Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Aanbieding: SCARB reis naar Autosalon Genève op 5 maart

za mar 06, 2010 20:09

Wij gaan dinsdag naar Geneve. wat zijn de (niet-Alfa) tips/looproutetips?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

GTAsw
Full Member
Full Member

za mar 06, 2010 21:03

Vooraan beginnen en achteraan eindigen, er staat genoeg leuks en je ziet alles!
Doe Heidi in hal7 met de autovelgen-stand de groeten van me, evenals aan de dames bij Alfa, Lancia, Ferrari.. ach, het waren er weer zoveel!
156 GTA sw '02

Engine
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 07, 2010 07:23

Audi A1 - MiTo concurent
Lexus LFA - sportwagen die echt heel anders is als de rest op de markt
Toyota stand - naam alweer kwijt maar die Subaru-Toyota samenwerking sportwagen staat in een hoekje
Honda CRZ - opvolger van de CRX maar dan in hybride
Aston Martin Rapide en Cygnet
BMW M3 coupe
Koenigsegg
Gumpert
Ferrari
Maserati
Lancia/Chrysler
Hyspano Suiza

etc.

Looproute is vrij makkelijk. Vanaf vliegveld loop je door hal 7 (garage equipment en tuners) zo hal 5 in bij de Alfa Romeo stand. Vanaf daar zigzaggen hal 5 en dan idem hal 4, 3, 2, 1. Achterin 1 zit o.a. Ferrari. Dan terug lopen weer even bij inmiddels rustigere AR stand kijken en hal 6 nog in. Wij hebben alles gezien en waren er van 11:00 tot 17:00.

Ohja; opvallend veel auto's deze keer die ik op foto niet erg geslaagd vond maar in het echt wel, en erg veel auto's die in een kleur stonden (meestal wit achtige tinten) die het design niet goed uit laten komen. Om ze nu in het echt te zien en in verschillende kleuren heeft heel wat twijfels weggenomen; ook bij de Giuliette zelf.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Visconti_Racing
Newbie
Newbie

zo mar 07, 2010 09:48

Serge,

Wij hadden nog een hapje en een drankje in het Crowne Plaza Hotel, direct gelegen naast de Autosalon. Daar had ik geluk en kreeg ik de slagroom op de taart van deze fantastische dag.

Op het parkeerterrein stond een witte 8C Cabrio, met een bijbehorende medewerker van Alfa (makkelijk te herkennen aan de rode 8C jas). Dus ik naar buiten om een praatje en foto's te maken. Hij haalde direct de auto van slot en nodigde ons uit om er ff in te gaan zitten. Hij reed daar de hele dag rondjes in de buurt met klanten, dus ik doorgevraagd hoe we ook zo een ritje konden regelen. Ik was zeer verbaasd toen die zei, we kunnen nu wel ff gaan als je zin hebt? Ik hoefde dus niet te twijfelen, auto werdt gestart (wat een geluid), dak ging open en we reden direct op een waardige manier (beetje uitbrekend) het parkeerterrein af. Echt een geweldige beleving qua geluid en kicks als die auto optrekt en op- en terugschakelt (vooral in de tunnels). Helaas was het druk op de weg rond 17:30 maar ik en de medeweggebruikers hebben zeker genoten van de korte rit. Terug bij het hotel werdt de 8C helaas voor de overige Alfisti geparkeerd. Na mijn ervaringen te hebben gedeeld met de overige Alfisti in de bar, was het in ieder geval nog iemand gelukt om een rondje mee te rijden.

Dus als je tijd over hebt zou ik ff langs het hotel gaan om te kijken of de 8C er nog is.

Gr.

Edwin

Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Aanbieding: SCARB reis naar Autosalon Genève op 5 ma

zo mar 07, 2010 12:37

Alfa dealer reis met ca. 25 SCARB leden was prima verzorgd, met eigen Transavia charter vliegtuig vol.

In vergelijking met vorige jaren was de stand layout in Geneve duidelijk aangepast op de verschuivingen in de auto industrie.
Rechter deeltje van Alfa stand werd ingeruimd voor .. Dodge, achter 'ons' rode muurtje.
Linker deel van Lancia-Fiat was afgestaan aan ... 3 lelijke USA Chryslers.
'100 anni' thema was zichtbaar op de Alfa stand met de Museo A.L.F.A. 24HP Torpedo en op diverse logo’s
, shirt, pennen, jacks etc. en vele foto’s van Alfa’s door de jaren heen.
Van een officiële viering in Milaan door Fiat-Alfa zelf is niets verder te bekennen, buiten wat RIAR en MAC
gaan organiseren in Milaan.

