Pfffoooaaaaaaw............
Hoe kom je deraan, Hoe kom je er weer vanaf?
Eerst lang verhaal kort:
1e Auto Opel B-Ascona 1.3 S. Jawel S, met 2-trapscarb. en achterwielaandrijving.
Moest van Pa betrouwbare auto kopen bij goede dealer, hij was groot Opel-liefhebber (Favo was Record) doch rijdt al zolang als hij een auto heeft in Fiats.
Daarna jaartje niks. (hebbie ook niet nodig als je 13 mnd. op een passagiersschip op de Rijn en haar zijrivieren ronddobbert zonder enige vorm van vrij tijd).
Toen Renault Fuego 1.6 GTL.
Nu komt het:
Onze 1e 33 eigenlijk min of meer noodgedwongen gekocht omdat het vrouwtje de Fuego kort reed.
Fijn ding om in te rijden doch een beetje te dorstig voor ons toenmalige budget. Tot zover ook nog niks aan de hand!
33 ging weg en een (eigenlijk wel hele mooie) "Irmscher" Kadett kwam.
Na een incubatietijd van zo'n 2 jaar begonnen bij ons (in eerste instantie bij mijn vrouw) de eerste symptomen van een Alf-infectie zich te tonen en werd er een spiksplinternieuwe 33 1.4 Imola gekocht!
Sindsdien alleen nog maar Alfa's (zie onder), en reeds 16 jr. SCARB-lid
Voordadt we de Brera kochten nog wel overwogen om eens iets anders te kopen ( Audi A4, BMW 5), maar viel ons oog nog net op tijd op weer en Alfa.
Is misschien niet zozeer een Alfa-virus, want na enige tijd me Jappenbrommer ook ingerolen voor een Italiaanse, maar ik vind dat er bij verschillende Italiaanse merken er toch nog steeds meer aandacht wordt besteedt aan design en zo.
Vergeet daarbij ook niet dat je, in de tijd dat wij begonnen Alfa te rijden, je net wat meer pk-tjes uit eenzelfde cilinderinhoud kreeg als bij de Duitse of Franse concurrenten!!