Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di jan 26, 2010 21:57

Nou, nog niet echt plannen voor het onderstel. Hij is al behoorlijk verlaagd en heeft gele Koni's rondom. Misschien nog iets aan de remmen doen maar voor de rest staat er niets op het programma..
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

do jan 28, 2010 22:49

ow sory, voor de niet Brabo's : Kattenbak = bagage riumte :wink:
:jumping: :thumbs:


:lol:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

vr feb 19, 2010 18:02

Padelbox en toebehoren opgeknapt:

Afbeelding
Afbeelding

Kwam er ook helaas achter dat de HRC lek is. Diepe kras wat dan ook weer mijn remmen probleem verklaart. Zit er aan te denken meteen een grotere te monteren omdat ik voor misschien aan dikkere remmen wil. Is er iets wat je er 1 op 1 op kan schroeven?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

vr feb 19, 2010 18:21

Van een Citroen Jumper/ Fiat Ducato past er wel op maar heeft de leidingen aan de verkeerde kant zitten. Is wel 25,4mm. BMW 750 heeft ook een hele goede, maar wel duur.

Gewoon even op de sloop kijken, zitten op wel meer auto's. Wel op zwaardere auto's kijken, van een panda is die niet zo groot... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

za feb 20, 2010 17:57

Omdat ie helemaal beschadigd was ook maar even aangepakt. Hij is weer lekker strak nu!
Heb hem extra wat grover gespoten omdat ander de Spuitgiet fouten er te veel uit kwamen.

Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4415
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: 75 america

za feb 20, 2010 18:11

Een nieuwe "originele" imitatie hrc kost je bij Arese circa E60 dus als je later wilt upgraden is er niet echt een man overboord.
Grotere originele Ate hrc zijn ook te koop maar stukken duurder.
Je kan op de sloop allerlei bruikbare dingen vinden maar hrc van de sloop zou ik niet snel doen. Inspecteer hem in ieder geval goed van tevoren.
Zelf vind ik de remmen van een 75V6 wel voor verbetering vatbaar. Heb dan ook volvo 240 turbo girling tangen met SZ schijven op mijn 75V6 zitten. Remt beter. Heb nog de originele hrc. Dat gaat goed maar pedaal zit wel vrij diep. Moet nog een keer grotere hrc op om het af te maken.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 america

za feb 20, 2010 20:24

is het nu ook zwart gespoten?
en met wat heb je dat gedaan?
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: 75 america

za feb 20, 2010 21:03

Een nieuwe "originele" imitatie hrc kost je bij Arese circa E60 dus als je later wilt upgraden is er niet echt een man overboord.
Grotere originele Ate hrc zijn ook te koop maar stukken duurder.
Je kan op de sloop allerlei bruikbare dingen vinden maar hrc van de sloop zou ik niet snel doen. Inspecteer hem in ieder geval goed van tevoren.
Zelf vind ik de remmen van een 75V6 wel voor verbetering vatbaar. Heb dan ook volvo 240 turbo girling tangen met SZ schijven op mijn 75V6 zitten. Remt beter. Heb nog de originele hrc. Dat gaat goed maar pedaal zit wel vrij diep. Moet nog een keer grotere hrc op om het af te maken.

Gr,
DJ
Zie nu dat ik het niet heel duidelijk heb verteld... Op de sloop zou ik ook geen HRC kopen, zijn meestal niet zo fris meer... Maar je kunt er wel erg makkelijk veel verschillende met elkaar vergelijken en passen. :wink: En als je weet waar hij vanaf komt kun je een nieuwe zo bestellen. :)

Ik had op mijn Giulietta ook de Volvo 4 pots maar dan met 1.8 Fusees en gergroefde TS schijven. pedaal zat te diep. 25,4mm HRC lostte dit perfect op(die van de Citroen Jumpy/Jumper oid ook maar iets van 90-100 euro nieuw) heerlijk gevoel en keihard remmen. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: 75 america

zo feb 21, 2010 13:06

is het nu ook zwart gespoten?
en met wat heb je dat gedaan?
Eerst een laagje kunstof primer er op.
Toen heel veel lagen motip vullende primer.
afgespoten met motip mat zwarte lak.

