pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: giulia bicione.... plus een zusje.

ma mar 22, 2010 21:37

vandaag weer ff wat gedaan

ben begonnen de wat kleine klusjes te doen. je kan het maar al klaar hebben :wink:

vanavond dus mijn deuren opgehaald en mijn dash geheel uitgekleed. dus nu alleen een poly dash over. wat een rot klus is dat zeg! wist niet dat ze zoveel klemmetjes en dingen erin kwijt konden.... :shock:

maar nu mooi kaal en binnenkort verstevigen met wat extra poly en hars. gietijzeren huis voor de klokken eens goed bekijken en kijken of ik er iets lichters voor kan verzinnen...

word vervolgd 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 23, 2010 19:45

ff paar waardeloze nokia foto's

velgjes;
Afbeelding

deel van het dash wat ik van de week gemaakt heb;
Afbeelding

verdere foto's volgen nog 8)

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 25, 2010 22:24

vandaag weer een stuk verder gekomen....

heb om toch van de zomer te kunnen rijden vandaag en vrijdag vrij genomen om zo toch het een en ander aan de giulia te kunnen doen. het meeste werk zit toch in het lassen en dan voornamelijk de reparatie's die in de jaren gedaan zijn te herstellen. dit houd in dat er na het verwijderen van al het bituum veel naar boven kwam zoals plaatjes die er zijn op gepopnageld met kit eronder. waar ik nu mee bezig ben is voornamelijk het verwijderen van al deze reparatie's en ze dus vervangen voor een lekker stukje vers en dan ingelast staal. 8)

vandaag de bodem aan bestuurderskant eindelijk afgerond incl een groot deel in de vorste wielkast de onderste balk daar was er ook erg slecht aan toe. nu dus weer fris en fruitig en staan nu in de zinkfusfaat (vv de al oude lood menie) aan het einde van de middag dacht ik voor ff de schijven en klauwen te wisselen en ze gelijk te voorzien van staal omvlochte remslangen. nu kwam ik tot de ontdeking dat er mee gerommeld is omtrend de remleidingen. er was aan bestuurders zijde waarscheinlijk ooit een remleiding aan vervanging toe alleen hebben ze deze vervangen voor een met buitendraad ipv de moer met binnen draad. mijn remslang paste dus niet..... :?
worde dus ff een andere remleiding maken met een wartel met binnen draad, gelukkig de kortste van het stel dus niet echt heel erg.

morgen hoop ik de dorpel er in te kunnen zetten en het achter scherm te kunnen herstellen zodat ik zaterdag de bella andersom in de schuur kan zetten en aan de andere kant kan beginnen die al net zo slecht is :( als ik dat heb afgerond ben ik al een heeeeeeel eind en kan ik er aan gaan denken de koets strak te zetten en een kleur te geven, de tank erin cardan eronder kabels aansluiten en verbouwen , stoelen erin pas maken, deuren erin en motor eens reanimeren..... :shock: :shock: :shock: 8) nog wel ff zoet dus

maar met dit weer gaat dat perfect en er komen een hoop lange weekenden aan dus kunnen lekker opschieten.

trouwens tussendoor ook ff het dashboard erin gehangen zo licht als het nu is met het paneel om een moraal steuntje te geven en het werkt :D ziet er al puik uit! alleen nog ff een laagje glasfiber erover om een beetje af te werken. ook van 5 mm dik alu traanplaat al een steun gemaakt voor de linker voet naast de kopeling 8)

gaat goed komen!!!!!!!!

word vervolgd :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 27, 2010 20:15

hier ff wat foto's van de giulia ze is echt velenmalen erger als ik dacht maar ga haar toch herstellen...

onderstaande foto's zijn niet geschikt voor mensen met angst voor de roestduivel :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 27, 2010 20:29

nu na 3 dagen lassen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

denk dat het idee wel duidelijk is.... er was geen binnen dorpel of vloer of balken meer.... alles vernieuwd. ben nu bijna klaar met bestuurders zijde alleen nog buiten doorpel zetten. voor deel is dat deze zijde nu ook al gelijk is door gelast want alles is massief gelast.

