Dat is zeker knap waardeloos Hans... Wat een pech.
Zoals de meeste anderen hier ken ik de hoge pieken gevolgd door diepe dalen maar al te goed. Denk je net alle structurele problemen te hebben opgelost en verder te kunnen met de 'leuke' zaken, dient het volgende probleem zich alweer aan. Ik heb het met de mijne ook hoor, een bodemloze put. De vorige 145 heb ik met pijn in het hart af laten voeren omdat de staat van de koets een andere motor niet rechtvaardigde, en vervolgens heb ik weer een rib uit het lijf opgeofferd voor een andere 145 waar ik opnieuw een tweede hypotheek voor af heb mogen sluiten om de eerste beurt te kunnen betalen. En natuurlijk loopt ook die auto nu weer op drie poten en zitten er wederom een hoop onderhoudskosten aan te komen.
Ik heb maar geaccepteerd dat dit er, net als vele andere hobby's, een is die mijn kapitaal opslokt als ware het een zwart gat. In de wetenschap dat er na elk diep dal ook weer een hoge piek moet volgen.
En ook al staat ze weer eens stil, als ik haar zo zie met een fragiel lentezonnetje erop kan ik haast niet wachten om de auto weer rijdend te maken.
Objectief gezien heeft je vader gelijk, net zoals de mijne dat ook heeft als hij weer eens hoofdschuddend aanhoort hoeveel tijd, energie en geld ik in 'dat hok' heb gestoken en om die reden op water en brood zit. Maar als je je bij je hobby zou moeten laten leiden door ratio blijven er maar weinig geschikte hobby's over, dus ik heb gekozen voor emotie en alle financiële aderlatingen die daarmee samenhangen. Als ik jou was zou ik er ondanks eerdere overpeinzingen toch weer een gokje aan wagen. Je weet wat je hebt nu.
Veel sterkte gewenst en een hart onder de riem vanuit de Indische buurt!