Centraal stond de Giulietta , in vlammend metallic rood 2x en witte QV, hele mooie auto's, topline uitvoeringen
met dikke wielen, 2 uitlaten, leder interieur, navigatie. Zou toch een succes moeten kunnen worden !!!!
Daarnaast 2x MiTo, één rood metallic 159Ti SW en een witte 8C Spider.
Op de Geneve Alfa CH stand zijn nooit folders of pers mappen te krijgen, zoals gebruikelijk alles alleen on line.
De eerste NL editie van Giulietta folder en de prijslijst kregen we op de terugvlucht naar Schiphol uitgereikt.
In mei in de showroom , prijzen vanaf €uro 24.000 tot € 33.000 voor een QV.

Spectaculair zijn op deze compacte auto salon altijd de ontwerpstudie modellen van echt alle toonaangevende design huizen
Concept Pininfarina Alfa 2uettottanta spider is geweldig ! Mag zo in produktie met een aangepaste kap constructie dan,
Montezello had zeer enthousiast gereageerd meldde de stand bemanning.
Concept Bertone Alfa 8C 'Pandion' GT is spectaculair, als een zeearend, buitenissig , we kregen foto-CD en goed ontwerp boekje mee
en posters !

Concept Alfa Giulia berlina , aangekondigd bij Ital Design-Giugiaro was niet aanwezig, niet op tijd klaar dus.
Bij Zagato geen Alfa, maar wel duidelijk vermelding in hun krant van het 2009 SCARB Spettacolo 90 anni Zagato op Zandvoort met weer waarderende woorden van marketing directeur Paolo di Taranto.

Geslaagde promotie van Fiat Group Nederland voor Alfa Romeo, met woorden van dank van manager Pim Bleijenberg aan SCARB
voor de organisatie van 100 jaar Alfa in het MECC Maastricht.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op zo mar 07, 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 07, 2010 12:53

Perfect verwoord Fer ! 8)
*is plaatjes aan het uploaden, ik zet ze zo neer*
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mar 07, 2010 15:09

De stand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Guilietta
Afbeelding
Afbeelding

Meer alfa:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat overzichtjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prototypes te over, deze mag zo de weg op, niets meer aan doen :P 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat andesr leuks:

Hybride ferrari
Afbeelding

Idem maar dan Lexus, wil graag alfa zijn maar mist wat :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Eigenzinnig, maar erg leuk de Wiesmann
Afbeelding
Afbeelding

De trofee van de 24 uur van le mans was er ook met de namen van alle winnaars, 1931 t/m 1934 was voor alfa, u weet met welk type?
Afbeelding

onthoofde veyron
Afbeelding

Van nederlandse bodem
Afbeelding
Afbeelding

De 1.1 liter van Koenigsegg :lol:
Afbeelding

Rest van de foto's staan hier
http://www.mijnalbum.nl/Album=RVTQKVYH
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

0170Spider
Full Member
Full Member

zo mar 07, 2010 15:33

Zo, hier ook weer een beetje bijgekomen. Wat een ontzettend gave reis was dit :D

Foto's
van de salon
van de Giulietta

Meeste indruk gemaakt:
- de concept 2uettottanta van Pininfarina: maken!!!! Vooral het dashboard is fantastisch mooi, zo uit de oudere modellen hergebruikt.
- het sluitmechanisme van de concept van Bertone: hoe het portier scharniert over de achterwielen - supermooi.
- de stand van Audi met 2 A1-s in boxen in de muur en een waanzinnig indrukwekkende film/show in 3D op de ledwand eromheen. Een tijdje naar blijven kijken is zeer de moeite waard.
- de uit elkaar getrokken Veyron, zodat je alle gebruikte materialen kan zien was ook erg bijzonder.

- het postzegelvelletje voor 100 jaar Alfa Romeo. Al tentoongesteld, nog niet te koop.
- een 2e centenario-goodie: model van de Giulietta met een 24hp ernaast. Ook nog niet te koop.

En uiteraard: de Giulietta zelf. Samen met een ander Scarblid een kwartier achterin zitten en gewoon genieten...en rustig alle pro's en contra's bespreken.
Luisteren naar wat de dealers er zelf van vinden was ook een bijzondere ervaring. Een beetje jammer dat 2 van de drie voorzien waren van het sportpakket, en dat ze alledrie waren voorzien van leer waardoor je nog geen goed beeld krijgt van de minder luxe versies. Gelukkig wel 1 versie zonder navigatie, zodat je de verschillen in het dashboard kan zien. Wat ik zelf heel nuttig vond om te doen was eerst een eerste indruk opdoen, daarna de concurrentie gaan bekijken en daarna nog eens goed veel aandacht geven aan de details.[/url]

Engine
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 07, 2010 20:58

Mijn reisgenoot heeft z'n verzameling van 500 foto's tot een filmpje van 10min gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=N9Yx1RKn7c4

Van de hele beurs. Heel erg mooi geworden...
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Bou79
Member
Member

ma mar 08, 2010 12:31

Bij deze ook mijn foto's. Ik zal later ook nog wel wat van de andere hoogtepunten toevoegen, hier vast het Alfa gedeelte:

Klik
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

ine-john
Junior Member
Junior Member

di mar 09, 2010 21:04

Gevonden, waarvoor hartelijk dank.
Is er iemand die het Zagato krantje van de beurs heeft meegenomen en er afstand van wil doen?
Als trotse bezitter van een Alfa RZ, verzamel ik alles wat ooit is uitgegeven over de SZ/RZ.

