alfakbrio
Junior Member
Junior Member
Berichten: 57
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 13:55
Locatie: zeeland (N.Br.)

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 18:08

Weer heel thuis aan gekomen, na 590 Km op het klokje te heben gezet.
Als eerste maar Auto Bedrijf Rinsma bedanken voor de goede ontvangst (Koffie en lekkere Koek)
En dan zeker niet onbelangrijk,de Organisatie die een super mooi en goed route boek hebben samen gesteld.
Voor ons was het een hele mooie rit, met heeel mooooi weer wie had dat gedacht gisteren.
Het puzelen hebben we een beetje links laten liggen, maar geen meter vekeerd gereden en dat is ook wat waard.
Tot de volgende keer en bedankt :arrow:
mijn eerste Alfa

Brutta156

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 19:32

Namens de TC ook veel lof voor de organisatie, nog even een linkje voor de sfeer foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brutta156 op zo mar 07, 2010 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 19:33

Namens de TC ook veel lof voor de organisatie, nog even een linkje voor de sfeer foto's
http://s307.photobucket.com/albums/nn32 ... rt%202010/
linkje gefixxed
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 19:34

Het weer van vandaag was toch wel de slagroom op de taa... euh, oranjekoek!

Prima ontvangst gehad bij Rinsma Berlikum (met o.a. die oranjekoek dus!), later bij restaurant De Drie Provincieën (tussenpunt) en uiteindelijk bij de Kruisweg Marum.

Een mooie opkomst met 69 equipes.

De route:

Afbeelding

Eindpresentatie ben ik aan het uploaden en is later online te bekijken.

Wat betreft de fotovraag-machinefabriek-bordjes, meerdere equipes gaven aan dat deze niet alleen bij de Elfstedenbrug zat, maar ook bij één van de gemaaltjes langs de Mensumaweg (tussen aanwijzing 91/92). Ik ben na afloop nog even gaan kijken ;). Eén ervan hadden Gerrit en ik al tijdens het uitzetten gezien, dat is een andere naam en ander logo (op de foto in het routeboek goed te onderscheiden), dus die viel sowieso al af. Op het andere gemaal zat inderdaad een identiek bordje als dat van de foto. Met twee duidelijke afwijkingen: het is helemaal aangegroeid met mos / algen, en op de balk zijn aluminium strips te zien die niet op de foto staan. Kortom, de foto kan maar op één plek langs de route genomen zijn en dat is die bij de Elfstedenbrug.

Foto's van de rit volgen.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 19:40

Het weer van vandaag was toch wel de slagroom op de taa... euh, oranjekoek!

Prima ontvangst gehad bij Rinsma Berlikum (met o.a. die oranjekoek dus!), later bij restaurant De Drie Provincieën (tussenpunt) en uiteindelijk bij de Kruisweg Marum.

Een mooie opkomst met 69 equipes.

De route:

Afbeelding

Eindpresentatie ben ik aan het uploaden en is later online te bekijken.

Wat betreft de fotovraag-machinefabriek-bordjes, meerdere equipes gaven aan dat deze niet alleen bij de Elfstedenbrug zat, maar ook bij één van de gemaaltjes langs de Mensumaweg (tussen aanwijzing 91/92). Ik ben na afloop nog even gaan kijken ;). Eén ervan hadden Gerrit en ik al tijdens het uitzetten gezien, dat is een andere naam en ander logo (op de foto in het routeboek goed te onderscheiden), dus die viel sowieso al af. Op het andere gemaal zal inderdaad een identiek bordje als dat van de foto. Met twee duidelijke afwijkingen: het was helemaal aangegroeid met mos / algen, en op de balk waren aluminium strips te zien die op de foto niet staan. Kortom, de foto kan maar op één plek langs de route genomen zijn en dat is die bij de Elfstedenbrug.

Foto's van de rit volgen.
Super bedankt voor het nakijken en de terugkoppeling :thumbs: Ik vond het een mooie route en was prima te rijden. Leuk dat jullie in t noorden vaak met wat origineels komen bij elke rit. Dat waardeer ik wel.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 20:02

Daar is-t-ie dan:

Slide-share-klik

Afbeelding

Eén ding is aangepast t.o.v. vanmiddag, de wie-liet-de-gedenkplaat-bevestigen-vraag (kerk Lutjegast) is nu gewoon één punt, en niet twee. Dat had ik alleen in de presentatie gezet maar niet in de antwoorden lijst waarmee is nagekeken.

Gebruikersavatar
zbo67
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 22:17
Locatie: St Annaparochie

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 21:00

Tige tank we hebben een mooie rit gehad vandaag .
Organisatie en route uitzetters bedankt.
Bodidley zeewaterbestendige alfist.
[img]http://alfaromeo164register.com/banners ... intain.gif[/img]


164qv12v trackday tool
Giulia Btech

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 21:02

Dat gaat wat worden komend seizoen. Eerst bij de wintertrial al in de prijzen en nu weer. Nu maar hopen dat mijn excellente navigatrice en ik dit niveau vol weten te houden de komende ritten, want dat wordt ineens wel van je verwacht he?

