za mar 06, 2010 18:33
Spectacolo aanbieding dus!
Maar hoe zit het nu precies met de FIA keuren, want de heren van de Challenge kunnen wel goedwillend zijn bij verlopen keur op stoelen, helmen, pak, gordels, benzinetank etc, maar wat als de organisator en met name de keurmeesters aldaar er een andere mening op na houden? Onbekende auto`s worden wellicht strenger beoordeeld, en de welwillendheid neemt misschien ook af wanneer een auto in een jaar wat vaker opduikt. Oftewel: 1 keer een oogje dichtknijpen is 1 ding, maar 2x, 3x? En hoe is het verzekeringstechnisch, als de organisator geldige FIA keur voorschrijft, je hebt het niet maar dat wordt toegestaan, er gebeurt iets en mijn AOV zegt: jammer, maar je hebt niet voldaan aan de voorwaarden van de organisatie, klop maar bij hen aan want wij betalen om die reden niet? (wat je verder dus kan vergeten want je hebt immers een vrijwaring getekend....)..
Beetje kritisch en zeurderig misschien, maar het is wel een belangrijk punt voor zelfstandigen, die als ze hun beroep niet meer kunnen uitoefenen en de verzekering kijkt verder dan de neus lang is en gaat weigeren het inkomen te voorzien voor nog een jaar of 15 of 20 of wellicht nog langer toch wel een probleempje hebben..
(is voor mij zelf niet echt een issue want ik ben toch van plan om te zorgen dat alles een geldige keur heeft/blijft houden, maar voor anderen kan het een forse investering inhouden of zorgen voor een onverwacht probleem wat men kan missen als kiespijn)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.