had alleen geen mooie stukken meer en zo goed als geen vorm vandaar de losse stukken :wink:

Floor
Guru
Guru

za mar 27, 2010 21:19

Wow, goed bezig Pieter. Ik dacht al dat het erg was..... maar het is nog veel slechter dan dat.
Oo==v==oO

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: giulia bicione.... plus een zusje.

za mar 27, 2010 21:28

Wow, goed bezig Pieter. Ik dacht al dat het erg was..... maar het is nog veel slechter dan dat.
en nog erger dan je nu denkt hahaha en ben er nog niet klaar mee... hoopte van de zomer te kunnen rijden, maar denk dat het volgend jaar word. :(

het enige dat ik nu nog hoop is dat de biscione niet zo slecht is.... [-o<

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 05, 2010 10:02

ff wat foto's tussen door van de nog onafgewerkte buiten dorpel. moet er nog wat kleine dingen aan lassen en dan ga ik eindelijk aan de andere kant beginnen.... :D

Afbeelding

Afbeelding

ico75
Junior Member
Junior Member

RE: giulia 1300 super bicione + restauratie zusje 1600 lusso

ma apr 05, 2010 10:54

Jij bent ook knap aan het klussen, het passen en meten van de nieuwe stukken gaat veel tijd in zitten.
Maar ik zie dat jij het goed aanpakt lekker fris alfatje van maken.
succes verder en hoop voor je dat de andere kant meevalt.

Mvg ico
156 1.8 TS 2004

EX.
75 2.0 TS 1991

indy
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 05, 2010 11:00

Das een hele operatie :shock: Maar goed bezig :thumbs:
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 08, 2010 18:57

kleine update.

vandaag binnen gekregen;

-nw keringen voor de voor naven. zodat ik alle lagers ff opnieuw in het vet kan zetten en andere schijven kan monteren
-setje sportieve remblokken voor de voor zijde

momenteel ff thuis door omstandigeheden dus ff niet in de schuur :cry:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

vr apr 16, 2010 20:44

vandaag na 2 weken op me nest liggen weer een beetje wat gedaan aan de giulia. wou eigenlijk al een beetje beginnen met strak zetten dus dacht haal eerst ff alle oude lak en plamuur er af... kwam nog ff wat slecht herstelwerk tegen :shock: hard solderen en popnagels en plamuur en glasvieber!!! alles er maar uit gehaald en verzetjes erin gemaakt en plaat er terug in gelast...

zal wel weer een weekend aan het lassen zijn :( zucht!!! deze giulia was echt slecht zeg... maar ben nu al zo ver dat ik het gewoon doorzet maar misschien dan toch iets netter opbouwen als eerst het idee was... zal er eens goed over denken 8)

uiteraard weer wat foto's platen zijn er dus verdiept met een verzet in gezet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en na weer veel uurtjes bakken en buigen en knippen (nog niet schoon gemaakt en nog niet klaar :twisted: )

Afbeelding

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr apr 16, 2010 21:05

Dapper bezig zeg, zit een mooie partij laswerk in 8)
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 03, 2010 22:26

vandaag weer ff een dag aan de giulia besteed...

alhoewel meer aan een deur. ben de hele dag bezig geweest de slechtste deur die ik in mijn bezit had te herstellen. en met slecht bedoel ik echt slecht van af de helft naar beneden gewoon helemaal niks meer :shock:

de deur heeft nu weer vorm en vlees al ging dit niet vanzelf, morgen nog 2 kleine plekjes lassen aan de deur en dan zet ik haar in de zinkfulfaat tot het moment van strakzetten en spuiten daar is... maar een hele dag voor een deur pfff :(

we hopen maar op een mooi reseltaat :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mei 03, 2010 22:50

Pieter, ik meen het echt, diep respect voor al je gedane laswerk, mij niet gezien voor zo een project, halleloeja zeg............... :shock:

Gaat goed komen met deze, dat heb ik wel gezien, ga zo door, succes ermee :thumbs:

Terug naar “Projecten”