Posthumus
Guru
Guru

Re: RE: Heb het even gehad met kopen via het forum

vr mar 05, 2010 15:31

Mwah...

Heb zelf ook een auto te koop staan op Marktplaats op dit moment en moet zeggen dat de irritaties die daarmee gepaard gaan worden veroorzaakt door mensen die loos bellen met de melding dat ze vanavond langskomen en voor een habbekrats de auto wel overnemen, maar ook door al die bekende mailtje met Western Union money transfers. En die irritatie, daar draait dit topic nou net om. :wink:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 05, 2010 16:08

Mwah...

Heb zelf ook een auto te koop staan op Marktplaats op dit moment en moet zeggen dat de irritaties die daarmee gepaard gaan worden veroorzaakt door mensen die loos bellen met de melding dat ze vanavond langskomen en voor een habbekrats de auto wel overnemen, maar ook door al die bekende mailtje met Western Union money transfers. En die irritatie, daar draait dit topic nou net om. :wink:
Okee, andere bron van irritatie dus. Dus eigenlijk meer een toevoeging dan een tegenwerping. Niets op af te dingen dan en Nigerianen mag je van mij gewoon Nigerianen noemen. :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Posthumus
Guru
Guru

RE: Heb het even gehad met kopen via het forum

vr mar 05, 2010 17:30

:wink:
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

swdriver
Member
Member
Contacteer: Website

RE: Heb het even gehad met kopen via Il Mercato

vr mar 05, 2010 19:12

Zie nu eigenlijk pas dat ik de totel verkeerd heb gekozen. Op het forum mag je er van uit gaan dat het aanbod van een medealfist is. Mijn ervaring (althans de minste ervan) was via Il mercato waarvan ik me nu eigenlijk ook pas bedenk dat daar mensen op kunnen aanbieden die helemaal niets met de club van doen hebben......

Dus kopen via het forum, prima :thumbs:

Il Mercato, pas goed op waar je mee begint..... :evil:
Lidnr 5052
156 SW 2,5 V6 Q-system
33 1,3 Blue 1989
33 1,5 1985 (eigenlijk 1983)
mijn project
Verleden: 156 2,4 JTD sw, 155TD, 146 1,4 ts, 2 maal 33 1,7 ie (en wat non-Alfa's)

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 05, 2010 19:12

duidelijke frustratie's...

niet dat voor de genoemde partijen wil opkomen, maar zoals we allemaal weten is niet alleen het kopen maar ook het verkopen een drama... mensen reageren en laten vervolgens niks meer horen. of je spreekt af, neemt een dag vrij en de persoon komt gewoon niet opdagen... :evil: :evil: :evil:

ik kan dus ergens ook best begrijpen dat mensen de geintreseerde warm houden... (niet allemaal tegelijk schieten nu. :wink: ) maar ten eerste zijn de geboden prijzen totaal niet relevant en de afhandeling moet je maar hopen dat het goed komt. niemand heeft meer tijd of wil het geld naar waarde uitgeven. het is wel mens eigen niet te veel te willen uitgeven, maar voor een dubbeltje eerste rij willen zitten voor een auto of kiets waar de verwachting nieuw van is klopt ook niet...

het is gewoon lastig en zonde...
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

stefgtv6
Full Member
Full Member

vr mar 05, 2010 22:58

Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje baal van de hele gang van zaken rond deze auto..... :(
Mijn bedoeling van het "spotten" was natuurlijk om aspirant kopers op een leuke Alfa te attenderen.

Nou is dat op zich wel gelukt geloof ik, maar had ik geweten dat de verkopende partij op deze manier handel wenst te bedrijven dan had ik het natuurlijk niet gedaan.

Ik ging er vanuit dat ook in Il Mercato toch vooral spul van Alfa liefhebbers te koop word aangeboden.
Deze mensen had ik wel een buslading van die marktplaatsgasten gegund waar m.brandon het over heeft. :twisted:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82
Afbeelding

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Heb het even gehad met kopen via Il Mercato

za mar 06, 2010 09:27

Zie nu eigenlijk pas dat ik de totel verkeerd heb gekozen. Op het forum mag je er van uit gaan dat het aanbod van een medealfist is. Mijn ervaring (althans de minste ervan) was via Il mercato waarvan ik me nu eigenlijk ook pas bedenk dat daar mensen op kunnen aanbieden die helemaal niets met de club van doen hebben......

Dus kopen via het forum, prima :thumbs:

Il Mercato, pas goed op waar je mee begint..... :evil:
Buiten de moderators om is er maar eentje die de titel van een topic kan veranderen.... de topicstarter :wink:

Moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje baal van de hele gang van zaken rond deze auto..... :(
Mijn bedoeling van het "spotten" was natuurlijk om aspirant kopers op een leuke Alfa te attenderen.

