http://www.autosport.nl/news/19822/colu ... t_(1).html
Let op, zijn 3 pagina's...
Prachtig verwoord en zooooo waar.Hij geeft heel goed het gemis weer wat de meeste echte alfa liefhebbers ook voelen.
Hebben de marketeers dat bedacht? Als dat zo is, dan was dat mogelijk een wijs advies: "we hebben geen model dat competitief te maken is, dus laten we onszelf niet voor joker zetten door in de achterhoede mee te rijden." Misschien was het besluit afkomstig uit een andere hoek, van de immer Alfa-adorerende (not) Fiat-rekenmeesters bijvoorbeeld.Dat mag de marketingafdeling in Italië, die bedacht heeft om zich uit de autosport terug te trekken, zich zeer aanrekenen.
Die racerij is allemaal wel leuk, maar als het basisproduct niet deugt is het gewoon weggegooid geld. Erger nog: je maakt jezelf voor het grote publiek ongeloofwaardig. Dat lukt je binnen een half jaar als het moet en kost je tien jaar om te herstellen.
Ik kan me nog ervaringen met een 155 herinneren waarmee geraced werd. Geloof dat alle ophangingsdelen wel een keer afgebroken zijn. En je maakt mij niet wijs dat een Chevy Cruze in de racerij is beland omdat het basis product overloopt van het race DNA..........Die racerij is allemaal wel leuk, maar als het basisproduct niet deugt is het gewoon weggegooid geld. Erger nog: je maakt jezelf voor het grote publiek ongeloofwaardig. Dat lukt je binnen een half jaar als het moet en kost je tien jaar om te herstellen.
Probleem van de standaard 159 is natuurlijk in de eerste plaats het overgewicht van de bodemgroep. Of dat nou zo makkelijk is aan te passen voor de racerij... ?Ik kan me nog ervaringen met een 155 herinneren waarmee geraced werd. Geloof dat alle ophangingsdelen wel een keer afgebroken zijn. En je maakt mij niet wijs dat een Chevy Cruze in de racerij is beland omdat het basis product overloopt van het race DNA..........Die racerij is allemaal wel leuk, maar als het basisproduct niet deugt is het gewoon weggegooid geld. Erger nog: je maakt jezelf voor het grote publiek ongeloofwaardig. Dat lukt je binnen een half jaar als het moet en kost je tien jaar om te herstellen.
Maar wat dat betreft kan ik ook alleen maar Renault complimenten geven. Die zetten hele scherp geprijsde en blijkbaar zeer leuk sturende Sportmodellen neer. Het is alleen de vraag of ze daar het geld mee verdienen en kopers voor de volume modellen mee trekken.
En zeg het maar. Je bent ineens directeur van Alfa. Geen idee hoe en wat ik zou moeten doen om én leuke auto's te bouwen én ook nog geld te verdienen.