.1600 achteras onder).
Een 2000 achteras heb je in twee soorten. een 10/43 as van een Spider/ bertone die draait ongeveer 135 km bij 4000 toeren. of een 10/ 41 as van een 2000 Berlina en die draait ongeveer 120 km. bij 4000 toeren.
Versnellingsbakken hebben bijna allemaal de zelfde verhoudingen 1300/1600/1750/2000. Ik zeg bijna want er is een serie van 1300 GT. jr. geweest (een van de eerste serie) die een 'korte' 5 e versnelling hadden. echter die kom je haast niet tegen.
De verschillen zitten echt in de achterassen.
Mvg. Richard
www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.