swdriver
Member
Member
Contacteer: Website

Heb het even gehad met kopen via Il Mercato

do mar 04, 2010 20:41

Niet dat de meerderheid slecht is hier, integendeel, maar net die twee auto's waar ik serieus belang bij had gaat het wel erg raar aan de verkopende kant...

De witte 33 type2 Junior, daar heeft iedereen inmiddels wel een mening over. Aanbieder reageert negens op en klaagt op zijn beurt dat niemand op zijn pb's zou reageren. Heb hem uiteindelijk een e-mail naar zn hotmail gestuurd en na enkele dagen kreeg ik een reactie van 4 woorden: "auto is inmiddels verkocht"... Okay, niet verkeerd, wel vreemd.

Vandaag bij een auto geweest die op il mercato staat. Gevraagd om de auto vast te houden, okay, moest ik wel vandaag daar naar toe komen. Best hoor, halve dag vrij genomen en met de trein.

Kreeg ik te horen, we vroegen wel 700 euro, maar je zult echt meer moeten bieden want er komen vandaag meer kijkers......Huh, meer kijkers? Je spreekt toch eerst met 1 iemand af en als dat niets wordt is de volgende toch aan de beurt? Of ik zo vriendelijk wilde zijn op de nummer 2 te wachten die elk moment kon komen, konden we samen kijken wie van ons het hoogste bied....

Dat doe ik dus niet, dus ik geheel tegen mijn principes bied ter plekke nog 100 euro boven de vraagprijs op voorwaarde, nu ja zeggen en ik neem de auto mee, klaar.

Dat kon toch niet, dan kwam de volgende voor niets....JA NU KOM IK DUS VOOR NIETS LAM***!!!

Dus ik ben weggegaan, succes je auto is niet meer dan die 700 waard, zit roest aan de dorpels en de binnenschermen die niet lang genegeerd mag worden, daarbij zit op alle deuren wel roest die op zijn minst moet worden behandeld. Nu is de auto nog egaal 1 kleur rosso, maar dat blijft absoluut niet lang zo....

Eigenlijk moet ik dus maar blij zijn dat de verkoper achterbaks handelde, ik had in mn blinde hebzucht een ramp kunnen kopen....

Advies aan iedereen, laat je niet intimideren door die lui die onder het mom van moeders belang inhalig zijn. Tja, hoe dichter de erfenis bijkomt, hoe meer dergelijke mensen "ineens" om het financiele welzijn van hun ouders denken...

Je zult begrijpen dat ik nog behoorlijk boos ben om hoe ik me behandeld en uitgespeeld voel, dat het maar beter zo is, moet nog even bij mij "aankomen"....

ik vind het alleen zielig voor de moeder die blijk gaf dat ze mij de auto wel gunde, ook wel voor 700 euro, maar ze had in de blinde hebzucht van schoonzoon ineens niets meer in te brengen..

Groet,

Gert

[MOD-edit]: verwijzingen naar de verkopende partij verwijderd uit dit bericht en de rest van het topic. Ook al lijkt het er op dat de gang van zaken onfatsoenlijk was, de algemene voorwaarden gelden nog steeds.
Laatst gewijzigd door swdriver op za mar 06, 2010 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lidnr 5052
156 SW 2,5 V6 Q-system
33 1,3 Blue 1989
33 1,5 1985 (eigenlijk 1983)
mijn project
Verleden: 156 2,4 JTD sw, 155TD, 146 1,4 ts, 2 maal 33 1,7 ie (en wat non-Alfa's)

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

RE: Heb het even gehad met kopen via het forum

do mar 04, 2010 21:23

zo da's erg balen, zeer rot voor je , ik had daar dan wel even het een en ander aan gericht ,belachelijk !!! :twisted: ,

Dit is al de tweede keer dat hier zoiets gebeurt ,met een Giulietta eerst een prijs noemen, dan de mensen tegen elkaar uitspelen, erg lelijk !!!

