Tijd voor een update.
Laat ik over één ding heel duidelijk zijn, het is nog steeds een del... de weg naar dame is lang en vol bochten.
Wat is er gebeurd sinds de vorige keer?
* de wintertrial hebben we niet gehaald, ik had nog geen nieuw veertje voor de kap gescoord. Uiteindelijk heb ik hier vlakbij bij alfamotive dit essentiele onderdeel op de kop getikt.
De dame houdt nu braaf haar klep zolang haar niks gevraagd wordt.
* een paar scheelstoelen op de kop getikt en geplaatst, dat zit toch duidelijk beter. Waar mevrouw meteen al weer een scheve schaats mee reed, want tijdens de Klei en Zandrit schoot de bestuurdersstoel naar eigen goeddunken naar achteren en naar voren. Een verstelbeugel zat er ook nog niet op dus maar goed dat ik vrij lange benen heb.
Gisteren hebben we een afstelmechaniek in elkaar ge McGuyvert met een fietsspaak uit een achterwiel als veer en een stuk ijzer van een brandblusserhouder als beugel.
Schitterend geworden en het werkt nog ook, maar helaas moet ik toch op zoek naar een nieuwe schaats want bij het inhalen van iets traags op de oprit naar de snelweg vloog de stoel weer vrolijk naar achteren. Niet echt veilig.
* de klok vervangen. Moet ook nog een keer opnieuw, want nu doet de dagteller het wel maar de kmstand blijft daar wel iets bij achter en madam flirt naar alles en iedereen door met haar wimpers te wapperen (toerenteller en snelheidsmeter) bij het wachten op rood licht.
* toen het dashboard er toch uit lag meteen de nodige lampjes vervangen, toch fijn als je in het donker je klokken kan zien.
Na de stoelen- en kloksessie hebben we de klei- en zandrit er mee gereden. Heerlijk los gegaan en de hele dag lekker gereden,
al liep ze af en toe onregelmatig en sloeg zelfs een paar keer af.
Op de terugweg ging ze echter steeds meer inhouden en uiteindelijk wilde ze niet meer harder dan 80-90 dus de snelweg af.
In het donker in het bos een hoogblonde wegenwachtcallcentermeneer uitgelegd waar ik was gestrand
Dit keer was 'hopelijk binnen een uur' krap an, bovendien toen hij er eenmaal was had ze een uurtje stilgestaan en bleek uit een proefritje dat er niks meer aan de hand was
Die sloerie hoopte zeker dat die leuke jonge wegenwacht van een paar weken daarvoor weer zou komen maar mooi niet, dit keer een oudere man.

Wat er nou aan de hand was, geen idee, maar ik ben inderdaad zonder verdere problemen naar huis gereden.
Maar daarna, op wat kortere ritjes kreeg ik toch niet de indruk dat ze echt lekker liep, dus donderdag zijn we weer aan de slag geweest.
* Na inspectie van alles wat hoort te vonken besloten we dat mevrouw toe was aan acht nieuwe gouden bougies (lodge golden HLD 25)
* Ook één van de twee verdeelkappen is al vervangen, de andere staat nog in backorder.
* De inlaatrubbers zaten aan de losse kant, dat is meteen verholpen
* Ook de olieafscheider is weer schoon.
* De olie was ondertussen ook naar minimum gezakt, maar voor een del drinkt ze nog niet eens zo veel, hooguit een kwart liter olie per tankbeurt
* We waren van plan om het achteruitrijlicht te maken, toen de unit voor het achterlicht er toch uit lag meteen maar even het roestplekje (drie gaten en nog wat korsten) aangepakt.
De staalborstel erover en lekker plamuren.
* Omdat ze toch wel erg sportief klonk is ze tijdens het uitharden van de plamuur ook even op de brug geweest, de uitlaat bleek doorgeroest over 10 á 15 cm.
Hier hebben we netjes (nou ja, netjes..) een plaatje over heen gelast.
Wat nog niet mee viel zo het hoekje om, vandaar dat het achteruitrijlicht fixen en het klokkengebeuren verbeteren uit tijdgebrek nog op de lijst zijn blijven staan.
Echt knapper is ze er niet van geworden, haar uitlaat ziet er plaatselijk uit als een bad case van aambeien:
Ook dit is weer een stukje plaat van de oude brandblusserhouder. Het sleutelen in een loods naast een dumpplek van oud ijzer heeft zo zijn voordelen.
Eenmaal weer terug op de grond was de plamuur al láng uitgehard. Geheel in stijl met haar dellenstatus komt na het plamuren de dikke laag zwarte mascara:
Dit was natuurlijk lang niet het ergste roestpunt maar we konden er nu makkelijk bij. Als ze braaf is krijgt ze in de zomer meer plastische chirurgie.
De rit terug was snel en een beetje stil, ik mis het geluid nu al

"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"
Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2