Een GT is het wachten meer dan waard! Het blijft voor mij de mooiste Alfa van het moment, ook met de Giulietta erbij.Hmmm, ik weet het zo nog niet, eerst zien in het echt!
Toen ik de GT bestelde, heb ik eerst nog getwijfeld om nog te wachten tot de Giulietta er zou zijn,
maar ben toch zeer tevreden met mijn keuze de GT
(alleen dat wachten wanneer hij geleverd wordt duurt zo lang!)
Lijkt me een winner!! In de auto's die goedkoper zijn wil je niet dood gevonden worden, en de serieuze concurenten (BMW, Lancia) zijn duurder!!Volgens autoblog.it zou een 2.0 JTD rond de 26.000 euro gaan kosten.
Ter vergelijking (prijzen Italiaanse markt):
Alfa Romeo Giulietta: 2.0 JTD, 170cv, 26.000 euro
Audi A3: 2.0 TDI, 140cv, 28.180 euro
BMW Serie 1: 120d, 177cv, 30.500 euro
Fiat Bravo: 2.0 Multijet, 165cv, 24.451 euro
Kia pro_ee’d: 2.0 CRDi, 140cv, 24.051 euro
Lancia Delta: 2.0 MJT, 165cv, 27.050 euro
Mazda3: 2.2 MZ-CD, 150 cv, 23.270
Opel Astra: 2.0 CDTI, 160cv, 24.151 euro
Volkswagen Golf: 2.0 TDI, 170cv, 28.525 euro
Is dit betrouwbaar?Gisteravond van de importeur (op de terugweg uit Genève), de Nederlandse Prijzen per 5 maart gekregen:
Die zelfde prijzen heb ik in een vrij officieel uitziend pdf-je ook van vireo gekregen via de mail.Is dit betrouwbaar?Gisteravond van de importeur (op de terugweg uit Genève), de Nederlandse Prijzen per 5 maart gekregen:
QV prijs is nog wel OK, maar had toch gehoopt dat de instapper goedkoper zou uitvallen, vind hem flink aan de prijs in vergelijking met Golf en Astra ed
Aan de auto en de techniek zal het niet liggen, die zijn alfa waardig, maar de prijs heb ik mijn twijfels over.
Helaas betaal je bij een laag volume merk als alfa ook in verhouding (te)veel voor de ontwikkeling en alhoewel ze het weer op premium kwaliteit zullen gaan goeien, zal het nederlandse publiek daar nog steeds niet in trappen.
Ik hoop dat het meevalt, want de giulietta zou het verdienen om het 156 succes nog eens dunnetjes over te doen.