ik was er ook mee bezig, gelukkig ben ik er niet naar toe gereden ](*,)

ze hadden ook geen telefoonnummer bij de advertentie geplaats,ik moest even mijn nummer achter laten.na een mailtje .

kreeg ik dit bericht

>> Hallo Hans,
>>
>> Er wordt nog steeds in gereden door mn moeder dus hij is zeker rijdend te
>> halen. Er zijn echter zoveel reacties dat het beter is om een afspraak te
>> maken. Kan ik je bellen? Wacht je reactie af.
>>
>> Groeten,

vandaag deze mail ontvangen

Beste Hans,

Zojuist hebben wij de Alfa kunnen verkopen. Veel succes verder en bedankt
voor de reactie.

Groeten,

ze hebben gewoon een lijstje afgewerkt. ECHT LELIJK DIT !!!!

zet er dan geen prijs bij !

mvg Hans

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

do mar 04, 2010 21:37

had ook een afspraak dat ze mij zou bellen vandaag :wink:

niets gehoord :cry: toen even mailen en hetzelfde bericht als Hans ontvangen :cry:

maar dit lezende ben ik blij dat ik niet heen ben gegaan, ik had er eerlijk gezegd al geen goed gevoel bij, 700 euro is nu eenmaal veel te weinig voor een goedexemplaar.

Ik hoop dat ze veel plezier van de 7 of 800 hebben :wink:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

do mar 04, 2010 21:39

Erg dit ,

ben nu wel erg benieuwd wie hem nu wel heeft gekocht :-({|=

Furrikain
Full Member
Full Member

do mar 04, 2010 22:03

Ik heb deze ochtend ook een belletje gewaagd voor deze, toen werd mij gemeld dat er vanaf de middag al 3 geïnteresseerden kwamen kijken, waaronder 1 iemand uit België.

Meteen begrepen dat ik achter het net gevist had.

Verder weet ik niks van enige dubieuze gang van zaken. Ik heb zelfs nog een vriendelijk telefoontje ontvangen van de verkoopster Yvonne dat ie verkocht was, dat is al meer dan je van het gros van de verkopers mag verwachten tegenwoordig.

Alfa Nord
Guru
Guru

do mar 04, 2010 22:20

Lachen, ik was de tweede. Maar omdat ik helemaal uit Friesland moest komen vond ze het beter om eerst diegene die dichterbij woonde de auto te laten zien. Dat is toch mijn probleem dat ik zover wil reizen voor een auto. Ze heeft me wel netjes gebeld dat ie verkocht was. Ach, ik heb oud ijzer zat staan :lol:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

do mar 04, 2010 22:22

Op ieder forum het zelfde liedje.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 04, 2010 22:30

Dan sta je toch wel even heel raar te kijken, als je een eind hebt gereden ervoor en dan komen ze met zo'n verhaal aan...

Kleine nuance: deze auto is niet op het forum te koop aangeboden, toch?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

rednal
Advanced Member
Advanced Member

do mar 04, 2010 22:54

Klopt, alleen is hij wel op "gespot" gezet.

De verkopende partij had gewoon bieden vanaf 700 euro en iets van hoogste bieder mag hem halen erbij moeten zetten, was een stuk duidelijker en eerlijker geweest.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

danny_1973

do mar 04, 2010 22:55

Idem dito verhaal bij mij:

Ik heb op dezelfde morgen dat de auto op Il Mercato stond direct een mail gestuurd...volgens mij nog geen kwartier dat hij erop stond.
's Middag een bericht teruggekregen met een antwoord op wat algemene vraagjes en direct teruggemaild dat ik de auto z.s.m. wilde komen bekijken en of ze een telefoonnummer mee kon sturen.
Mail teruggekregen met "ik bel je morgen op je mobiel"...daar baalde ik al van, geef nou gewoon je nummer als je iets te koop aanbiedt.

