ok grazi!
ik ga straks uit werk de ecu wel even omwisselen.
als dat niets uithaald gaan we weer verder zoeken.
hoe check je de benz pomp? kwestie van even wisselen met een andere is de kortste slag denk ik?
wat voor peug was het dan:Pnou, heb er nog niet echt veel plezier van.
hij is traag, dwijlt als een malle en ik wordt gek van de uitlaat...
alleen is mn budget er doorheen dus ik kan er nog maar weinig aan doen...
traag, wat is traag? nou, ik kon gister maar net een 105 bijhouden bij het stoplicht (een peug welteverstaan)!
D'r staat 105 bij, zo'n luciferdoosje op wielen met horlogeveeraandrijving.wat voor peug was het dan:Pnou, heb er nog niet echt veel plezier van.
hij is traag, dwijlt als een malle en ik wordt gek van de uitlaat...
alleen is mn budget er doorheen dus ik kan er nog maar weinig aan doen...
traag, wat is traag? nou, ik kon gister maar net een 105 bijhouden bij het stoplicht (een peug welteverstaan)!
je hebt ook snelle peugs hoor
Ken je die niet? Dat is het model wat tussen de 205 en de 106 zat. Soort mix er van. Geen verkooptopper trouwens.105? Een 104 en 106 ken ik, maar hoe ziet een 105 er uit?
daar houdt ik idd rekening mee. dat effect heb ik zelf ook meegemaakt toen ik van 195-45-14 naar 205-45-16 ging.De luchttemperatuurmeter heeft zeker invloed. Elke 20 graden celcius is 10% minder zuurstof in je cylinders, dus als het ding aangeeft dat het 60 graden is onder je motorkap terwijl het 20 moet zijn, meng je veel te arm en loopt ie als een oude krant.
De Lambda heeft tijdens vollast wel invloed, maar wordt niet uitgelezen. Hoe zit dat? Je ECU heeft 2 waarden voor mengselcorrectie, een kortetermijn en een langetermijn. De langetermijn wordt altijd gebruikt en gecorrigeerd door om de zoveel seconden/minuten bij te stellen richting de kortetermijn-meting/waarde. Als je Lambda dus niet goed is, verprutst op vrij korte termijn de langetermijn-waarde in je ECU en heb je over het gehele bereik (het gaat om belasting, niet om toerental) een beroerd mengsel. Als je met deellast rijdt, zal de ECU de kortetermijn waarde gebruiken en rijdt je in "closed loop" waarbij je brandstofmengsel meerdere keren per seconde wordt gecorrigeerd. De langetermijnwaarde wordt dan nog steeds wel gecorrigeerd en is ook waar de ECU van uit gaat de volgende keer dat jij start.
Ik zou motorvacuum zeker controleren als je ook een MAPsensor hebt, plus uiteraard de sensor zelf en de slang daar naar toe.
Vergeet je niet dat je met die gigantische wielen ook een acceleratie kwijt bent? Die dingen hebben veel meer gewicht en rolweerstand dan een setje 14" met 185 bandjes er op.
105? Een 104 en 106 ken ik, maar hoe ziet een 105 er uit?
Die uit de rode liet zich wel horen, dus of hij 100% fris is?hoe check je de benz pomp? kwestie van even wisselen met een andere is de kortste slag denk ik?