Een aantal jaren geleden stond er op Marktplaats op een maandagmorgen ineens
een giallo brievenbus. Mét veel werk.
Ik koop mijn Alfa's het liefst met werk, dan weet ik na restauratie precies wat ik heb.
Direct de aanbieder gebeld en ik ben telefonisch accoord gegaan met de vraagprijs.
Ik vroeg zijn bankrekeningnummer om een aanbetaling te doen. Die maandag zaten we
helemaal vol met werk, dus kon ik niet direct in de auto springen om de brievenbus op te halen.
Dat was niet nodig, de auto was voor mij. Prima. Ik vertelde tegen de aanbieder dat ik de volgende
dag, dinsdag dus, om 10.00 uur uit Nijmegen zou vertrekken om met de ambulance naar Amsterdam
te rijden en hem na het instellen van de routeplanner de aankomsttijd telefonisch door zou geven.
Dat heb ik gedaan, en wat schetst mijn verbazing? Ik kreeg te horen dat de brievenbus gisteravond al
door iemand anders was afgehaald!!!!!!!
Ik was woest! Het was MIJN aanbieding een aanbetaling te doen, hij wilde dat niet hebben, het was immers rond!
Het geld brande in de linkerzak, dus toen ben ik van gif naar Halsteren gereden om een van de allermooiste
Alfetta's die ik ooit gezien heb te kopen.
Daar heb ik nooit echt van genoten, het was een tweede keuze.......
De Alfetta is inmiddels verkocht en de 1970 brievenbus is er alsnog gekomen.
Wat ik hiervan geleerd heb is, als er écht iets interessants te koop staat, direct in de auto te springen
en het aan te kopen. Dat is het geluk wat je hebt als zelfstandige, je kunt je eigen tijd indelen.
Aanbieders zoals genoemd door de topicstarter laat ik per definitie links liggen.
Jij wil verkopen? Dit wil ik NU cash betalen! Liever even aankijken of er een hoger bod komt? Ik haak af!
Deze methode werkt voor mij sinds het brievenbus-drama prima.
Maar de grote vraag is nog steeds, naar wie is deze Giulietta gegaan?
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.