Nou is dat op zich wel gelukt geloof ik, maar had ik geweten dat de verkopende partij op deze manier handel wenst te bedrijven dan had ik het natuurlijk niet gedaan.

Ik ging er vanuit dat ook in Il Mercato toch vooral spul van Alfa liefhebbers te koop word aangeboden.
Deze mensen had ik wel een buslading van die marktplaatsgasten gegund waar m.brandon het over heeft. :twisted:
Het was op zich kennelijk een hele goede spot en daar begint en eindigt de rol van de spotter. Voel je dus niet verantwoordelijk voor de puinhoop die de verkoper ervan gemaakt heeft. Als je als spotter ook nog achter de aanbieding zou moeten staan, zou er nagenoeg niets meer worden gespot en dat zou zonde zijn. :idea:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 07, 2010 01:12

en wannneer wordt die advertentie nu eens verwijderd ! :twisted:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 07, 2010 10:35

Wat ik hiervan geleerd heb is, als er écht iets interessants te koop staat, direct in de auto te springen
en het aan te kopen.
Voordeel van mailen: je hebt een schriftelijke overeenkomst en daarom mail ik altijd.
Misschien een kleine tip.. toen ik mijn 164 ging kopen had de verkoper een koopovereenkomst van de anwb, op die manier hadden we gewoon een geldige koopovereenkomst... wordt het ook wat moeilijker anderen te naaien, je hebt tenminste iets om op terug te vallen.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 07, 2010 10:48

daar zijn wel 2 partijen voor nodig die dat overeenkomen. Dan zeg ik wel als verkoper weigert, auto lekker laten staan..

DIt soort verhalen heeft altijd 2 kanten: als koper wil je zo min mogelijk betalen, als koper zoveel mogelijk krijgen voor je waar. Nogal botsende belangen dus, en ik kan mij best voorstellen dat verkoper zo diep onder de indruk was van het aantal reacties op de advertentie dat ie tot de conclusie kwam dat de prijs te laag gesteld was. En dan moeten er snel beslissingen genomen worden, en hij is wel eerlijk geweest tegen de potentiele kijkers/kopers als ik het allemaal goed begrepen heb. Ja hij had in de advertentie moeten zetten dat bieden van de vraagprijs niet per se leidt tot een overeenkomst, net als makelaars dat doen...
Maar ik heb wel ruimte voor enig begrip. Is niet zoals ik het zou doen, maar toch...

Misschien een idee om een veilingplek te maken?? zijn we gelijk af avn al die ""interessepeilingen"", wat immers niets anders is dan het uitlokken van biedingen op iets wat je graag kwijt wilt. een soort gesloten veiling dus. misschien tijd het ook gewoon zo te gaan noemen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 07, 2010 14:10

Enig begrip? Het is gewoon onfatsoenlijk om zo te handelen als je door de vele reacties denkt meer te kunnen halen dan de vraagprijs.
Het is niets meer en minder dan normen en waarden van het handelen!

Over hoeveel geld praten we? Als de vraagprijs €1000 was hoeveel belangstelling zou er dan zijn?
Als in de advertentie de auto iets meer naar waarheid was omschreven, hoeveel mensen waren dan geïntereseerd?

Overal kom je mensen tegen die niet netjes handelen, ik ben er altijd snel mee klaar. Als iets niet is zoals omschreven draai ik om en koop niets meer.
Voor het verkopen precies hetzelfde, ik heb mijn minimum prijs. Is die te laag dan heeft de koper geluk, is ie te hoog dan blijf ik er mee zitten.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 07, 2010 19:34

Misschien een idee om een veilingplek te maken??
Daar hebben we Ebay voor ;) Zit gelijk een stuk regelement en registratie aan vast en is niet helemaal vrijblijvend.
Maar goed dat is mijn mening :)
Die intressepeiling heb ik verder ook nooit begrepen, mogen van mij achterwege blijven.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Giel
Guru
Guru

zo mar 07, 2010 20:14

Het is een leuk ding , staat in Kwintsheul er is tegen mij niets gezegd dat er nog meer kijkers zijn geweest heb een prijs afgemaakt en mee genomen .

Afbeelding
gr
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 07, 2010 21:11

@Dennis,

Ronald&Eric hebben em nieuw geleverd en altijd in onderhoud gehad,dus als je wat wilt weten,weet je waar je moet zijn :wink:
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 07, 2010 21:16

Het is een leuk ding , staat in Kwintsheul er is tegen mij niets gezegd dat er nog meer kijkers zijn geweest heb een prijs afgemaakt en mee genomen .

Afbeelding
gr
Ja maar nou zijn wij benieuwd wélke prijs natuurlijk! :shock:

:wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Het Forum Café”