Degelijkheid, nee. net een hok van de VW-groep van ellende weggedaan. veel storingen en ergenissen....
Iedere auto heeft zo zijn storingen, en waarde vast?........Ook bij VW schrijf je € 10.000,- per jaar af..........
gr JW
Stijl heet dat...Maar Alfa heeft iets dat VW nooit zal hebben, en dat hoef ik hier niet verder uit te leggen.
Mee eens. Ik heb een paar maanden geleden mijn 1997-er 156 V6 de deur uitgedaan omdat het qua kosten een bodemloze put begon te worden. Zes jaar heb ik met ongelofelijk veel plezier in die auto gereden, maar omdat ik in het Alfa-portfolio geen geschikte opvolger kon vinden (nieuw is voor mij geen haalbare kaart, helaas), ben ik gezwicht voor de verleidingen van... een Duitser. Een Audi S4 Avant uit 1999, om precies te zijn. Snel (325 pk, 480 Nm), quattro, volgehangen met letterlijk álle extra's die je maar kunt verzinnen (tot tv en dubbel glas aan toe) en ja, ik vind hem nog mooi ook. Goed, als we dan gaan vergelijken... Beide auto's zijn ongeveer even oud. Beide auto's zijn ongeveer even groot. De Alfa zag er na 135.000 km tamelijk doorleefd uit (en voelde ook zo), terwijl de Audi - met 160.000 km op de klok - er als nieuw uitziet en ook nog eens zo aanvoelt. Is de 156 dan een 'slechte' auto? Nee. Het is namelijk appels met peren vergelijken. De 156 kostte nieuw rond de 30.000 euro. De S4 bijna 80.000... Ik bedoel maar, alleen op grond daarvan is er al een wereld van verschil.wel een beetje rare vergelijking: een 166 met een Golf....
Waar werd die vergelijking dan gemaakt?Mee eens.wel een beetje rare vergelijking: een 166 met een Golf....