Eerst was ie grijs en nu mooi zwart.

En wat de remmen betreft, bedankt voor de info :thumbs:
Er is ook nog iets van een iets met gtv6 remblokken die groter zijn als standaard. Weet iemand hoe dit precies zit en heveel beter dit ongeveer remt.
Op mijn eigen gtv heb ik op de een of andere redenen ook eens een keer kleinere blokken gehad. Toen ik de orginele monteerde was het iig een wered van verschil!
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 america

zo feb 21, 2010 13:29

Duidelijk thnx :D
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

zo feb 21, 2010 13:50

oh ja , en natuurlijk flink schuren tussen de lagen motip vullende primer door totdat echt alle oneffenhedenweg zijn. Dun laagje zwarte lak erop en dan kun je beschadigingen nog beter zien. dan weer aan de slag met de vullende primer. dit herhalen totdat ie kompleet strak is en dan pas helemaal zwart aflakken.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

di mar 09, 2010 21:39

nog even achteraf een before foto van de rembekrachtiger:

Afbeelding

De dion aan het borstelen:

Afbeelding

Staat nu al in de rx5. Daarna nog een lekker taaie zwarte lak erop.

Het steken schiet nog niet echt op. Moet helaas een beetje rustig aan doen met mij verdraaide wintersport knie... :

Afbeelding

Komen we toch nog wat beginnende roest hier tegen maar niks schokkends tot nu toe. Dus echt wel nodig dit steken!

Tot aan de voorstoelen is de kleus bijna geklaard. Toevallig iemand zin om zijn schouders te trainen :lol:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

wo mar 31, 2010 11:46

Het wordt een tb . Wil de orginele V6 sound houden. Geen gejank van een charger deze keer. Het is gewoon te mooi . Daarbij kan je volges mij veel vaker en turbo'tje goedkoop kopen als een supercharger.

Uitlaatspruitstuk vraagje:

Moet ik de diameters gelijk houden als orgineel of moeten ze groter of kleiner worden? En zij er nog andere dingen waar ik op moet letten.
tips zijn welkom!

Edit: en weet er iemand of er ergens tekeningen zijn van de flenzen die je op het blok schroeft waar je dan weer het spruitstuk op kan lassen?
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6927
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 america

wo mar 31, 2010 23:28

diameter van de spruitstukken vooral niet groter maken... turbo's hebben energie nodig om op te spoelen, dat wil zeggen hitte en snelheid, de diameter aan de kleine kant houden zorgt voor een hogere uitlaatgassnelheid en dus goed opspoelen.

enkele turbo of dubbele? een enkele turbo vereist een cross-over pijp tussen het linker en het rechterspruitstuk, je wilt immers niet met maar 1 cilinderbank de turbo aanblazen. Die crossover zou je tegen het scheuren eigenlijk een schuifstuk oid in moeten maken.

Flenzen kun je zo laten snijden aan de hand van een uitlaatpakking, gewoon 6 losse flenzen is dan het makkelijkste. zorg wel voor dik genoeg materiaal, 10/12mm voor de flenzen is echt niet overdreven.

Koop het boek "Maximum Boost" van Corky Bell en ga er eens lekker voor zitten. :wink: is overigens wel in het engels..

Eaton M90 koop je van ebay voor rond de 200 euro thuis afgeleverd... :roll: turbo is niet veel goedkoper hoor. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 america

do apr 01, 2010 08:15

Eaton m90 is best lomp en als ik een keer verder boeven de 300 pk wil tunen komt ie toch wel zeer snel te kort. Een mp90 zou de oplossing zijn maar deze zijn er echt zeer sporadisch en nieuw onbetaalbaar... Denk toch aan een tt opstelling met 2 kleinen turbo's. scheelt een crossover en het ziet er gewoon lekker dik uit! Zat kleine turbo's op mp te koop van dieseltjes.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”