diameter van de spruitstukken vooral niet groter maken... turbo's hebben energie nodig om op te spoelen, dat wil zeggen hitte en snelheid, de diameter aan de kleine kant houden zorgt voor een hogere uitlaatgassnelheid en dus goed opspoelen.
enkele turbo of dubbele? een enkele turbo vereist een cross-over pijp tussen het linker en het rechterspruitstuk, je wilt immers niet met maar 1 cilinderbank de turbo aanblazen. Die crossover zou je tegen het scheuren eigenlijk een schuifstuk oid in moeten maken.
Flenzen kun je zo laten snijden aan de hand van een uitlaatpakking, gewoon 6 losse flenzen is dan het makkelijkste. zorg wel voor dik genoeg materiaal, 10/12mm voor de flenzen is echt niet overdreven.
Koop het boek "Maximum Boost" van Corky Bell en ga er eens lekker voor zitten.
is overigens wel in het engels..
Eaton M90 koop je van ebay voor rond de 200 euro thuis afgeleverd...
turbo is niet veel goedkoper hoor.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.