het is gewoon even balen. heb je 3 dagen lopen sleutelen voor teleurstellend resultaat. moet dus zeker nog een dag geklust worden.
ik wil gewoon rijden met de auto, niet de hele tijd dat *vloek&tier* motorische geneuzel.
dwijlen komt sowieso door de verencombinatie achter voor.
voor zijn ze stug (merwede), achter slap (apex).
de camber is puur op het oog afgesteld.
oftewel achter de merwede veren monteren, verst. panhart en uitlijnen.
alleen is AR parts een beetje laks met zn leveringen. het duurt nu al ruim een maand...
nu is de belofte dat het begin volgende week binnen is (PU's voor de panhart).
en de panhart heb ik ook nog niet terug. dus eer ik uit kan gaan lijnen moet ik nog wat doen.
uitlaat is lek. en goed lek ook. daardoor mis ik denk ik ook wat power.
en ik verdenk ook de lambda. voor dit vermogens verlies.
in de rooie trok dit blok als een malle. dat merk je vooral bij tussenacceleraties.
van 80-120 bijvoorbeeld is er een gigantisch verschil tussen de (wijlen) sedan en de sw.
dan praat ik over de 4e of 5e versnelling. onder de 3000rpm dus.
Onder vollast doet je lambda helemaal niet mee... want dan komt immers de vollastverrijking om de hoek kijken waardoor je eerder op lambda 0,85 dan op 1 zit. Als het blok in de donor goed trok, moet het dat nu nog doen. Zorg nu eerst eens dat alles wat met inlaat, uitlaat en ontsteking te maken heeft 100% op orde is. Controleer alle stekkerverbindingen, maak een checklist (eigenlijk had je die voor ombouw moeten maken, met foto's). Heb je bijvoorbeeld ook de ECU van de donor mee overgezet? Het is niet heel waarschijnlijk dat daar een verschil in zit, maar ik bedoel maar te zeggen dat je feitelijk alles even na moet lopen wat in de huidige auto eventueel anders is dan in de donor om dat uit te sluiten als verdachte.
Zo lang je je wielstanden op het oog doet, zal het ook niet gauw goedkomen met het weggedrag. Zelf uitlijnen is prima te doen op een vlakke vloer met een touwtje, een lineaal, wat plakband en eventueel houtblokjes, en een zakrekenmachine. Volgens mij heeft Alessandro ooit eens in een topic uit de doeken gedaan hoe dat moet. Is het caster van een 33 afstelbaar? Dat is enorm kritisch voor het fatsoenlijk rechtuitlopen van een auto.
de ecu (achtte ik zelf ook als onwaarschijnlijk)
injectie rail incl. injectoren (in de rode lekte deze)
ik heb een dun slangetje van de carterontluchting weggelaten en afgedicht op de gasklep (waar deze gemonteerd zat).
bougies zijn ook veranderd in golden lodge
injectoren zou kunnen,
valse lucht zou kunnen,
bougies lijken mij zeer onwaarschijnlijk. golden lodge wordt toch geadviseerd voor 8 kleppers
en wat voor effect heeft een behoorlijk lekke uitlaat? hij is lek na de cat, bij de ophanging.
en die uitlijning wordt tutti belli, hij gaat op een uitlijbank. dat ga ik niet zelf doen maar laat ik aan de specialist over.
een tip die ik van (andere) henk kreeg was 1,5 graad camber en iets extra toespoor. hij heeft veel (heel veel) ervaring met 33's en sprints. hier heeft ie oa rally's mee gereden. citaat: "met 1,5 gr camber en iets meer toespoor heeft 'ie zoveel grip dat 'ie bijna gaat driften. en zo is hij voor straatgebruik nog heel goed te rijden en valt de bandenslijtage ook nog mee"
schiet me net te binnen,
de MP3.1 heeft een MAP sensor bij de ecu ingebouwd.
zou het kunnen zijn dat hier een knelpunt zit? bijvoorbeeld een vervuild vacuumslangetje of de sensor in de ecu zelf kapot?
ik moet ook even heel hard nadenken welke luchttemperatuurmeter ik heb gebruikt. deze zit in dat zwarte stuk plastic tussen de gasklep en de luchtinlaat.
heeft dit effect op het lopen van de motor of nauwelijks?
ook liep het blok eerder heel rustig stationair in de rode, dat doet 'ie minder in de SW