Op de terugweg nog een geluk bij een ongeluk, m'n koppeling ging voor mijn gevoel al dieper zitten tijdens de rit, maar dat idee heb ik vaker gehad en dat bleek tussen de oortjes te zitten. Helaas, dit keer was het ook gewoon onder het voetje, bij de terugrit uit Groningen ging bij Drachten met een terugschakelactie de boel in de bak toch niet zo lekker meer en bleef het pedaal ook eventjes kleven. Bij Heerenveen met de volgende terugschakelactie was het nog erger en bij Joure op de rotonde was het toch echt zo ver, het pedaal wilde niet meer vanzelf omhoog. Gelukkig hebben we de rit gewoon uit kunnen rijden en was het vanaf Joure eigenlijk alleen nog maar rechtdoor tot de afrit en dan nog 1 verkeerslicht en een boel bochtjes. Ik heb de boel op de afrit in de 3e versnelling gezet en ben vervolgens met een sukkeldrafje en hoog in de toeren naar huis geprutteld. Morgen naar de werkplaats toe, een van de hoofdkoppelingscylinders uit de bananendoos halen en in de auto inbouwen dan maar he?

Complimenten voor de organisatie, op een piepende microfoon bij de eindpresentatie na ging het allemaal vlekkeloos en was alles duidelijk. De paar dingen die we niet hadden waren echt onze eigen missers en er is fair een deel van de punten toegekend voor mensen die het antwoord niet exact goed hadden, maar wel een deel.

Nou de Branato rit doen, die kan bijna niet slechter dan vorig jaar, maar je weet maar nooit.... ;)

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 21:04

Ook bedankt vanuit Groningen, mooie route en leuke puzzel route!
Organisatie bedankt voor de fijne dag! Ook mooi dat jullie dit weer hadden uitgezocht :jumping:

Oja probeer de volgende keer een iets minder hobbelige route te maken :lol: Of ik moet een niergordel om doen in de Sud :sick:
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 21:26

Mooie route in een voor ons onbekende omgeving, waar we weer een hoop geleerd hebben. Het was ook nog eens prachtig weer, dus heerlijk toeren daar boven in Nederland. Zojuist, 878km later, weer veilig thuisgekomen en de auto weer netjes voor de deur geparkeerd :wink:

Organisatoren, bedankt voor deze mooie en zeer goed verzorgde puzzelrit!
Mito 1.4 MA TCT '10

Pieter Tillema

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 21:42

Zo dan ook weer thuis van een geweldig mooie dag en een super rit :thumbs: :thumbs:

Leuke route met leuke vragen en een goede tussenstop echt geweldige Noord rit ;)

Maar hobbelig was t idd wel bij tijden :jumping: maar dat ligt misschien ook wel een beetje aan de 33 ;)

Tot de volgende rit.!!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

zo mar 07, 2010 22:34

Ook ik ben al weer even thuis en geniet onder tussen van de rust :mrgreen:
Erg leuke rit gehad, maar de middendemper heeft het niet overleeft :shock:
Nu was deze al slapjes aan het worden aan de kopsekanten en de vele drempels hier in het dorp hebben de demper geen goed gedaan.
Bij vertrek ging het nog, maar voordat ik kon overwegen om de rit tijdens de eerste sectie te gaan staken, was het al te laat om er nog over na te denken...... LAWAAI :!:
Vandaag een goede 630KM afgelegt. :driving:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12103
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

ma mar 08, 2010 08:53

Enkele foto's in het SCARB webalbum.


Probeert onze gastheer ons zand in de ogen te strooien? Asbak bij de entree.

Afbeelding


Geen zandkoekjes, maar heuse oranjekoek. Net zo Fries als de Elfstedentocht, kaatsen en friljep.. flierefle... euh... slootjespringen.

Afbeelding


Ernstig dichtgeplamuurde Spider

Afbeelding


Wat een weer toch weer 8)

Afbeelding


Dorpeling komt kijkje nemen op Alfa-parking

Afbeelding


Gewichten van zand en klei schatten. Rita weet zeker dat ze het goed heeft? ;)

Afbeelding


De eerste punten zijn binnen!

Afbeelding

alfakbrio
Junior Member
Junior Member
Berichten: 57
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 13:55
Locatie: zeeland (N.Br.)

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

ma mar 08, 2010 19:20

Hallo Dinky Boy Kort vraagje wat waren de gewichten van het zand en de auto?
mijn eerste Alfa

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: SCARB 7 maart: Klei en Zand rit

ma mar 08, 2010 19:27

zie de presentatie..

Snel geteld hadden wij 24 van de 26 punten binnengehaald. Ben benieuwd welke plek we hebben gehaald.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Terug naar “Evenementen”