Hoe heb jij het Alfa-Virus opgelopen?.
Eigenlijk heel simpel omdat ik van mooie en snelle auto's houdt.
Ben nu net zelf 24 en heb pas 3 jaar mijn rijbewijs en ben nu al bezig aan me 7de auto..........
Mijn eerste auto was een Ford Sierra 2.0 simpele maar redelijk snelle auto en met achterwiel aandrijving, en kon hem goedkoop overnemen. Helaas bij aankoop bleek koppakking goed lek te zijn, dus deze diende enkel nog als crossauto (wattie niet lang heeft volgehouden)
Daarna kwam een Mazda 1.8GT klonk leuk. 140pk in een autootje van 1000kg, alleen bleek wegligging niet goed te zijn van ding, en auto begaf het na een heuvel. Motor totaal opgeblazen.
Hierna ben ik goed gaan doorsparen voor een leuke auto voor langere termijn. Veel auto's bekeken en iedere keer kwam de alfa155 bij mij in het oog, maar de verhalen erover schikken nogal af, dus rustig verder kijken.
Totdat een maat van mij ging kijken bij een dealer waar een Subaru Impreza stond. Deze werd het hem niet, maar gingen wel verder kijken, Hier stond een hele mooie Stilo Abarth maar te duur. Hierna gingen we kijken bij een Alfa GTV prachtige auto maar paste er zelf niet goed in. Daarnaast stond nog een mooie 156 SW. Toen was ik meteen verliefd, alle verhalen konden me vanaf dat moment niet meer schelen, wilde perse een 156 hebben met minimaal 2.0 erin.
Hele mooie gezien maar toen via de Alfaromeo 156 club in contact gekomen met de liefde die er voor het merk was, wat waren de mensen goed onder mekaar en met mekaar. Toen wist ik het helemaal, me vriendin werd er toen al gek van, elke dag had ik het erover.
Gelukkig was er ook een Te Koop stukje op het forum, waar de echte liefhebbers ook hun auto neerzette. Daar een hele mooie nette 156 2.5 V6 gezien, meteen gaan kijken. en toen erin ging zitten met de gedachte dat dit voor mij kon worden werd ik al helemaal blij, was compleet stil wist gewoon niet meer wat te doen. Me vriendin draaide het sleuteltje om en de V6 begon te ronken. Toen eigenlijk zo snel mogelijk het geld klaar gemaakt om de auto mee te nemen.
Helaas vanwege meer kilometers en ander werk kon de auto niet blijven. Daarna een Fiat Cinquecento gehad, maar werd ook niets. Hierna ben ik gaan kijken voor (in mijn ogen de 1 van allermooiste auto's) een 75. Helaas heb ik deze door eigen schuld plat gereden, tegen een boom en een betonnen muur
. Veel later weer kijken voor een auto en kwam er een VW Golf Cabrio omdat ik toen bij VW dealer werkte en makkelijk en blablabla, maar deze was 1 en al ellende snel weggedaan en en met de beslissing maar weer alfa rijden, want hoe "ellendig" de alfa's soms kunnen zijn, ze hebben mij tenminste niet laten staan.
Daarom rijdt ik vanaf heden in een 145 QV, die ik eigelijk weg wilde doen, nadat er een vrouw op in gereden was en een mooie 33 voor terug halen. Maar heb besloten om de auto helemaal op te knappen.
Eigenlijk kunnen andere auto's me ook bijna niet bekoren, echter als ik een alfa zie, kijk ik altijd even om. Tot ergernis van me mederijders (hé kijk eindelijk een mooie auto op weg)
En bij ieder gesprek over auto's is het altijd Alfa Romeo waar dan altijd even met lof over gesproken moet worden.