John
Laatst gewijzigd door ine-john op do mar 11, 2010 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tommaso
Guru
Guru

wo mar 10, 2010 08:23

Wij zijn ook weer terug van ons retourtje Geneve.

Toch wel makkelijk om even heen en weer te vliegen.
Lekker een dagje kunnen rondtoeren op de beurs. Je komt nog bijna tijd te kort.
In ons geval helaas ook om de tip van de 8C spider op te volgen maar dat had een reden zoals hieronder blijkt.

Een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we zo'n beetje uitgekeken waren kwamen we nog een andere Sergio tegen:
Afbeelding
Afbeelding

Die liet zijn Amerikaans management even een paar dingen zien.
Hij liep de Maserati stand op met de houding van i own this place.
Kon duidelijk zien dat Sergio de dienst uitmaakt. Interessant om van nabij te observeren.

Ook nog even bezoekje aan onze boxervrienden:
Afbeelding

Afsluiten bij een rustigere Alfa stand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De andere Sergio die een brochure heeft kunnen lospeuteren:
Afbeelding
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 10, 2010 17:01

Ik heb het vergeten na te checken : Heeft de Giulietta 'n opklapbare zitting of 'n verschuifbare Achterbank à la Delta ? (en dus 'n vaste zitting) : de Rugleuning is neerklapbaar uiteraard ; is de laadvloer dan vlak of niet ?

Hoe zien die folders eruit die je in NL hebt : Leaflet samengevouwen A4 met 3 foto's en 1 tekstzijde of meer en fraaier ?

http://www.alfaromeopress.com/download/ ... lietta.pdf : hier staat de Italiaanse prijslijst .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 10, 2010 23:14

Mijn foto's volgen nog.

Wederom was Genève zeer geslaagd, veel nieuws en vooral Alfa-nieuws!
De Giulietta ziet er in het echt leuk uit, geen grijze muizen auto maar naar mijn mening springt het design er nog niet genoeg uit, al zal met dit ontwerp vast gescoord gaan worden.
Folders werden niet uitgedeeld maar de Zwitserse blonine van de standbevrouwing (foto volgt ook :) ) kon niet lang voet bij stuk houden na een glimlach en mijn verhaal dat ik speciaal uit Nederland was gekomen voor de Giulietta en schoof mij na enig aarzelen de brochure toe, met daarbij de opmerking dat ik er discreet mee moest omgaan. (zie foto's op dit forum ;) ).
Ook leuk was het om de echte Sergio zo 'in het wild' tegen te komen. Ik wilde hem feliciteren met de Giulietta maar helaas was het niet mogeijk om op een nette manier dicht bij hem te komen en hem aan te spreken. Ben wel benieuwd waar de USA vrijage in gaat resulteren, zoals gezegd werden de stands al gedeeld (zeker bij Lancia/Chrysler) en Sergio leidde de Amerikanen uitebreid rond, wellciht gaan er veel sneller nieuwe dingen spelen?
Tevens leuk: het doosje met de schaalmodelcombinatie 24HP en Giulietta en de Alfa-postzegels. Zelf heb ik alvast een pin van 100 jaar Alfa Romeo gekocht.
De Brera in metallic matgrijs was fantastisch, net een SR-71 spionagevliegtuig, mag zo in mijn garage komen te staan, niks wit, parelmoerwit of matwit, mat-metallic grijs is het!!

De Bertone Pandion is in het echt indrukwekkend, heel goed doordacht en het roofvogelthema valt heel goed samen met ons merkimago, mooi hoor!
De Pininfarina 2uettottanta zag er ook goed uit, bijna productierijp maar naar mijn mening is de achterkant nogal zwakjes, Daar een beetje aan sleutelenicm een kapcontructie en de orderboekjes komen wel vol.

Verder nog bij DE copycats van de beurs... nee, geen Japanners, maar Seat..... Daar stond een concept die wel heel sterk lijkt op 'onze' Brera...... Foto volgt.

Mooie beurs, tot volgend jaar!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 10, 2010 23:22

Afbeelding