wim V8
Advanced Member
Advanced Member

RE: Montreal lekt olie.

wo apr 07, 2010 23:25

Vandaag alles afgemonteerd aan de onderzijde, cardan, tellerkabel, baksteun, tussenlager enz.
Boven de startmotor er weer op. De achteruitrijlichtschakelaar aan de bak nog even eraf en nieuwe
draden eraan gesoldeerd en naar binnen geleid met n nieuw hoesje erom, deze zat al 8 jaar niet aan-
gesloten, lampen deden t nog steeds niet, toen ik die r uit wou draaien had ik alleen t glazen bolletje in me hand
dus weer n klusje erbij.
Later deze week weer verder met afbouwen binnenin, nieuwe olie, filter,enz. (er komt steeds wat bij)
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Montreal lekt olie.

do apr 08, 2010 18:53

Vandaag alles afgemonteerd aan de onderzijde, cardan, tellerkabel, baksteun, tussenlager enz.
Boven de startmotor er weer op. De achteruitrijlichtschakelaar aan de bak nog even eraf en nieuwe
draden eraan gesoldeerd en naar binnen geleid met n nieuw hoesje erom, deze zat al 8 jaar niet aan-
gesloten, lampen deden t nog steeds niet, toen ik die r uit wou draaien had ik alleen t glazen bolletje in me hand
dus weer n klusje erbij.
Later deze week weer verder met afbouwen binnenin, nieuwe olie, filter,enz. (er komt steeds wat bij)
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Wim.

grappig die strip :D

en als ik het zo zie zijn er veel dingen die idd het zelfde lijken als een 105 maar daar kan je je nog wel eens flink mis pakken zo te zien....

succes verder :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

wim V8
Advanced Member
Advanced Member

RE: Montreal lekt olie.

zo apr 18, 2010 22:54

Gister de motor weer voor t eerst gestart, lekker warm laten draaien, ontsteking op tijd gezet,
nog even een stukje film gemaakt voor de liefhebbers van een v8tje.
View My Video

Ik had al n tijdje nieuwe olie staan, het vloeibare goud voor zn jaarlijkse beurtje
met filter.
Afbeelding

Als je een montreal aftapt ga je t niet redden met n klein opvangbakje.
Dr komt tussen de 10 en 12 liter uit.
Eerst de dry-sump tank legen, dan t carter.
Afbeelding

van de week nog even de achteruitrijlichten maken en binnenin de wagen de midden-
console afbouwen.

Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Terug naar “Projecten”