Inmiddels weer aardig wat gebeurt
....... En nog veeel meer in de planning!!! Had uiteindelijk beter de ErwinV6 3.5L mostro kunnen kopen want ik ga uiteindelijk wel richting die prijs denk ik
Anyway, rijd nu rond met een HEEL erg fijne motor in mijn 75. Alle ontstekingsdelen en LHM vervangen inclusief de kabels (Bosch). Heeft niet HEEL veel geholpen maar het is fijn als het weer top is
. Verder heb ik de kat eronderuit gereden dus een CSC voorpijp met vlamdover en middendempervervanger gemonteerd want het CSC spaghetti spul was nergens op voorraad
. Lambda en kat zijn dus weg, en de voorpijpen weer geheel open! Dit heeft ernstig veel geholpen en nu loopt de motor echt als een beer, echt gaaf en de sound is ook wel oke met alleen een vlamdover en std. einddempert. Tot ~ 4300 toeren een brom, daarboven gaatie snerpen en schel klinken. Je kan dus vrij normaal rijden ermee zonder teveel op te vallen
! Einddemper wordt nog vervangen door een Supersprint Magnum mits het geluid niet te hard wordt. enn er moet nog een spaghetti spruitstuk op komen. Is CSC voldoende of zijn er nog mooier race-spruitstukken tekoop?
Kortom, motorisch issie weer top.
Tja, verder toch maar besloten het kreng te houden want er zit al een vracht geld in en dat zie ik nooit meer terug. Beter dan maar doorpakken hè
. Dus het wordt een dikke straatracer!! Sven heeft afgelopen zondag het interieur eruit gesloopt tot aan de stoelen en daarna zijn we gaan bituumhakken. In de kofferbak moet ik nog een mat (die in het midden) maar boven de tank is iig al weg. Kwam een (roest)gat van 10x10cm in de hoek tevoorschijn.... Ook heeft er ooit een rukpukkel onder gezeten gezien de gaten. Reservewielbak is niet te redden (vind ik) en gaat eruit. Vlakke plaat er terug in. V6 tank wordum niet aangezien het hoog gewicht is. Houd het eerst bij de std. tank, dus. Waarschijnlijk wel de pomp en filter naar binnen doen ofzo. Brandstofslangen moeten zowiezo vervangen worden nog en het filter ook.
Stootte laatst ook tegen een achterste spatbordverbreder aan, die bewoog wat. Vastgepakt en wat gewrikt en ik had hem in handen
. Andere kant same story. Verrotte schermen.... Valt binnen de verbreder dus hopelijk hoeft het niet bijgespoten te worden na het lassen
. Antenne weggehaalt en een dop in gedaan, ook die plek is niet erg fijn en rottig. Ook onder het achterlicht passagierskant een plek. Dan ook de kriksteunen voor (die wist ik al) moeten vervangen worden. Ik ben benieuwd wat ik aantref als ik de rest van de bekleding en bituum weghaal
. Tis net een Giulia betreft het roesten.
Nouja, alles maken en blij verder rijden maar, is de enige oplossing in deze.
Vorige week was ik trouwens bij Steverink Deventer, Erik wilde hem uitlijnen maar er bleek een fuseekogel zo ongeveer uit elkaar te vallen dus die ook vervangen, de rest was goed. Ik hoorde af en toe wel een klonk bij optrekken of remmen (heel soms) maar had de kogels niet geprobeert op speling
. Dus binnekort nieuwe afspraak maken. Toen ik toch bezig was ook gelijk de Andretti Molletti aandrijfassen eronder gedaan met redline vet en nieuwe hoezen (Dré, ik hou van je!
) en de 50kg veren die ik mocht proberen van Bralfa. Bevalt errug goed alleen zijn ze te lang en staatie erg met zijn kont omhoog
. Dus kortere 50kg veren achter en 115kg voorop ipv de 125kg veren die er nu onder zitten. Ook is pa bij JanM geweest voor een setje wielen, die zitten er nu onder. Van Profielloos naar Profiel banden is altijd een positief idee toch?
Dashboard, middenconsole, gedeelte van het hemeltje en voorste deurpanelen wil ik laten flocken. De stof van de deurpanelen vervangen voor Alcantara en het hemeltje ook van die meuk
. De binnenkant wil ik eigenlijk mooi rosso 130 hebben, zoals de buitenkant. Kooi Antraciet of zwart of ook rood. Zowiezo een laskooi, van wie weet ik nog niet maar denk van Messink. Zal hem eens mailen of het hemeltje mag blijven zitten maar vrees het ergste ivm lassen!
En de Compomotive's liggen nog ongebruikt in de hoek in de schuur......
Weer een aardig verhaal, binnekort foto's en filmpjes zonder (normale) uitlaat en filmpjes met het nieuwe spul eronder....
Tot de volgende update!