Hello,
vandaag twee maal een 166 bekeken en gereden. Een Nero Vulcano 2.5 uitvoering.. En een 3.0, een bordeaux rode (Kleurnaam?)..
Allereerst de 2.5, een prachtige 'zwarte' 166 met wat gebruikers sporen, maar niets noemenswaardig. Volwaardig puntgaaf zwart lederen interieur! Een kmstand van 104.000 en een beetje, uit 1999. Heel mooi.. Maar dan de punten die me opvielen:
- piepend geluid (snaren?) wanneer je scherp rechtsom stuurde, met een geringe snelheid. Dit geluid hoorde ik niet bij lagere snelheden.
- koppeling voelde niet lekker aan, kon hem niet diep intrappen, en wanneer ik hem maar een centimeter los liet, ging de 166 al rollen. Iemand een idee of dit juist goed is of een slecht teken? (Heb de 3.0 gereden, en die had absoluut een lekkere koppeling, voelde goed aan en goed te controleren)
- De computer werkte niet. Een code ontbrak, maar als het contact aanstond was er ook niets te zien op het scherm.. Iemand hier ervaring mee?
Verder geen opmerkingen, een prachtige wagen met nog mooier interieur
Dan de 3.0.. Verhaal apart! Ze had 166.000 gelopen en kwam eveneens uit 1999. Klonk geweldig, en reed geweldig! Daarover niets op te merken.. De computer was weer het zelfde verhaal: de code ontbrak. Ditmaal was het scherm wel aan wanneer het contact aan stond, en kon ik zien dat het systeem om een code vroeg (hierdoor dus sterke twijfels gekregen over de computer van de 2.5). Helaas was het interieur echt verpest:
- speakerkapjes los/beschadigd
- pookhoes gescheurd
- verschillende brandgaten (bekleding was llicht velours)
- lak van dashboard delen liet los
- asbak sloot niet meer (Ja, ik ben kritisch)
- ventilator rooster kapot
Allemaal kleine dingen, maar veelzeggend wat betreft gebruik door de vorige eigenaar. Tevens werkte de cv op afstand bediend niet meer. Deuren gingen op slot en weer open (kwam door een probleem met portier links voor). Dit alles mee genomen in de onderhandeling, maar we kwamen er niet uit. De 3.0 is blijven staan..
Blijft de hier boven genoemde 2.5 even mijn favoriet. De beste man zou alle problemen oplossen, en mij maandag terug bellen (klinkt positief). Koppeling vond hij echter geen bezwaar, zelfde merkte ie geen verschil. Geluid tijdens het sturen ging ie wat aan doen, en een Alfa Romeo dealer was al geraadpleegd voor de code, dit word maandag opgelost. Zegt ie.. Eerst zien natuurlijk.
Als de computer en het sturen in orde zijn, en de koppeling mag zich zo gedragen.. Dan ga ik maandag terug, voor nogmaals een testrit en een uitvoerige test van de computer (climate control, audio etc.)
Tot zover even mijn verhaal.. Alle reacties zijn welkom!