Uit de mailwisseling maakte ik op dat ik ook de eerste was die reageerde.
Ze belde me keurig op vandaag dus ik dacht, even een afspraakje maken en let's go.
Mis....er werd even gemeld dat ik nu direct moest komen als ik mee wilde bieden want er zouden om 15:00 uur en 15:30 uur nog twee gegadigden komen.
PARDON :shock: ...ik dacht dat ik op een normale manier een afspraak kon maken, niet dus :evil:
Ja...zegt ze, als je nu meer in de buurt had gewoond had ik je wel eerder gebeld.
Tsjongejonge....al moet ik uit Timboektoe komen, moet ik toch zelf weten :?
Ik zeg dus laat maar, ik hoor het wel als beide kopers de auto niet willen.
Wat mij erg stug leek voor dat geld maar goed, ge w'it nooit....
Een uurtje of twee later werd ik gebeld dat de auto verkocht was.

Niet erg netjes gelopen allemaal en ik baal er van...niet omdat ik nu de auto niet heb maar omdat er zo met mijn serieuze interesse werd omgegaan en de hele omgang met potentiele kopers.
Pluspuntje; ik werd tenminste wel keurig gebeld dat de auto verkocht was...kun je niet van veel verkopers zeggen.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Heb het even gehad met kopen via het forum

do mar 04, 2010 23:00

De verkopende partij had gewoon bieden vanaf 700 euro en iets van hoogste bieder mag hem halen erbij moeten zetten, was een stuk duidelijker en eerlijker geweest.
Inderdaad. Aan de andere kant: als je als verkopende partij geen idee hebt wat je verkoopt en er blijkt toch overweldigende belangstelling te zijn... Wat zou je doen?
It's not easy, being green (kermit)

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

do mar 04, 2010 23:02

Mis....er werd even gemeld dat ik nu direct moest komen als ik mee wilde bieden want er zouden om 15:00 uur en 15:30 uur nog twee gegadigden komen.
Dit krijg je meestal te lezen. "Er zijn meer gegadigde" Lekker boeiend. ;) Meestal bedankt ik dan vriendelijk. Ik hou niet van pressiemiddelen om de prijs op te schroeven.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 04, 2010 23:14

Inderdaad. Aan de andere kant: als je als verkopende partij geen idee hebt wat je verkoopt en er blijkt toch overweldigende belangstelling te zijn... Wat zou je doen?
Nou, ten eerste zou ik nooit een vaste prijs in mijn advertentie zetten, als ik niet wist hoe de waarde precies ligt. Maar stel dat ik dat toch gedaan zou hebben, dan zou ik hem wel degelijk voor die prijs aan de eerste gegadigde hebben meegegeven (en daarna waarschijnlijk mezelf een avond voor m'n kop hebben zitten slaan, dat ik een prijs had genoemd).

Ik vind het minder netjes dat mensen bij het mailen of bellen de vraag kregen of ze mee wilden bieden, maar dat is nog wel overkomelijk. Maar het is ronduit schandalig als je iemand naar je toe laat komen in de overtuiging dat hij zaken kan doen en hem vervolgens vertelt dat het waarschijnlijk wel duurder gaat worden dan de vraagprijs. Dat kan je gewoon niet maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 04, 2010 23:19

Dat eerste zou ik zelf ook nooit doen en dat tweede is inderdaad ronduit lomp te noemen, maar kan wel in 's mens' aard liggen... V.O.C.-mentaliteit? :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 04, 2010 23:27

Dat eerste zou ik zelf ook nooit doen en dat tweede is inderdaad ronduit lomp te noemen, maar kan wel in 's mens' aard liggen... V.O.C.-mentaliteit? :wink:
De V.O.C.-mentaliteit, dat is toch inheemse dorpen met je scheepskanonnen platschieten wanneer ze je de specerijen niet goedkoop genoeg willen leveren? Of zou Balkenende dat niet bedoeld hebben? :lol:

Het ligt in 's mens' aard om hebberig te zijn ja, maar dat betekent wat mij betreft nog niet dat dat een geldig excuus is.

Terug naar “Het Forum Café”